مقاله

بررسی بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag

بررسی بازی Assassin's Creed 4: Black Flag 1

اگر شما از سیستم به نوعی تکراری بازی که مبتنی بر Free-Running می باشد، سیستم مبارزه ساده و یکنواخت بازی و counter-attacks کردن دشمنان در طول تمام مراحل خسته می شوید این بازی را انجام ندهید! شما باید بدانید که المان های بالا المان های یک اساسین هستند و در این نسخه هم چون نسخه های گذشته هر سه مورد از ویژگی های اصلی بازی محسوب می شوند. باید توجه داشت که حتی با تکراری شدن گیم پلی ویژگی های جامعی وجود دارند که شما می توانید با بهره گیری از آن ها تمام روز را از بازی کردن یک بازی Open-World لذت ببرید.

هر 6 پلتفرم اصلی بازی دارای جهانی بزرگ و در خور یک بازی Open-World هستند. در طول عناوین قبلی این سری شما در نقش یک نجیب زاده ی اساسین در برابر تمپلارها  قرار می گیرید، کسانی که می خواهند دنیایی جدید را ایجاد کنند. بازی در جزیره های زیبا و محیط پر طراوت قرن 18 و دریای کاراییب جریان دارد. Black Flag داستان فردی به نام Edward Kenway می باشد، دزد دریایی که زندگی خود را با غارت کردن دیگران بعد از جدایی از ارتش بریتانیا و آتش بس جنگ با اسپانیا می گذراند. ادوارد برای ثروتمند شدن می جنگد و در این راه حاضر است از جان خود نیز بگذرد. در طی یک نبرد در دریا، کشتیش از راه خود منحرف شده و پس از نابودی، Edward در حالی که چیزی به یاد ندارد بر روی یکی از سواحل جزیره هاوانا بیدار می شود.

ac4-9

در این بین او بین دو گروه تمپلار ها و اساسین ها قرار می گیرد.  تمدن های اولیه تمپلارها (همان First Civilisation temple) برای بدست آوردن قدرتی شگفت انگیز در برهه های زمانی متفاوت با هم جنگیده اند. اولین نسل تمپلارها به جای کمک به همدیگر در مقابل هم بوده اند. پس از فهمیدن این موضوع هدف Edward کسب این قدرت می شود. تصور اینکه این گنجینه ی ارزشمند را به قیمتی گزاف بفروشد وبا بازگشتی با شکوه به انگلیس با ثروتی بی پایان زندگی خود را طی کند. Edward بر خلاف اساسین های قبلی کاری به درگیری تاریخی این دو گروه ندارد و دغدغه های خود را مهم تر از هر موضوع دیگری می داند ( آیا او واقعا یک اساسین است؟ انحراف اساسین ها هم از اینجا شروع می شود؟). در نتیجه او کشتی خود که Jackdaw نام گذاری کرده برای رسیدن به هدف خود به دریا می نهد و خود را تبدیل به یک دزد چیره دست دریایی می کند.
همانند نسخه های قبلی این بازی دارای شهرهایی با وسعت بالایی است. دو شهر بزرگ بازی یعنی Kingston و Havana که هر کدام در بازی دارای بخش های زیبا و خاص خود هستند. محله های بومی و ماموریت های جانبی متنوع به گستردگی این قسمت از بازی کمک زیادی کرده است. اما بر خلاف سه گانه اساسین کرید 2 که شما در ابتدا با اساسین ها و تمپلارها اشنا شدید و راه های ارتباطی را دریافتید و کلیساها و مناطق عظیم تاریخی را مشاهده کردید، مکان های بازی Black Flag کاملا متفاوت طراحی شده اند. شاید به خاطر شیوه تصویر سازی، مکان های بازی اینطور به نظر می رسد.  همه ی فن های بازی موافق هستند که نحوه روایت داستان و مکان ها بی نظیر طراحی شده اند. وقتی به جهان بزرگ بازی پا بگذارید، حس جدیدی به شما منتقل خواهد شد و مکان های مختلفی منتظر قدم نهادن Edward بر روی آنها هستند.

ac4-11

وقتی در عرشه کشتی کنترل Jackdaw را بر عهده می گیرید، نقشه های جدیدی سر راه شما قرار خواهد گرفت. تقریبا هر جزیره  شکل خاص خود را دارد و view های مختلفی را از نمای دور به شما عرضه می کند. جواهرات و گنجینه هایی برای جستجو وجود دارند، اما بزرگترین مشکل شما رفتن به این سواحل زیباست زیرا راهی برای لنگر گیری دربازی وجود ندارد. هر گاه شما قصد رفتن به ساحل را داشته باشید باید به دریا پریده و مسافت کشتی تا ساحل را شنا کنید، البته برای رفتن از ساحل به کشتی معمولا قایق های کوچکی گذاشته شده اند که بازیباز می تواند برای رفتن به کشتی از آنها استفاده کند.
در بازی مکان های مربوط به گنج ها، غارها، مناطق خرابه، قسمت های دریایی مثل حمله به کشتی های دیگر، شکار موجودات دریایی از جمله کوسه ها و دیدن سواحل همه چشم شما را خیره خواهد کرد.
صحبت های ادوارد در مورد  نحوه حرکت کشتی تاثیر گذار هستند، از سرعت گرفتن حرکت کشتی تا جنگ های دریایی همه با دستورات شما انجام خواهند شد.
کار های زیادی  روی دریا و عرشه کشتی وجود دارد تا شما به آن ها بپردازید.

