مقاله

توضیحی بر AAA / AA+ / B و بیشتر از آن

توضیحی بر AAA / AA+ / B و بیشتر از آن 1

شاید تاکنون با حروف AAA ،AA ،A برخورد کرده باشید، اما معنی مفهوم این حروف چیست؟ در این مقاله سعی داریم تا به بررسی معانی این حروف بپردازیم تا بسیاری از سوالاتی که در ذهن گیمرها ایجاد می‌شود را پاسخ بدهیم.
AAA به چه معناست ؟
زمانی که سه حرف A به بازی ای تعلق می گیرد، به این معناست که برای این بازی هزینه های زیادی صرف شده و بازی دارای گرافیک، داستان، صداگذاری، گیم پلی و بخش آنلاین(در مورد تمامی بازی های AAA صدق نمی کند) قابل قبولی است.
این بازی ها در زمان عرضه نمرات بالایی از مجلات و سایتهای معتبر دریافت می کنند که در کمترین حالت نمره 8 از 10 و در میانگین نمره 88 از 100 را دریافت می کنند
با توجه به نمرات خوبی که این بازی ها از سایتها و مجلات معتبر دریافت می کنند، معمولا فروشی بالاتر از 1 میلیون نسخه را خواهند داشت.

چند مثال از بازی های AAA

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/GOW.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/mario.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/daed-space.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/Killzone.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/uncharted.jpg[/imagetab] [/tabs]

AAA+ بازی های که متای  بالاتر از 95 کسب کرده اند مثل:
GTA، Uncharted 2، Mass Effect 2، Mario، Zelda، Skyrim

AAA بازی های که متای بین 91 تا 94 کسب کرده اند مثل :
Halo، Gears، Little Big Planet، Batman، GT، Forza، God of War، Assassin’s Creed

AAA– بازی هایی که متای بین 88 تا 90 کسب کرده اند مثل :
Dead Space، New Super Mario Bros، COD، Super Smash Bros، Killzone، Battlefield

AA به چه معناست؟
زمانی که دو حرف A به بازی ای تعلق میگیرد، به این معناست که این بازی برای رسیدن به درجه AAA تلاش زیادی کرده اما در رسیدن به این درجه بازمانده است.
این بازی ها معمولا هزینه های کمتری نسبت به بازی های AAA داشته اند و در یک یا چند بخش از قسمتهای کلیدی بازی مثل گرافیک، داستان، گیم پلی، صدا گذری و یا بخش آنلاین مشکلات فراوانی داشته اند.
این بازی ها معمولا نمرات میانگینی بین 75 تا 87 از 100 کسب می کنند. بهترین بازی های AA با ضعیف ترین بازی های AAA در حال رقابت هستند.
بازی های AA امکان دارد فقط دارای مُد مولتی پلیر باشند و یا سبکی را دنبال کنند که تکراری شده و منتقدان و گیمرها را جذب نمی کند.
در هر صورت خیلی از بازی هایی که این درجه را کسب می کنند بازی های خوب و قابل قبولی هستند، گرچه مشکلاتی دارند اما می توانند تجربه ی خوبی را برای شما رقم بزنند.
این بازی ها معمولا در تلاش هستند تا نزدیک به یک میلیون نسخه فروش کنند.

چند مثال از بازی های AA

[tabs slidertype=”images” auto=”yes” autospeed=”7777″] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/crysis.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/prototype.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/darksiders.jpg[/imagetab] [imagetab width=”550″ height=”340″]http://gameemag.ir/wp-content/uploads/2014/01/bayoneta.jpg[/imagetab] [/tabs]

AA+ بازی هایی که متای بین 85 تا 87 دریافت میکنند مثل :
Borderlands، Crysis، Alan Wake، Bayonetta، inFamous، Left 4 Dead، Resistance

AA بازی هایی که متای بین 80 تا 85 کسب میکنند مثل :
Darksiders، بازی های خوب ورزشی

AA– بازی هایی که متای بین 75 تا 80 کسب میکنند مثل :
Prototype، بازی های قدیمی ای که به خوبی روی نسل جدید پورت نشده اند.

A یا B به چه معناست؟
زمانی که یکی از این دو حرف به بازی ای تعلق میگیرد، به این معناست که سازندگان بازی ایده قابل قبول و خوبی را داشته اند اما نتوانسته اند آن را اجرایی کنند. این بازی ها در میانگین نمرات پایین تر از 74 کسب می کنند و زمانی که به موفقیت نزدیک می شوند همه چیز را رها می کنند.
این سازندگان می توانند سطح بازی های خود را در آینده بالا برده و وارد رده AAA یا AA شوند.
چند مثال از بازی های A
اکثر بازی هایی که ایده های خوبی دارند اما نتوانسته اند در تمام زمینه ها خوب عمل کنند همانند خیلی از بازی های RPG و JRPG
چند مثال از بازی های B
بازی هایی که ایده خاصی هم ندارند و بدون در نظر گرفتن تمامی مسائل صرفا ساخته شده اند.
C، D، F به چه معناست؟
بازی هایی که این حروف را دریافت می کنند، هیچ استانداردی ندارند و با هایپ زیاد و قیمت پایین بازی خود را به فروش می رسانند.
این بازی ها به قدری ناامید کننده و بد ساخت هستند که نمیتوانند در هیچ یک از شبکه های PSN و Live راه پیدا کنند.
این بازی ها نمره میانگین 59 و پایین تر کسب میکنند.
برخی از بازی ها که بدون هیچ گونه دستکاری در نسخه قدیمی و HD نشده در یک پک قرار می گیرند از این دست بازی ها هستند.

به نظر شما بازی های ایرانی در کدام دسته قرار می‌گیرند؟

[poll id=”36″]

منبع مقاله : N4G

AAA   AA+   B

محمد سلیمی

محمد سلیمی

گیمر و منتقد بازی-عکاس,فیلم بردار و تدوینگر

7 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × چهار =