مقاله

بهترین بازی های Wii U را بشناسید

بهترین بازی های Wii U

در شرایطی که کمتر از سه سال از عرضه رسمی جدیدترین عضو خانواده نینتندو می‌گذرد، بسیاری از کارشناسان و حتی گیمرها دوره حیات Wii U را تمام شده می‌دانند. پشتیبانی نه‌چندان مناسب کمپانی‌های ثالث و حتی نینتندو در کنار آمار فروش نامناسب و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا ضعیف سبب شد تا Wii U از همان روزهای اول طعم شکست را بچشد. حال در شرایطی که کنسول فروشی نزدیک به ده میلیون نسخه داشته است، سران نینتندو به وضوح از آینده این شرکت در دنیای ساخت کنسول صحبت می‌کنند. به نظر می‌رسد که چشم بادامی‌ها خود نیز شکست در نسل هشتم را پذیرفته و حال چشم به آینده دوخته‌اند. با وجود شکست زودهنگام Wii U، همچنان عناوینی هستند که سبب می‌شوند تا کنسول نسل هشتمی نینتندو را از یاد نبریم. عناوینی که تعدادی از آن‌ها – از جمله «ماریو میکر» و «افسانه زلدا» – طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد و تعداد اندکی نیز پیش از این به دست گیمرها رسیده‌اند. اگر به هر شکل به Wii U دسترسی پیدا کردید، چهار بازی که در ادامه پیشنهاد می‌کنیم را همواره در ذهن داشته باشید. مطمئن باشید وقتی که برای تجربه هر یک از این بازی‌ها صرف می‌کنید، هدر نخواهد رفت.

gameemag - wii u

———————————————————————

Super Mario 3D World

ماریو و دوستانش نه تنها نمادی برای کنسول‌های خانواده نینتندو هستند؛ بلکه حال دیگر به عنوان سمبلی برای هنر هشتم نیز به حساب می‌آیند. «جهان سه‌بعدی سوپر ماریو»، از آن دست عناوینی است که تجربه آن روی کنسول نسل هشتم نینتندو از واجبات هر گیمر به شمار می‌آید. عنوان مذکور نه تنها از حیث توجه منتقدین و میانگین نمرات بهترین بازی کنسول Wii U تا کنون است؛ بلکه در ذات خود نیز یکی از بهترین‌های مجموعه ماریو به حساب می‌آید. اگر پیش از این «کهکشان سوپر ماریو» را تجربه کرده باشید، قطعا با این بازی نیز ارتباط برقرار خواهید کرد. به طور مختصر می‌توان گفت که «جهان سه‌بعدی سوپر ماریو»، نه تنها یک پلتفرمر استاندارد و کاملا کالت به شمار می‌آید؛ بلکه خود به تنهایی می‌تواند دلیلی باشد برای خرید کنسول ناموفق نینتندو در نسل هشتم. البته اگر به ماریو علاقه داشته باشید، یک عنوان خوش‌ساخت دیگر نیز انتظارتان را خواهند کشید. «ماریو کارت 8» با وجود اندک مشکلاتی که در هنگام عرضه داشت، در حال حاضر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین‌های Wii U شناخته می‌شود. اگر به ماجراجویی‌های ماریو، لوئیجی و تاد و البته داستان آشنای لوله‌کش ایتالیایی با شاهزاده پیچ علاقه‌مند هستید، لحظه‌ای در تجربه کردن «جهان سه‌بعدی سوپر ماریو» و همچنین «ماریو کارت 8» تردیدی به خود راه ندهید.

———————————————————————

Bayonetta 2

هیدکی کامیا پس از خلق عناوینی چون «شیطان هم می‌گرید» و «اوکامی»، به سراغ یک هک اند اسلش متفاوت رفت. نزدیک به شش سال پیش اولین نسخه «بایونتا» با نویسندگی و کارگردانی کامیا روانه بازار شد تا بار دیگر نبوغ او در ساخت عناوین خلاقانه به گیمرها و منتقدین ثابت شود. سران نینتندو با هوشمندی از محبوبیت این سری بازی استفاده کردند و نسخه دوم و به نوعی ادامه مستقیم ماجراهای «بایونتا» را به انحصار کنسول خانگی Wii U درآوردند. کامیا در جریان ساخت نسخه دوم، کارگردانی را به یوسوکه هاشیموتو سپرد و خود وظیفه نویسندگی و هم‌چنین نظارت بر پروژه را بر عهده گرفت. «بایونتا 2» آن‌قدر موفق عمل کرد که بسیاری آن را بهترین بازی سال گذشته میلادی می‌دانستند. تیم سازنده به خوبی از پتانسیل‌های کنسول Wii U و خصوصا کنترلر آن بهره جست و به همین سبب، بازی در هنگام عرضه به عنوان منجی مقطعی کنسول نینتندو شناخته شد. اگر به هیچ یک از عناوین انحصاری و به طور کل اتمسفر بازی‌های نینتندو هم علاقه نداشته باشید، «بایونتا 2» از آن دست پیشنهادهایی است که به این سادگی نمی‌توان از خیرش گذشت. شایان ذکر است که پورت نسخه اول نیز در حال حاضر در دسترس گیمرهای Wii U قرار دارد.

