مقاله

بررسی و آنالیز تکنیکی تریلر اولیه Call of Duty: Advanced Warfare

بررسی و آنالیز تکنیکی تریلر اولیه Call of Duty: Advanced Warfare 1

همانطور که می دانید بازی Call of Duty: Advanced Warfare به تازگی معرفی شد و پس از آن اولین تریلر بازی هم منتشر شد. این تریلر بر روی ایکس باکس وان به نمایش در آمد. پلتفرمی که این روز ها شایعه شده است به عنوان LEAD پلتفرم بازی نیست و کنسول سونی این مهم را بر عهده دارد. به هر حال کمی در این تریلر منتشر شده کنکاش کنیم تا ببینیم یک استدیو جدید برای فرانچایزی که از نظر گیمر ها رو به افول است چه چیزی را به همراه داشته است و آیا دلیلی برای هیجان زده شدن وجود دارد؟!

COD-AW-1
مایکروسافت و کنسولش
در نسل قبل مایکروسافت خیلی خوب توانست لید پلتفرم سری ندای وظیفه باشد. ایکس باکس 360 به خوبی از پس انجام این ماموریت برآمد. به نظر می رسد این روند باید هممچنان ادامه داشته باشد. همانطور که در بالا هم گفته شد، تریلر بازی بر روی ایکس باکس وان اجرا شده بود و قرار است تا مدت زمان محدودی DLC های بازی ابتدا در اختیار کنسول ایکس باکس وان باشد. مسابقات world champs هم احتمالا همچنان میزبانش کنسول مایکروسافت باشد.

—————————————————————

COD-AW-2
Exoskeleton suits
در چندین بخش مختلف تریلر این لباس به نمایش در آمد. همانطور که در چند شماره قبلی که در بازی استفاده از تکنولوژی روز دنیا افزایش یافته بود، در این شماره هم دوباره شاهد این موضوع خواهیم بود. Exoskeleton suits در حال حاضر وجود دارد و ارتش ها در حال توسعه آن هستند.
http://www.youtube.com/watch?v=p2W23ysgWKI
همچنین در تریلر شاهد این بودیم که به کمک همین وسیله گیمر ها می توانند پرش های بلند تری را انجام دهند. ثانیه 40 تریلر را دوباره نگاه کنید. همچنان در بازی از quadrocopter استفاده خواهد شد. هلیکوپتر های مدرن بلک اپس 2 هم حضور دارند. همان گونه که مستحضر هستید بازی جنگ بین سازندگان تجهیزات نظامی است. جنگ بین سازمان های نظامی سری. پس باید انتظار تنوع اسلحه و وسایل جنگی بی شماری را داشت.

—————————————————————

COD-AW-13
Kevin Spacey
حضور کوین اسپیسی که کمی قبل از انتشار تریلر مورد بحث قرار گرفت توانست تا حدودی علاقه مندان به بازی را به وجد بیاورد. کاراکتر و صدای وی در بازی شبیه خود اوست. ترکیب هالیوود و بازی ها یعنی هنر های 7 و 8 می تواند راه جدید برای جذب گیمر ها و حتی غیر گیمر ها باشد! کوین اسپیسی در این روزها مشغول بازی در یک سریال سیاسی است و همانطور که در تریلر دیده شد، نطق سیاسی و شور وی هم ناشی از همین امر است. کلمه دموکراسی در صحبت های وی به دفعات تکرار شد. همچنین از آورده شدن دموکراسی به سوریه، لیبی و اکراین هم در بازی به نوعی یاد شد. آیا ارتش ها می توانند تضمین و حافظ دموکراسی باشند و یک دموکراسی خلق کنند؟

—————————————————————

COD-AW-4
Private Military
باز هم سرباز ارتش را مشاهده می کنیم که در کنار یک زندانی است. زندانی لباسی عادی بر تن دارد و رفتار چندان مناسب احوالات یک زندانی را به نمایش نمی گذارد!

—————————————————————

COD-AW-5
Cloaking
در ثانیه 24 بازی، ما شاهد هلکوپتری هستیم که در حالت مخفی قرار گرفته است و توسط سرباز Atlas در حال مشاهده شدن است. البته قبلا در بازی Future Soldier متوجه شده بودیم که این تکنولوژی خیلی زود به ارتش های بزرگ دنیا منتقل خواهد شد!
در بازی باز هم قابلیت غیب شدن وجود دارد. نه برای سرباز ها بلکه این بار برای تجهیزات!