ac4-12

بعد از انتقاد های فراوان به بازی Assassin’s Creed 3، این نسخه از بازی نیاز به تغییرات زیادی داشت از این رو به نظر می رسد این تغییرات همراه با وسواس زیادی انجام شده اند. Black Flag به طور کلی تمامی استانداردهای یک بازی Open World را رعایت کرده است، در این نسخه نحوه روایت داستان هم در این کار دخیل شده است و حل معماهای مختلف که همراه با داستان اصلی بازی پیش می روند به این موضوع کمک کرده اند.
مراحل جانبی متنوعی در بازی گنجانده شده است، شما برای پیدا کردن غارهای متروکه خواهید رفت یا در وسط طوفان با یک کشتی اسپانیایی برای بدست آوردن آذوقه شان خواهید جنگید. در این بین آپگرید کردن Jackdaw بسیار مهم و البته جذاب می شود.
پازل ها شما را به طرف خود جذب می کنند و شما مشتاقانه به دنبال راز نهفته در این معما ها خواهید رفت، به دنبال حل این معماها از وضعیت تمپلارها و از برخی راز های آنان نیز با خبر می شوید. بدین ترتیب درگیر شدن Edward در بین دو گروه بیشتر و بیشتر می شود. در اکثر بازی های Open-World روند پیشرفت داستان و معما ها به هم گره خورده است به طوری که پس از پایان یافتن این معما ها بازیباز از تلاش خود خسته نشود.
موفقیت بازی تا حدود زیادی به قسمت دریایی و کاراکترهای موجود در این قسمت وابسته است. مناظری که در افق دیده می شوند، طوفان های دریایی، یک روز آفتابی یا بارانی در عرشه کشتی، نبردها و … همه  لحظاتی ناب را برای شما فراهم می آورند. البته در این قسمت به میل شما می توانید عبور از مناطق آرام و در واقع یک کشتی رانی مصالمت آمیز را انتخاب کرده کرده و به مسیر خود ادامه دهید و از مناظر اطراف لذت ببرند. در برخی مواقع بازی شما را به مکانی خاص هدایت میکند، در این لوکیشن ها شما آزادی عمل کاملی در تبدیل سبک بازی به مخفی کاری دارید اما همچنان می توانید بازی را با روش های انتخابی خودتان پیش ببرید.

بدون شک یکی از مهم ترین دلایل خرید بازی توسط طرفداران ، داستان درگیر کننده اساسین است. Edward در این شماره بیشتر به دنبال داستان شخصی خود است. طبق معمول، در بازی برای فهمیدن داستان بازی نیازمند به توجه کامل و بررسی مورد های مشکوک هستید، در این قسمت از نقش دوجانبه Edward و لحظات سرگرم کننده ای که به واسطه این قضیه به وجود می آید نمی توان گذشت.
جمع کردن آیتم های مختلف، بالا رفتن از در و دیوار، نبرد های یک به چند و ماموریت های فرعی از جذابیتهای دیگر این بازی به شمار می روند.

ac4-14

انگیزه های ادوارد نسبت به نسخه گذشته تغییرات زیادی کرده، در واقع رفتارهای او شعار “everything is permitted” را بیشتر معنی می کند.
سیستم Looting بازی در دریا شما را به کنکاش محیط های جدید و آپگرید کردن کشتی خود تشویق می کند، این مراحل بازی بعد از چند بار تکراری و خسته کننده به نظر می رسند.
ضعف داستان بازی در روایت زندگی Edward و مرتبط شدن وی با دو گروه قدیمی یکی از مشکلات اساسی داستان بازی در کنار سکانسهای مهیج آن است، اما هدف داستان بازی که همان پیدا کردن Observatory است، باعث می شود تا شما بیشتر به داستان و درگیری دو گروه اصلی بازی متمایل شوید. Edward شخصیت ثابتی ندارد، در مواقعی ممکن است دوستان او در یک مرحله  دشمنانش در مرحله بعد باشند. همین موضوع حس بودن در نقش یک دزد دریایی را به خوبی القا می کند.  از سوی دیگر وجود شخصیت هایی چون Blackbeard و … به بازی جذابیت بیشتری بخشیده اند.

شوخی های Edward  به دوستان و دشمنانش یکی دیگر از جذابیت های این کاراکتر جدید است، از این رو می توان بازی را با GTA V و رفتار های شخصیت هایش مقایسه کرد.

اما از سوی دیگر و نگاهی متفاوت به بازی، شماره 4 به نوعی قصد دارد تا نسل 7 م را به خوبی به پایان برساند و هر چند در این نسخه  در مورد نحوه روایت و پیشبرد داستان به وجود آمده است، ولی  بازی یکی از بزرگترین بازی ها در سبک Open-World به شمار میرود. این شماره پس از 30 ساعت بازی به پایان می رسد.
سازندگان، به خوبی بازی ای با پتانسیل بالا طراحی کرده اند. شما به خوبی از نقاط مثبت بازی آگاهید، قسمت دریایی، غار های متروک، آپگرید Jackdaw و کارکتری هوشیار به نام Edward که پس از اتزیو از دیگر شخصیت های محبوب این سری به شمار می رود همه از جذابیتهای بی شمار این بازی هستند.

ac4-8

بازی شما را در زمان حال در نقش یکی از کارکنان آبسترگو قرار می دهد. آبسترگو بر اساس استدیو مونتریال و مرکزی یوبی سافت طراحی شده است. از این رو زمانی که شما آبسترگو را کنکاش می کنید در واقع استدیوی مرکزی یوبی سافت را کنکاش کرده اید. بعد از گذراندن چندین نسخه در نقش دزموند و تشکیلات آبسترگو حال زمان خوبی است تا برخی حقایق نا گفته بازی به روشی جذاب بیان شوند. شیوه استفاده از زمان حال و رفتن به گذشته بسیار جالب طراحی شده است.
از طرفی در پایان بازی جزییات زیادی راجع به تمدن اولیه به ما نداده است، احتمالا در آینده بیشتر راجع به تمدن اولیه بداینم و این موضوع می تواند خلاء دزموند را پر کند.

