مقاله

دیدگاه: پیشرفت تدریجی در بازی ها بهتر است

دیدگاه: پیشرفت تدریجی در بازی ها بهتر است 1

شاید ممکن است فکر کنید هیچ راه اشتباهی برای بازی کردن یک بازی مثل دیابلو 3 وجود ندارد ولی این مسئله غلط است و من توانستم به این مسئله پی ببرم!

هفته پیش در حالی که در آپارتمان خانه ام در کولاک برف 2016 در آمریکا گیر افتاده بودم، من و دوستم Kirk تصمیم گرفتیم نسخه PS4 بازی Diablo III، آخرین بازی هک اند اسلش ادونچر بلیزارد را بصورت ماراتون وار به پایان برسانیم. من قبلا بازی را بر روی PC بازی کرده بودم ولی شنیده بودم که بازی کردن آن با دسته کنترلر کنسول لذت دیگری دارد که این مسئله درست بود. من یک کاراکتر Crusader ساختم چون بنظر هیجان انگیز و سرگرم کننده می رسید، اما من لول 1 بودم و دوستم Kirk لول 70 بود!

yjsq8ukhgizwt5lpddht-620x349-1

در طول چند ساعت آینده در حالی که مراحل Act I بازی را به پایان رساندیم، Stat و آمار کاراکتر من به شدت خوب شد! در پایان Act I کاراکتر من لول 42 شده بود و صدها آیتم ارزشمند با کیفیت های بالا داشتم که حتی نمیدانستم با آنها چکار بکنم. با وجود اینکه ما بر روی درجه سختی Expert بازی میکردیم دشمنان ما و اسکلت های قوی هیکل هیچ تاثیری بر روی من و دوستم نداشتند زیرا او با کاراکتر Demon Hunter اش همانند تیربار تیرِکمان پرت میکرد و همه را قتل عام میکرد! هیچگاه حتی احساس ترس نکردیم که ممکن است در مرحله ای بمیریم. لول بالای دوستم باعث شد دمیج و قدرت زره و آیتم های من به صورت اتوماتیک بالا برود و با وجود اینکه کاراکتر من باید لول های پایین تر می بود، ما همه چیز را نابود میکردیم. تقریبا اواسط بازی بودیم که به نظرم آمد که این روش بازی کردن رضایت بخش نیست و حتی گاها خسته کننده است، درست است که میتوانستم یک اسب آتشین احضار کنم و همه را به سرعت نابود کنم ولی احساس پوچی و ضعف درونی داشتم. دیگر به زره ها و loot ای که از جنازه دشمنان بیرون می آمد اهمیتی نمیدادم و حتی نمیدانستم نصف لول هایم چه قدرتی دارند و چکار می کنند! به لول 30 رسیدم حتی قبل از اینکه بفهمم به لول 29 رسیدم! وقتی که غولهای بازی آیتم های بسیار خفن قوی دراپ می کردند، من اهمیتی نمیدادم چون می دانستم با این وضع تا یک ساعت دیگر یک آیتم بهتر از این خواهم گرفت.

D3X_BlizzCon_PS4_Westmarch_AD_17.1383963295

بعد وقتی که دوستم از خانه بیرون رفت، یک کاراکتر جدید ساختم و از آن موقع در حال تنهایی بازی کردن هستم. ظاهرا دیابلو 3 وقتی که به صورت وحشیانه و دیوانه وار و بی تامل همه چیز و همه کس را نابود نمی کنی زیبا تر و جذاب تر و سرگرم کننده تر است! وقتی که پیشرفت شما تدریجی است و کم کم و آهسته آهسته آیتم های ارزشمند پیدا می کنید و قدرت های جدید کاراکتر خود را کشف می کنید، بازی رنگ و بویی تازه به خود می گیرد. به جای اینکه دیوانه وار جلو بروید و فقط پرواز عددها (نشان از Damage وارد شده به اطراف) را ببینید، وقتی که یک کلاه خود جدید برای کاراکتر خود پیدا می کنید یا یک اسپل جدید برای کاراکتر جادوگر خود یاد می گیرید، هیجان اولین بار استفاده کردن از آن را خواهید داشت و این لذت بخش است و در عین حال تعجب برانگیز!

level-up-545

این مسئله همیشه وسوسه برانگیز است که به قسمت لول گرفتن و لول آپ کردن در بازی هایی مثل Diablo به عنوان یک ابزار برای تیزکردن نوک شمشیر کاراکتر خود نگاه کنیم تا بالاخره بعد از لول آپ کردن به قسمت اصلی داستان و بازی برسیم، ولی به شما اطمینان می دهم که خود این لول آپ کردن هم به اندازه کل بازی یا پایان بازی لذت بخش خواهد بود. بخاطر همین مسئله است که من خریدن بسته هایی همانند Booster Pack در بازیهایی مثل World of Warcraft یا Destiny را به هیچکس پیشنهاد نمی کنم. و البته قرار است من تا مدت زیادی دیگر با Kirk بازی دیابلو را بازی نکنم!

پیشرفت تدریجی در بازی ها بهتر است

کاوه آرانیان
مقاله اصلی برگرفته از سایت Kotaku

کاوه آرانیان

کاوه آرانیان

This Is My Motto : Do it Good or don't Do it at all
Contact me at araniankaveh@yahoo.com

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 1 =