—————————————————————

COD-AW-6
Lagos, Nigeria
زمانی که کوین اسپیسی در حال گفتن جمله “These countries don’t even have the basic building blocks to support a democracy” هست ما این مکان را مشاهده می کنیم. در گوشه سمت راست تصویر پرچم نیجریه دیده می شود. نام شهر هم Lagos در وسط تصویر قرار گرفته است. نیجریه اکنون در آفریقا کشور محتاطی در اقتصاد است. بیش از 200 دختر ربوده شده را به عنوان هدیه به ارتش این کشور تقدیم کردند!!! ما هم با سازنده بازی هم عقیده هستیم که این کشور آماده دموکراسی نیست!

—————————————————————

COD-AW-7
San Francisco, USA
همانطور که قبلا در شایعه ها مشخص شده بود، ما پل معروف Golden Gate را مشاهده می کنیم. پس سن فرانسیسکو هم در بازی نقش ایفا خواهد کرد.

—————————————————————

COD-AW-8 COD-AW-3
Politics, Religion and Media
در ادامه سخنرانی های کوین اسپیسی به سیاست ها، مذاهب و رسانه ها و نقطه مشترک این سه موضوع اشاره می شود. چرا باید مردم دین مختلفی داشته باشند؟ رسانه ها دین های مختلف را تبلیغ کنند؟ سیاستمدار ها چه واکنشی دارند؟ خودشان چه دینی دارند؟ چرا آنها باید مردمی را که با آنها مخالف هستند را تحمل کنند؟ به نظر می رسد این بار بازی ندای وظیفه چون بتلفیلد 3 سو صدای زیادی در مبحث بحث های مفهوم و هدف پشت بازی ها ایجاد کند.

—————————————————————

COD-AW-9
Hulking Exoskeleton
با این وسیله شما می تواند خیلی سریع حرکت کنید.

—————————————————————

COD-AW-10
Wall Climbing
بالا رفتن از دیوار ها هنوز یک بحث اساسی در بازی های شوتر است. ندای وظیفه این جرات را به خود داده است تا آن را وارد بازی کند. اگر این ویژگی در قسمت مولتی پلیر هم اضافه شود. می توان شاهد تغییرات بنیادی در سیستم kill streak بازی بود.

—————————————————————

COD-AW-11
Portable Wall
سپری محافظ! محافظی که می تواند بسیار کار آمد باشد. باید دید آیا این وسیله وارد قسمت مولتی پلیر هم می شود یا نه! به نظر می رسد این بار سری ندای وظیفه در بخش مولتی با گزینه های جذاب و جدیدی برای تصمیم گیری رو به رو است.

—————————————————————

COD-AW-12

Future Technology
در قسمت های پایانی تریلر، بیشتر شاهد نمایش پیشرفت تکنولوژی در صنعت نظامی و پیشرفت آنها بودیم. walking tanks و rail guns نمونه هایی از این پیشرفت ها هستند.

قرار است تا بازی در 4 نوامبر برای کنسول های نسل حاضر و PC منتشر شود. جدای از قسمت سینگل پلیر بازی، شاید وقت آن رسیده باشد تا واقعا یک مولتی پلیر هیجان انگیز را تجربه کرد.

—————————————————————

نظر آنالیز تکنیکی:
شاید Sledgehammer Games توانسته باشد یک دموی تکنیکی را در همین شروع کار از بازی خود به نمایش بگذارد. هر چند آنها با اکتیویژن هماهنگ نبودند و البته تریلر بازی هم کمی پیش تر لیک شد و مشخص شد بازی بر روی ایکس باکس وان اجرا شده بود. البته این موضوع می تواند یاد آور جنجال شماره قبلی بر روی این کنسول را یاد آوری کند. بحث بین 720P کنسول مایکروسافت و 1080P کنسول سونی! اما چیزی که از مشاهده اولیه این تریلر مشخص است، افزایش جزییات به طور محسوس نسبت به شماره قبلی است. در بررسی دقیق تر باید گفت ما شاهد رزولیشن 720P واقعی(و نه upscaled شده) هستیم. سوالی که در اینجا مطرح می شود اینست که چگونه Sledgehammer Games توانسته است ظرف مدت اندکی به چنین کیفیتی بر روی ایکس باکس وان دست یابد. حدس ما اینست که در نهایت بازی با کیفیت 900P عرضه خواهد شد.

هر چند با ریز شدن در پیکسل های بازی و تعداد آنها در هر اینچ به این نتجیه می رسیم که بازی برای 1080P طراحی شده است. موضوعی که باعث می شود از کیفیت مطلوب بصری بازی کمی چشم پوشی شود. همین موضوع شاید پاسخ سوال ماست. بررسی لحظه های آخر تریلر و نمایش کوین اسپیسی نشان می دهد که استفاده از افکت های edge در بازی برای رسیدن به کیفیت و روزولیشن بالاتر چشم پوشی شده است. نسبت 49/60 به طور موقت به ما می گوید که بازی دارای 1568 پیکسل رندر شده در عرض 1920 است. با این تریلر نمی توان چیزی را به طور قطع مشخص کرد. ولی حدس ما نمایش تصاویر بازی در ابعاد 1568×882 است.