امسال، فن های بازی به تغییر جدیدی به نام Game Lab سلام خواهند کرد. تغییری که این امکان را برای آنها فراهم می آورد تا به شیوه خود بازی کنند و تنظیمات را درست کنند. همانطور که شما تصور کردید، این قابلیت به بخش مولتی پلیر بازی حالت های بی شمار و دلخواه بازیباز را ارائه می دهد. Wolfpack هم تغییراتی یافته و به نوعی بهبود یافته است.
شاید ساخت قسمت دریایی در مولتی پیلر آن هم در این نسخه می توانست تغییر بزرگی در قسمت مولتی باشد که خبری از این تغییر نیست.

نکات منفی بازی: فریم بازی بر روی نسل حاضر ثابت نیست، تکراری شدن برخی قسمت های بازی، مکانیک توسعه نیافته ی گیم پلی بازی، ضعف در روایت زندگی شخصی Edward، زمان بازگشت به انیموس پس از آمدن به زمان حال با تاخیر زیادی انجام می شود

نکات مثبت: گرافیک بالای بازی، درخشش بی نظیر آب، طرح کلی داستان بازی و شخصیت جدید، صداگزاری قسمت دریایی بازی بی نظیر است، دنیای وسیه جهان-باز، مراحل داستانی جذاب، ارزش حقیق پول

Graphics
8.5 / 10
Sound
8.5 / 10
Gameplay
8 / 10
Longevity
9 / 10
Multiplayer
7.5 / 10
Overall
10/8.5


مترجم و نویسنده : محمد جلیلی


محمد سلیمی

محمد سلیمی

گیمر و منتقد بازی-عکاس,فیلم بردار و تدوینگر

155 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده − 10 =

  • سلام من تا 58% بازی رو رد کردم بعد که مبرم تو بازی ادوارد تو کشتی درحال حرکته یه دختر بچه هم کنارش هست من هیچ کنترلی رو بازی ندارم یه نوشته هم از بالا داره میاد پایین عین اون زمان که بازی رو تمام کردی چرا میشه راهنمایی کنید لطفا

  • منون از سایت خوبتون من 4 تا کلید های تمپلار ها رو پیدا کردم ولی 5 امی رو نمیتونم پیدا کنم هر جا میگردم مامریتی نیس میشه بگید باید چیکار کنم

  • اقا من اونجوری که میبینم بایدبازی به سیستمم بخوره ولی خیلی کند اجرا میشه ویندوز من هفت 64 بیت گرافیک هم جی فرس 210 از ایسوس از خانواده انودیا رمم 4 گیگ هست هارد هم 500 گیگ و سی پی یو هم intel g1610 2.60 ghz لطفا کمکم کنید زودددد

  • سلام من بازی رو شروع میکنم تا وختی که با اون مرد چاق سوار کشتی میشه میرم بعد از اون یک دفعه بازی میپره کرک هم داره لطفا کمک کنید ?:-)

  • سلام من میخوام کشتیمو لول بدم تا غیر اخری هم لول دادم ولی نمیشه تا اخر لول بدم همه چی هم دارم طلا اهن پول ولی نمیشه کشتیمو تا اون اخر لول بدم نمیشه باید چیکار کنم ?:-) ?:-)

  • چه طوری همه لباس ها رو ازاد کنیم چه طوری اخرین تفنگ که خریدنی نیست و از استخوان هست رو ازاد کنیم و خیلی از شمشیر ها قفله چجوری میشه اونا رو بگیریم چون پول نمیخوان

  • ببخشید روی لب تاب مدل hp Elitebook 8460p قابل اجرا هست مشخصات قنی :
    CPU : Intel Core i5 2520
    RAM : 4GB UP TO 16GB
    HDD : 128GB SSD
    VGA : INTEL HD 3000 Up To 2GB
    Display : 14.1 HD 1366×768 😕 😕 😕 😕
    ممنون میشم بگید اجرا میشه یا خیر؟

  • سلام من یه مشکلی دارم . تو مرحله اول که تو جزیره میای بیرون میخاد بره مرحله بعد تو بازی میاد بیرون چرا … مشخصات سیستمم : ویندوز7 64 بیت … گرافیک 1…رم 4 :-(( :-(( :-((

  • با سلام خدمت گیمر های عزیز AC !
    از نظر من این بهترین نسخه ی AC بود ، اونایی هم که میگن چرا بیشتر رفته تو دریا نوردی و مسخره شده و … مشکلشون اینه که داستان بازی رو نمیدونن!
    Edward خانواده خودشو به دلیل ثروت و شهرت ترک میکنه و در زمان جنگ امپراطوری های اروپایی در نیروی دریایی بریتانیا خدمت میکنه اما پس از پایان جنگ بیکار میشه و تبدیل به دزد دریایی میشه ولی کم کم با پی بردن به اجدادش علاقه به اساسین بودن پیدا میکنه!
    حالا اینو بگم که خودم سوال دارم.
    ۱-یک ویدیو دیدم که کاپیتان blackbeard رو در همون کشتی Man`O War میتونی نجات بدی آیا واقعی هست؟ اگه لازم شد لینکشو همینجا میزارم.
    ۲-اون اسکین دزد دریایی ادوارد رو چجوری باید به دست اوورد ؟
    ۳-چند تا باگ بازی بگید برای پول یا منابع یا .. جمع کردن سریع، مثال : کشتی افسانه ای که پولشو برداری یکم دور بشی دوباره برگردی میتونی دوباره پولو برداری.
    جواب سوالات رو به ایمیل rangermail1379@gmail.com بفرستید .
    موفق باشید. 🙂