———————————————————————

The Legend of Zelda: The Wind Waker HD

به سیزده سال پیش بازگردیم. روزهایی که گیم کیوب با عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش خود در برابر غولی به نام پلی‌استیشن 2، حسابی مدیران نینتندو را به جنب و جوش انداخته بود. سامورایی‌ها از هر فرصتی برای گرفتن سهمی از بازار استفاده می‌کردند. یکی از سیاست‌های نینتندو در آن برهه زمانی – که از قضا همچنان هم ادامه دارد- عرضه بازی‌های محبوب انحصاری برای کنسول خانگی ناموفق خود بود. «افسانه زلدا: ویند ویکر»، یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی بود که نینتندو در آن سال‌ها برای گیم کیوب عرضه کرد. بازی با حفظ وفاداری خود نسبت به دیگر عناوین مجموعه «افسانه زلدا»، المان‌های جدیدی را نیز در خود جای داد. همین مسئله سبب شد تا منتقدین نیز از بازی استقبال کنند و «ویند ویکر» به یکی از بهترین‌های تاریخ نینتندو بدل شود. حال پس از گذشت بیش از یک دهه از عرضه بازی، نینتندو بار دیگر آن را در اختیار گیمرهایی قرار داده است که یک کنسول شکست‌خورده را به عنوان کنسول خانگی خود برگزیدند. نسخه بازسازی شده این عنوان با پسوند HD شناخته می‌شود و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین عناوین Wii U به حساب می‌آید. اگر پیش از این بازی را تجربه نکرده و یا قصد تجربه دوباره آن با کیفیت بصری بالاتری را دارید، حتما «افسانه زلدا: ویند ویکر اچ‌دی» را در لیست بازی‌های خود برای Wii U قرار دهید.

———————————————————————

Splatoon

حقیقت آن است که چه در میان ساخته‌های انحصاری و چه بین بازی‌های چندپلتفرمی، عناوینی بهتر و کامل‌تر از «اسپلتون» یافت می‌شوند. اما با این حال تصمیم گرفتیم تا بازی را به عنوان آخرین عضو از این لیست کوتاه برگزینیم. در دنیای «اسپلتون»، رنگ و اتمسفر شاد بازی‌های نینتندو حرف اول و آخر را می‌زند. چه در بخش نسبتا کوتاه داستانی و چه بخش چندنفره – نبردهای چهار در برابر چهار – گیمر همواره جوی شاد و کاملا لذت‌بخش را تجربه می‌کند. البته قوانینی دست و پا گیر و کاملا احمقانه، هم‌چون عدم وجود قابلیت چت صوتی در طول بازی‌ها و یا حتی جستجو کردن بخش چندنفره به همراه دوستان، سبب می‌شود تا گیمرهای حرفه‌ای تا حدی از بازی دل‌سرد شوند. با این حال اگر اندکی از مشکلات چشم‌پوشی کنید، قطعا با تجربه‌ای متفاوت مواجه خواهید شد. سران نینتندو از این پروژه با نام «ماریو کارت عناوین شوتر» یاد می‌کنند و از همین رو، می‌توان روحیه رقابتی عنوان مذکور و حالت پارتی-گیم بودن آن را به خوبی در «اسپلتون» نیز دید. در حال حاضر مشکلات اولیه سرورها نیز به صورت کامل برطرف شده‌اند و تجربه بازی بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد. لازم به یادآوری است که Wii U تنها کنسول نسل هشتمی است که برای استفاده از خدمات آنلاین خود، نیازی به اشتراک ماهیانه – مشابه گلد برای ایکس باکس و پلاس برای پلی‌استیشن – ندارد.

بهترین بازی های Wii U

امیر گلخانی

امیر گلخانی

روزنامه نگار و منتقد بازی

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 5 =

  • من که امیدوارم روزی برسه که نینتندو و والو و پلی استیشن یکی بشن.اینجوری هم کیفیت کار ها بالا میره هم انتخاب بین کنسول ها راحت تر میشه.
    یادش بخیر یه زمانی توی ایران فقط سگا و پلی استیشن 1 بود.دیگه انقدر چیزای اجق وجق نبود.نکته ی جالبی که اون زمان وجود داشت این بود که هر بازی ای که بیرون میومد ساعتها ما رو با ذوق و شوق نگه میداشت ولی الان ارزش بازی ها کم شده و انقدر بازی های بدرد نخور زیاد هستن که نگو.
    بجای اینکه ده جور کنسول داشته باشیم و طرفداران بینشون پراکنده بشن و قضیه ی انحصار پیش بیاد،بهتره فقط دوتا کنسول باشن و بقیه با این دوتا متحد بشن. 🙂

  • وی یو ظاهرا پتانسل بالایی داشت.
    ولی یوزرها دست از کژوآل کشیدن.
    البته بیشتر به خاطر رشد سریع موبایلها وابزار بازی همراه مثل تبلتها بود.
    وی یو میخواست جا پای پدر خودش بزاره و فکر میکرد که کژوآل هنوز روی کنسولها فروش داره که اشتباه می کرد.
    یه اشتباه استراتژیک بود که از ایواتای مرحوم با اون قدمت و هوش بالای مدیریتی خیلی بعید بود.
    وی یو قربانی رشد سریع تبلتها و گوشیها شد و نتونست خودش رو بکشه بالا.
    از اون طرف ps4 و One هم با قدرت بالاشون بازار رو مسخ کردن و وی یو انصافا با اون پتانسل بالا به خاطر عدم حمایت کامل توسط خود نینتندو و شرکتهای thirdپارتی کلا حذف شد.

    ممنونم امیر جان.