 COD-AW-14

COD-AW-15
برای دیدن تصاویر در سایز اصلی کلیک کنید!

post-process anti-aliasing به خوبی در بازی به نمایش در آمد ولی به نظر framebuffer (يک قطعه مخصوص و مشخص از حافظه ديجيتالى که براى ذخيره يک تصوير کامپيوترى بکار مى رود) کمی از کیفیت 900P پایین تر بود. نسبت به بازی Ghosts ، به طور کلی 50 درصد افزایش جزییات داشته ایم. اما تنها 67 درصد از پیکسل های بازی دارای کیفیت 1080P هستتند. بدین ترتیب به نظر می رسد رسیدن به کیفیت 1080P برای کنسول ایکس باکس وان با گرافیکی ضعیف تر از کنسول PS4 کمی سخت باشد. اما باید در نظر داشت که این بازی فعلا در مراحل ابتدایی توسعه است. برای بازی ای همانند ندای وظیفه، همه ما می دانیم که فریم ریت بازی مهم تر است. پس گرافیک فدای فریم ریت (60 فریم بر ثانیه) خواهد شد!

البته کیفیت بصری تماما مربوط به تعداد پیکسل ها نیست. جزییات و افکت های بصری هم می تواند باعث خلق یک گرافیک بی نظیر شود. با توجه به جمله گفته شده در بالا(اهمیت فریم بازی) دیدن افکت هایی چون motion blur واقعا قابل تحسین است. همه اینها نسبت به Call of Duty: Ghosts یک پیشرفت محسوب می شود. حتی بازی در هنگام نمایش صحنه های شلوغ بهتر از شماره قبلی عمل می کند. حتما می دانید که تا سه سال آینده توسعه بازی در دست Sledgehammer Games است که با توجه به تریلر می توان فهمید اکتیویژن تصمیم درستی گرفته است. با توجه به مصاحبه ما بازی RedLynx برنامه نویس گرافیکی بازی Trials Fusion می توان درک کرد که نمایش یک کیفیت خارق العاده را در ابتدای کار سخت است و رسیدن به 60 فریم ریت به طور ثابت کار سختی‌ست. باید تست های مختلفی انجام شود و از همه مهم تر سازنده ها با ساختار دو کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت آشنا شوند.

در نهایت می توان فهمید که استدیو Sledgehammer Games به خوبی رمز موفقیت بازی را فهمیده است. 60 فریم بر ثانیه با ارائه یک کیفیت مطلوب. حتی فریم ریت بازی می تواند مهم تر باشد. چرا که همیشه بحث بر سر این موضوع بین PC و کنسول ها بوده است. باید منتظر ماند تا تریلر های دیگری از بازی منتشر شود تا ما بتوانیم به یک جمع بندی کلی قبل از عرضه بازی برسیم.

مترجم و نویسنده : محمد جلیلی

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

12 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × پنج =

  • ادمین جان خسته نباشی ممنون میشم اگه جواب منو بدید دقیقا این کالاف دیوتی چند میوفته؟
    :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :kissed: :-* :-* :-* :-* :-*

  • بدونه شک بهترین کالاف خودش میشه هم از نظر گرافیک و هم از نظر هیجان و شاید برخی بگن که بازی تخیلی شده ولی اگه به زمان جنگ یعنی ۲۰۵۴ نگاه کنیم هیچ تخیلی نمیبینیم و شما بازیرو میکنین
    که بهتون هیجان و حال بده حالا چه تخیلی چه واقعی پس نباید به خاطر پیشرفته بودن سلاح ها به اون انگ تخیلی بودن رو بزنیم اینا فقط زیر سوال بردنه الکیه بازیه 😉

  • کال آف دیوتی توی این بازی گندشو در آورده دیگه.
    توی قسمت های قبلی که زامبی آورده بود.
    اینجا هم کلا یه قسمت رو به Extinction اختصاص داده که فوران تخیل در کال آف دیوتی هست!
    من بازی های جنگی رو میخرم که حس نبرد واقعی رو بهم نشون بده نه اینکه نسخه ی تغییر یافته ی رزیدنت اویل رو بهم نشون بده!

  • عالي بود واقعا متشکرم من راستش بايد اعتراف کنم کال اف گوست اصلا به بتلفيلد نتونست برسه به اميد اينکه کال اف دوباره به روز هاي اوجش برگرده