  • سلام ببخشید یه سوال درباره ی اساسین بلگ فلگ داشتم لطفا جواب بدین من وقتی به کشتی ها حمله میکنم تو جایزه هایی که بهم میده mortar shoot هم هست اونا کجا میرن صلاهامو که زیاد نمیکنن

  • :yes: :yes: :yes: :yes: :chic: :chic: سلام دوستان من تمام بازی رو تموم کردم و همه شهر های من طلایی اند و کشتیم رو تا لول آخر بالا بردم همه آبگریداش تموم شده همه کشتی های افسانه ای رو هم کشتم ولی هنوز نفهمیدم چطوری از ناوگان کشتی های خودم استفاده کنم 🙁 🙁 🙁

  • سلام خسته نباشید خیلی سایتتون خوبه مرسی
    لطفا اگه کسی هست جواب بده ?:-)
    میخواستم بدونم بخش مولتی پلیر چجوری اجرا میشه؟؟ :giggle:

  • سلام من تا حالا چهار تا دی وی دی مختلف اساسین کرید بلک فلگ رو داخل ایکس باکس گذاشتم ولی هیچکدوم اجرا نمیشن همش پیغام خطا میده بایدچیکار کنم اجرا شه؟

  • سلام من میخواستم ببینم وقتی که کشتی هارو میزنیم و بهمون کمی شمشیر بالای جون کشتی اضاف میکنه این شمشیر ها به چه درد میخوره
    لطفا جواب بدید سریع

    • اون شمشیر ها در اصل به ضرر شماست چون اگه اونها بالای جون کشتی شما ظاهر بشن یعنی کشتی های دشمن به شما مشکوک میشن و هرچه این شمشیر ها بیش تر بشن مشکوکیت کشتی های دشمن به شما بالاتر میره اگه میخواید که دشمن به شما مشکوک نشه باید کاری کنید که اون شمشیر ها برن.اگه اون شمشیر هارو داشته باشید موقعی که دارید به کشتی دشمن حمله میکنید و ادماتون میرن توکشتی دشمن و اونو تسخیر میکنن یه گزینه هم وجود داره به این نام lower wanted level که اگه روی اون کلیک کنید شمشیر ها از بین میرن. 😎

    • اون شمشیر های قرمز درجه تعقیب به وسیله شکار چی های دزدان دریایی است. وقتی اون شمشیر ها پر میشه یه سری کشتی با بادبان های قرمز تیره تعقیبت می کنن. باید به فرمانده قلعه هایی که تصور کردی رشوه بدی تا از شرشون راحت شی. یا وقتی که یه کشتی رو تصرف کردی باید گزینه آخر رو انتخاب کنی که دیگه دنبالت نیان.

    • شما باید به مغازه ای که در اون برای کشتی تون خرید میکنید برید و در قسمت اپدیت کشتی یک وسیله ی موشک مانند که اسمش diving bell هست رو بخرید.

  • سلام ببخشید میشه بگید چطوری میشه حیوانات خرید از مغازه ها منظورم اینه تو کدوم مغازه ها میفروشن من پول دارم ولی نمیدونم باید از کجا بخرم میشه بگین؟

  • سلام دوستان.ایا میخواهید تو بازی جذاب اساسینس کرید بلک فلگ بدون نیاز به ترینر پولدار باشید؟تنها کافیست با قوی کردن کشتی تون درحد نابود کردن لول 49 یکی از دو کشتی گوشه رو نابود کرده پول رو بردارید سپس دور شوید اگر برگردید باز هم دو کشتی با بیست هزار پول باقی مونده.باید کمی حوصله داشته باشید تا مثل من دو میلیون داشته باشید.

  • با سلام
    من بازی رو نصب کردم ولی نمیدونم چرا خیلی کند اجرا میشه! لطفا کمکم کنین
    مشخصات سیستم : ویندوز8 .رم4 .گراف2
    😥 🙁 😥

    • دوست عزیز بازی هیچ مشکلی نداره فقط اولاش چون تو جزیره ای یکمی گرافیکش بالاس کند عمل میکنه مال منم همین طوره ولی بعدش درست میشه اگه درست نشد از تو تنظیمات بازی قسمت گرافیک گرافیک بازی رو بالا ببر

    • سلام دوست عزیز. شما رو تنظیمات گرافیک رو ببرید اخر بقیه رو کم کم کنید و با بالا ترین کیفیت از بازی لذت ببرید

  • یوبی سافت نسخه ی جدیدی از بازی اساسینز کرید رو به نام assassins creed unity ارزه کرده که شخصیت اصلی اون arno و در باره ی انقلاب فرانسه است. به نطر شما بهتر نبود شخصیت اصلی اون edward بود؟ ?:-)

    • به نظر من شخصیت هایی مثل ایزیو / ادوارد بهترین و معروف ترین و به قول شما پر ابهت ترین شخصیت ها هستن.خیلی دلم میخواست این دو شخصیت واقعی میبودن و میشد باهاشون حرف زد.به خدا یک عالمه حرف نزده دارم.مخصوصا ایزیو

    • سلام میخواستم بگم داستان زندگی ادوارد واقعیه اگه منو رو باز کنید و به قسمت database و برید میبینید که زندگینامه همه ی شخصیت های بازی نوشته شده.

  • باسلم خدمت دوستان بلک فلگی نظرات رو که خوندم متوجه شدم که دوستان مشکلاتی دارند من دو بار بازی رو تموم کردم 4 تفنگه کردم تمامی قلعه هارو گرفتم اکثر شمشیر ها و اسلحه هارو دارم کشتی رو هم تا یکی مونده به اخر اپگرید کردم و به راحتی کشتی های لول 60و 49 و غیره رو میشه راحت نابود کرد در مورد کشتی های افسانه ای که گوشه های نقشه اند همه رو به جز اون دوتایی نابود کردم راه حل استفاده از mortar و ram حرکت چسبیده دقیقا پشت کشتیه غیر از این نابود میشید برای 4 تفنگه و بالابردن جون خودتون وارد crafting بشین بعد گزینه هارو زده اضافه کردن جون و نگه دارنده تفنگ که کنارش مینویسه از پوست فلان حیوون 2 تا لازم داره البته من نرفتم شکار پوست هارو از مغازه دار ها خریدم بی دردسر والا.در بعضی مکان ها اسکلتی هست که یک نقشه همراهشه زیر نقشه تو پرانتز عدد نوشته اون اعداد مختصات محل گنج اند با زدن tap و روی نقشه کنار نشانگر موس مختصات رو نوشته مطابقت بدین برین اونجا بعد از عکس نقشه ی گنج تشخیص بدید گنج کجاست تو بعضاشون 4000 پول هست یا از تزئینات کشتی و اپگرید ها رو باز میکنه در مورد اون کشتی هایی شکسته وسط دریا باید مرحله برید تا کاپیتان black beard همون ریشو بهتون دستور بده اون وسیله رو به قیمت 5000 تا بخرید بعد با اون میتونید برید پایین و بگردید مراحل اساسین رو که برید اون لباس رو ازاد میکنه البته فقط لباسه همچنین اگر تمامی 16 کلید مایا رو پیدا کنید و اون درو باز کنید اونم فقط لباسه اگه خواستید عکس هم میزارم.در مورد زمانی که یک کشتی رو میگیرید سه گزینه میده اولی کشتی خودتونو تعمیر میکنه دومی یه کشتی دزد دریایی دیگه ازاد میکنه سومی بالای جون کشتی علامت ضربدر قرمزی هست اون اگر کامل یکی پر بشه یک کشتی مردمی داوطلب بهتون حمله میکنه هر چه قدر تعداد ضربدر ها یا level wanted بالاتر باشه کشتی های قویتری میاد سراغتون.در ضمن همیشه sugerوrum رو بفروشید هم پول خوبی به دست میارید و هم اینکه یه دردتون نمیخوره ولی بقیه کالا ها مثل wood و metal و cloth رو نگه دارید برای اپگرید کشتی نیاز دارید اگه سوالی هست یاهو هستم mamal.general@yahoo.com

    • ببخشید شما میدونید چجوری میشه مرحله هایی رو که رد کردیم دوباره رفت
      ممنون میشم بهم بگین

  • سلام
    اقا من به یه جایی رسیدم که می ره تو یه جزیره بعد باید دو تا پلنگ بکشی با دو تا سوسمار من اینا رو کشتم بعدش pause می شه باید چی کار کنم؟ ? ?:-) ?:-)

  • اولا نهنگ سفید کم گیر میاد و توی دریا پیدا میشه از قبلشم باید وسایل شکار رو بخری دوما اضافه شدن مقدار جون و اسلحه رو باید از منوی اصلی و بخشی به اسم crafing بسازی در اونجا میشه با استفاده از موجوداتی که شکار کردی ساختشون سوما قوی کردن کشتی احتیاج به نقشه داره و نقشه ها هم از صندوق های زیر دریا و گنج های دفن شده ی زیر زمین به دست میاد برای پیدا کردن گنج ها هم باید نقشه ی گنج ها رو پیدا کنی وقتی اونا رو پیدا کردی میتونی ارتقا های قفل شده ی کشتیت رو باز کنی و یک نکته ی دیگه زرهی که در خانه ی ادوارد در great ingua قرار داره رو میشه با انجام دادن ماموریت های اسسینی ای که در شهر های nassua , havana , caymans , kingston قرار داره به دست آورد . تشکر یادتون نره :-))

  • سلام خسته نباشید توی بکی از مراحل بازی 2 تاکشتی با level 75 به هم همله می کنند جیکارشون کنم نابود نمی شن

    • :laugh: داداش من خودم نقشه رو باز میکنم و میرم شکار میکنم توی قسمت پایین سمت راست اونجا یکی از جا های شکار نهنگه سفیده تازه اون خیلی هم قویه باید تیرات و مخزن تیرات خیلی قوی باشه من تیرم یکی مونده آخره لولش و مخزن تیرم هم لول آخره

  • سلام.بازی اساسین بلک فلگ برا من کند اجرا میشه مثه صحنه اهسته خیلی کنده بعدشم با این کندی بازی میکنم خارج میشم بازی سیو نمیشه دوباره باید از اول بازی کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم مشکل کندی و سیو بازی رفع بشه ممنون
    خواهش میکنم بگین ?:-)

  • سلام به همه
    نهنگ سفید باید خودت بری توی اب های دریا و پیداش کنی وسایل لول اخر کردن کشتی در اسکلت ها یا زیر اب پیدا میشه که اسمشونplan هست اینطوری میتونید لول اخر کنید من همه چیزام تا لول اخر رسیده و لباس ها و تفنگ هاو شمشیر ها را باید اگه با ایکس باکس بازی میکنید به ایکس باگس لایو وصل بشید و بعضی از لباس ها رو هم باید مرحله های templar hunt برید و یکی دیگه از کارهایی که باید بکنید پشت سر گزاشتن mayan stela است همین

  • سلام.بازی اساسین بلک فلگ برا من کند اجرا میشه مثه صحنه اهسته خیلی کنده بعدشم با این کندی بازی میکنم خارج میشم بازی سیو نمیشه دوباره باید از اول بازی کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم مشکل کندی و سیو بازی رفع بشه ممنون 🙁

    • سلام، برو تو آپشن بازی، قسمت گرافیک، رزولوشن و همه ی کوالیتی ها رو تا ته بیار پایین.
      بازی منم کند اجرا می شد، ولی گرافیکشو آوردم پایین، خیلی خوب شد، الآن اصلاً کند نیست دیگه! :yes:

  • دوستان من بازی رو تا اخر رفتم.همه ی مراحل فرعی شم رفتم به طوری که دیگه نمیتونی بازی کنی !!!اما حتی یک درصدم نیست همون 0% مونده!!!چرا؟؟؟؟

  • اگه کسی تونست جواب منو بده برام ایمیل کنه لطفا . در ضمن آپگرید های کشتی من قفله با وجود پول و منابع نمی ذاره جکداو رو آپگرید کنم

  • آقا سایتتون واقعا عالیه فقط یه مشکلی داره این که دربرابر کلی سوال فقط جوابای کمی داده شده ینی خیلی از سوالای بچه ها جواب داده نشده شایدم بلد نبوده کسی ولی من شخصا استفاده کردم مطالب خوبی بود . مشکل من لگندری شیپ هایی که گوشه های مپ هست با اینکه بازی رو تموم کردم و رو همه نکته هایی که بچه ها گفتن مسلطم همرو بلد بودم نتونستم شکستشون بدم آخرین بار جون یکیشونو به نصف رسوندم

  • با سلام
    ببخشید اون کشتی هایی که قرق شدن و سرشون روی آب هست رو چیکار باید بکنی
    ازش بالا نمیره زیر آب هم که خیلی نمیره
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام اون کشتی های غرق شده رو باید صبر کنی تا یه وسیله غواصی بخری بعدش بری زیر آب و گنجهای کنار اون کشتی رو پیدا کنی. بخش غواصی اش خیلی جالبه

    • داداش مثل این که تا اخرش نرفتی اگر توجه کنید تمام وسایل ارتقای کشتی ازاده بجز یکی.
      که اون یکی رو دوستت (همون ریش قشنگه) وادارت میکه که اونو بخیری و بری زیر دریا!!! 😎 😎 😎 😎

  • سلام خدمت همگی

    عذر میخوام یه سوال داشتم اگر راهنماییم کنید ممنونتون میشم, بعضی از لباس های ادوارد کنوی فعال نیستن,مثل شمشیر ها و … یکی از تفنگ ها رو با انجام مراحل ناوال باز شد برام… حالا میخواستم بدونم برای باز کردن تمامی اسلحه ها و لباس ها باید چه مراحلی رو بازی کنم …میشه بگید؟؟

  • سلام
    چندتا سوال
    1- نهنگ سفید کجاست؟
    2-تو لیستcrafting کدوم آیکون رو باید زد که دو تفنگ دیگه اضافه بشه؟
    3-چه جوری میشه یک کشتی قوی تر رو گرفت؟اصلا میشه؟ :reallypissed: :reallypissed: :evilgrin: :quiet: :ZZZ: :ZZZ:

    • در جواب نهنگ سفید کجاست؟ تو دریاست
      تفنگ اضافه شه فکر کنم پایین کشتی یک جایی هست میری توش که هم لباس هست هم درباره ی کشتی میری به سمت لباس توی تفگها میری روی هر کدوم که بخش گرد(سه تاست) مربوط به تعداد تفنگ بیشتر پر شد کلید کن چهار تفنگه میشی!
      باید کشتی حریف رو شکست بدی و روی قسمت ها که یکی برای تعمییر کشتی خودته و یکی برای رها کردن و یکی هم برای یار کردن با تو است که در عکسش کشتی تو است با دو تا کشتی دیگه کلید کن یارت میشن اما نمیتونی خودت سوارش بشی!!!اگر این کارو بکنی دیگه خرابی کشتیت تعمیر نمشه توجه کن.

  • سلام من وقتي بلك فلگ رو خريدم و اين نسخه كه الان دارم فقط سربازاي انگليس و اسپانيا رو داره!
    مي خاستم بدونم كه اون كه سربازاش لباس سفيدن اسمش چيه؟نسخه الحاقيه يا….؟
    ايميلم اينه لطفا بهم ايميل بزنين.ممنون
    amirabbaas.79@gmail.com

  • ببخشید من تو مرحله ی buy a diving bell گیر کردم اینو باید از مغازه هایی که وسایل کشتی می فروشن بخرم ولی گزینش ازاد نیست می شه بگید باید قبلش چیکار کنم تا بتونم diving bell رو بخرم یه سوال دیگه میشه انبار کشتی رو اپگرید کرد اخه تا 500 تا بیشتر جا نداره ؟ لطفا کمک کنید

  • مثله اینکه سایت شما مشکل داره نه؟ نیم ساعت نشستم انشاء نوشتم اونم با کلی درخواست و سوال,حالا میام میبینم هیچی اینجا نیست.

    (ول کن بابا میرم طرف پردیس گیم صد برابر از سایت شما بهتره. این سایت جمع نوب هاست که یکی نمیدونه چه جوری دفاع کنه یا یکی دیگه مرحله ی اول رو نمیتونه بره فقط یکی منم که هر از چند گاهی به این سایت سر میزنم و نوب نیستم. همه ی کسانی که به این سایت میان نوبن,البته به جز مدیران سایت) :smug:

    • شما برو تو همون پردیس گیم که همه ی کاربراش بچن و یک آیتم درست حسابی نداره.
      واقعا حیف از مدیران این سایت که برای شما کلی آیتم زیبا درست می کنن بعد اینجوری جوب می شنون
      واقعا برات متاسفم.
      درضمن خودت هم نوبی

  • سلام

    من وقتی داخل اینترنت سیستم مورد نیاز بازی رو میبینم,متوجه میشم که این بازی به 30 گیگ فضای خالی نیاز داره ولی وقتی تو کامپیوتر خودم نگاهی بهش میندازم میفهم که اساسینی که تو کامپیوتر منه فقط پانزده گیگه و همینطور گرافیک بازی کم شده لطفا بهم بگین که باید یه نسخه ی دیگه ی بازی رو بخرم یا نه لطفا هر چه زود تر جوابم رو بدین خیلی حیاتیه.
    (یه وقت فکر نکنین نوبم اساسین های قبلی رو با اساسین بلک فلگ اشتباه میگیرم مطمئا باشید اساسین آی ویه وهمینطور یه مدرکم دارم اونم اینه که آیکون بازی آرم اساسین هاست و وسطش عکس اسکلت داره و نوشته assassins creed iv black flag)

    :quiet:

  • سلام به دوستان عزیزم’ لطف کنید به من کمک کنید’به یه مشکل تو یکی از قسمتهای اساسین ۴ برخوردم’ یک جزیرست به نام king ston به یه قسمت میرسم که باید دونفر ر ا که در حال دویدن هستند را تعقیب کنم’ هرچی که تقیب میکنم متاسفانه یا میمیرم یا به هیچ جا نمیرسم و اونا به دویدن ادامه میدن’ب

    • منم همین مشکلو داشتم.اولا که اینو تموم کرده بودم میموندم که چطور قفلاش باز میشن ولی بعدش شروع کردم به جمع کردن صندوق هایی که تو جزیره ها هستن و بطوری که اصن خودم نفهمیدم چی شد قفلا باز شدن!!!!!!

    • البته اینم بگم باید صندوقهایی رو باز کنی که زیر ابن..همونایی که با دایوینگ بل میری زیر اب..همه صندوقاشونو که باز کردی امکان اپگریت میاد برات

    • دوست عزیز
      مگه میشه هم پول و هم وسایل مورد نیاز ساخت رو داشته باشی ولی نشه من که همه رو تو همون مراحل وسط پر کردم همه شده 100%!!!
      فکر کنم بازیتون ایراد داره!!!

  • با عرض سلام . من این بازی رو نصب کردم . سیستم من یک لپ تاپ با 2 گیگ گرافیک جیفورس و رم 8 هستش ولی بازی برای من تیک دار اجرا میشه … لطفا راهنماییم کنیین . مرسی
    :sweat:

    • نهنگ های سفید تو دریا هستن که با علامتی مثل یه نهنگ از نیم رخ نشون داده شدن..اگه متوجه نشدی تو نقشه که میری جاهایی که دریاهس علامت هایی هستن شبیه ماهی وقتی میری روشون اسم نوع چیزی که اونجا میتونی شکار کنی نوشته میشه..امتحان کن هر جا نوشته بود نهنگ سفید برو شکارش کن

    • باید با قایق بری تو در یا بعد اونجا هایی که عکس یه ماهی داره ببینی ماهیاش چین بعد هم هر جا که اسم نهنگ نوشته بود بریو شکار کنی.

    • سلام
      ببین داداش برای تفنگ ها باید بری توی منوی بازی بعد گزینه craftingرو بزنی بعدش یه لیست رو واست باز میکنه توی این لیست میتونی انواع لباس ها تعداد تفنگ های بیشتر و…
      برای دسترسی به این چیزها باید انواع حیوانات رو skin کنی مثلا برای نوعی لباس سه تا نهنگ سفید میخواد.

  • من میخوام jackdaw رو ارتقا بدم ولی وقتی که همه چیز براش آماده هست پیغام plan-elite میده . یعنی چی ؟ بعد هم نمیشه ارتقا داد
    ?:-) ?:-)

    • توی تون کشتی غرق شده ها هست که با diving bell میره داخلشون
      برو داخل همه ی صندوق هارو بگرد تو اخریشون یه کاغذ پیدا میکنه بعد میشه اونا رو هم تقویتکنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی :-*

    • سلام وقتی میری تو دریا یسری کشتی سرش از اب بیرون اومده داوینگبل بخر برو همون جا بعدش میری تو اب اونجایسری گنج هست یسری از اونا رو باز کنی بهت planمیده یعنی نقشه بعد برو اپگرید کن

  • شما به این میگین بازی؟این چیه بابا.همش باید با کشتی از این ور به اون ور بری در ضمن نسخه ی قبلیش خیلی بهتر بود.نسخه ی قبلی درو دیوار نمیشناخت و همه رو بالا میرفت ولی توی این نسخه خیلی مذخرف شده و اصلا چیز جدیدی جز اون کشتی مسخره اضافه نشده

  • وقتی از بازی خارج میشم باید از ادامه بازی باشه دیگه ولی دوباره برمیگردم اول و باید دوباره شروع کنم
    چیکار باید بکنم

  • با سلام من تو یه مرحلش به سختی گیر افتادم همون جایی که 2 نفرو تعقیب میکنی بعد همه جا اتیش میگیره و سریع باید بری تو کشتی و بعد یه کشتی لول 36 جلوته خیلی سخته لطفا یه کی کمک کنه. باتشکر :blush: :blush:

  • سلام
    منن چند تا سوال دارم
    1- چه جوری باید کشتی رو اپدیت کنیم؟
    2- کی مراحل مزخرف دریاش تموم میشه؟ خسته شدیم از بس غارت کردیم!
    مرسی

    • ۱- چه جوری باید کشتی رو اپدیت کنیم؟
      * توی کشتی یه اتاقک هست که میتونی بری توش و روی مجسمی کشتی کلیک کنی . مهمترین وسایل بدنه ، HeavyShoot , Round Shoot و مورتار شوت است .
      ۲- کی مراحل مزخرف دریاش تموم میشه؟ خسته شدیم از بس غارت کردیم!
      با آپدیت کشتی غارت هیجان انگیز می شه !

  • سلام بچه ها
    میشه یه نفر کمک کنه
    وقتی از بازی خارج میشم باید از ادامه بازی باشه دیگه ولی دوباره برمیگردم اول و باید دوباره شروع کنم
    چیکار باید بکنم

  • اساسین کرید یه بازی بسیار زیباست و هر قسمت اون یه شاهکاره از جمله این قسمت،من عاشق این بازی هستم و شخصیت مورد علاقه من الطیر ابن لا احد هست،با تشکر از این مطلب عالی :yes: :yes: :yes:

  • بنظر من این بازی شاهکاره و حقش 10 است در ضمن صحنه اخلاقی نداره بجز یکی که… تنها بدی این بازی درست روایت نکردن داستان ادوارد بود در کل من به این بازی 10 میدم

  • سری های قبلی اساسینز خیلی بهتر بود مخصوصا نسخه ی III ، ولی این نسخه 90 % مراحلش همش با کشتی توی آب هستی و باید کشتی های دیگه رو غارت کنی و همین دلیل باعث شده این نسخه خیلی حوصله سر بر باشه :-(( ، Ubisoft هم با کشتن دزموند توی نسخه III گند زد به همه ی نسخه های بازی :pissedoff: :reallypissed:

  • این نسخه اش واقعا مسخره بود، البته از نظر داستان اما از نظر گیم پلی بسیار حرفه ای کار شده بود.در 4 روز فقط با روزی 3 ساعت بازی می‌توانید مراحل بازی را تمام کنید. :sarcasm:

  • این بازی از نظر گرافیک واقعا عالیه اما به نظر من از داستان اساسینز جدا شده و بیشتر به دریا نوردی پرداخته و شحصیتش به سری های قبل نمی خوره اما در کل بازیه بسیار قشنگیه خصوصا گرافیک – صدا و موسیقی های زیبا که در همه ی سری ها ی اساسینز هیجان خاصی به بازی می بخشید :heh:

  • اقا توی مرحله ی 1 بازی قسمت find the assassin رو چگونه رد کنم هرچی توی جنگل میگردم نموتونم پیداش کنم تورو خدا راهنماییم کنید

  • سلام میشه به من کمک کنید من این بازی را گرفتم اما به مشکل برخورد کردم مرحله دوم که سه نفر را باید بزند اما من نمیتوانم بزنم باید چکار کنم در گیم میگه باید اول شما حمل کنید اما حمل نمیکند

    • باید eرو بگیری تا وقتی ضربه میزنه ضربشو مهار کنی 3 بار این کارو تکرار کن بعد تو هم میتونی ضربه برنی :reallyangry:

  • با سلام من این بازی رو گرفتم میخواستم ببینم صحنه بوووققققق داره یا نه چون همه اسااسین ها یه جاش صحنه داشت خدایی پدرمون در امد 😀 😛

  • بر خلاف تو بازی برای من تکراری شده دیگه داستانش از بین رفته و فعلا دارن کشش میدن.
    علت کم شدن طرفداراش توی دنیا هم همینه.
    این به این معنی نیست که بازی بدیه

  • درود. اساسین کرید شاهه بازی های رایانه ایه من به جرئت قدیمی ترین و حرفه ای ترین گیمر اساسین کرید در ایرانم در حال حاظر نیز هز 5 سریه این بازی رو در کامپیوترم دارم و حرف شما رو مبنی بر تکراری بودن مراحل که البته حرف جدیدی نیست رو قبول ندارم به جز مراحل فریه اساسین کرید 2 هیچ وقت این احساس رو من یکی نداشتم و در حال حاظر نیز منتظر بلک فلاگ هستم و گاهی هنوزم که هنوزه به اساسین کرید 1 /2/3/برادر هوود و رولیشن سر میزنم و در اون فضا ها بازی میکنم و چیزی برام تکراری نیست هیچ هر دفعه یه نکته و یا ایستر اگ هم تو بازی پیدا میکنم.