مقاله

عناوینی که امکان نمایششان برای نسل بعد XBOX وجود دارد

gameemag

با توجه به فاصله ی کم معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت در زیر لیست 20 عدد از عناوینی را آماده کرده ایم که انتظار داریم چند عدد از آن ها در کنفرانس مایکروسافت شاهد نمایشی برایشان باشیم.20 عنوانی که بر روی کنسول های نسل حاضر و نسل قبلی مایکروسافت به صورت انحصاری عرضه شدند یا بهترین نمایششان مربوط به کنسول های مایکروسافت می باشد.

درصد میزان حقیقت داشتن این موضوع و حضور دوباره ی این بازی ها نیز در زیر آنها نوشته شده که است که بر اساس رای گیری نویسندگان و اعضای مجله ی گیم اینفورمر می باشد.

gameemag

عنوان اول : Alan Wake

شانس بازگشت : 35%

دنیای ماوراطبیعه ی Alan Wake و طرفداران بسیار زیادی که دور خود جمع کرده به راحتی نمایان گر این موضوع است که پتانسیل ادامه های زیادی بر روی این عناوین وجود دارد.همانطور که مشخص هست به نظر نمی رسد این فرانچایز خارج از شرکت سازنده ی اصلیش یعنی Remedy ساخته شود و با توجه به دایره ی بسیار طولانی زمان ساخت Alan Wake , شاید تیم سازنده بخواهند بر روی عنوان دیگر و ip جدیدی تمرکز کنند. ساخت و نمایش یک Alan Wake ممکن است ولی نه امکان بسیار بسیار قوی.

عنوان دوم : Banjoo – Kazooie

شانس بازگشت : 45%

خرس دوستداشتنی ما یعنی بانجو و رفیق ماجراجویش یعنی کازویی آخرین نمایششان مربوط به سال 2008 می باشد و در این نمایش نشان دادند که آنها هنوز هم می توانند کارهایی نو را انجام دهند که باعث جذب مخاطب بیشتر می شود. به هر حال مایکروسافت بدش نمی آید خانواده ها را به کنسول نسل بعدی خود نزدیک تر کند و فروشش را بالاتر ببرد. اما با توجه به شناخت از بچه های این دور و زمانه به نظر نمی رسد که شانس ادامه ای بر این سری زیاد باشد. علاوه بر این همانطور که می دانید Rare مدت زمان زیادیست که بر روی عناوین مربوط به کینکت برای مایکروسافت کار می کند و به نظر نمی رسد مایکروسافت حالا حالا ها بخواهد از این استدیو دست بردارد و بگذارد عنوانی را که می خواهند بسازند. بنابرین با این اوصاف شانس آن همچنان زیر 50% باقی می ماند.

gameemag

عنوان سوم : Blue Dragon

شانس بازگشت : 5%

بازی نقش آفرینی بسیار زیبای Blue Dragon ساخته ی  Mistwalker و Artoon هنگامی که در بازار عرضه شدند مورد استقبال بسیاری از بازیبازان حتی بازیبازان آمریکایی قرار گرفتند.با دنباله روی از بسیاری از المان های نقش آفرینی های ژاپنی کلاسیک و بهره گیری از سیستم مبارزات و جست و جو در محیطشان به علاوه ی موسیقی و تصویر های هنری که گوش ها و چشم ها را مدهوش می ساخت به یکی از بهترین نقش آفرینی های ژاپنی این نسل تبدیل شده بود.اما همانطور که می دانید مخاطبان کنسول مایکروسافت بیشتر در خود آمریکا هستند و در ژاپن نیز این شرکت مخاطب کمی دارد و با توجه به محدود بودن طرفداران این گونه سبک ها در آمریکا به نظر نمی رسد مایکروسافت بخواهد دوباره به ساخت این سری رو بیاورد. این مسئله را به یاد داشته باشید که ادامه ای بر این بازی بر روی کنسول دستی نینتندو یعنی DS (که پرفروش ترین کنسول جهان نیز به شمار می رود) عرضه شد که از نظر فروش نتوانست آنگونه که باید و شاید خوب عمل کند.

عنوان چهارم : Conker

شانس بازگشت : 10%

این عنوان در دوران خود با افزودن المان های بزرگسالانه به بازی پلتفورم گونه ی خود و ارائه جوک ها و دیگر مسائل بزرگسالانه طرفداران بسیار زیادی را حول خود جمع کرده بود. اما باز هم این طرفداران به نظر نمی رسند که باعث شوند مایکروسافت بخواهد از این عنوان برای نمایش کنسول نسل بعدی خود که در چند ساعت دیگه برگذار می شود استفاده نماید. بنابرین شانس آن بسیار کم می باشد.

عنوان پنجم : Crackdown

شانس بازگشت : 50%

عنوان سند باکس سوم شخصی که به عنوان یکی از عناوین پرفروش مایکروسافت به شمار می رود و از جمله فرانچایز هایی هست که مایکروسافت می تواند ادعا کند تماما متعلق به خود اوست. افزایش تکنولوژی و بهره گیری از تکنولوژی های نسل بعد می تواند برای ارائه ی تخریب پذیری بیشتر و سلاح های بیشتر در این عنوان و بالاتر بردن کمیت و کیفیت آن در قیاس با عناوین قبلی بسیار مایکروسافت را یاری کند. اما با این حال هیچ کسی این عنوان را مرکزیت معرفی کنسول نسل بعدی مایکروسافت قرار نمی دهد به خصوص بعد از حضور نسبتا نا امید کننده ی شماره ی دوم این فرانچایز. شاید این فرانچایز از جمله فرانچایزهایی باشد که مایکروسافت ادامه ندهد زیرا همانطور که می دانید این شرکت به دنبال راه های  بزرگتر و بهتر می باشد تا بر روی آن ها تمرکز کند.

gameemag

عنوان ششم : Crimson Skies

شانس بازگشت : 20%

اگر علاقه ی بازیبازان کافی بود برای اینکه یک بازی ادامه یابد , مطمئنا تا الان خبری از ساخت ادامه ای بر این عنوان شنیده بودیم. به نظر می رسد که این بازی هواپیمایی بسیار عالی تنها خاطره اش در ذهن ما باقی می ماند و ما ادامه ای بر آن نخواهیم دید. سال هاست که مایکروسافت برای ساخت این عنوان اقدامی نکرده است. این عنوان پتانسیل بسیار بالایی برای ارائه ی جنگ های چند نفره ی آنلاین دارد و یک عنوان هواپیمایی انحصاری بسیار بسیار می تواند برای مایکروسافت مفید باشد و شاید این ها دلایلی باشند که مایکروسافت دوباره این عناوین را بازگرداند. ولی خب ما هنوز نیز به این مسئله شک داریم.

عنوان هفتم : Dance Central

شانس بازگشت : 80%

این عنوان یکی دیگر از عناوین بسیار مشهور کینکت می باشد و سازنده ی ان یعنی Harmonix نیز یکی از بهترین سازندگان بازی های مبتنی بر موسیقی و رقص می باشد. ما تعجب خواهیم کرد اگر ادامه ای بر این عنوان بر روی کنسول نسل بعدی مایکروسافت نبینیم که از ویژگی های جدید کینکت نسل بعدی بهره می برد. اگر چه هر ادامه ای از این عنوان توسط سازنده ی اصلی ان یعنی Harmonix می بایست ساخته شود و عرضه ی ادامه ای بر این عنوان بیشتر به سازنده ی آن وابسته است و توانایی آن ها در امر ساخت بازی ها در مدت زمان مختلف.

gameemag

عنوان هشتم : Fable

شانس بازگشت : 90%

استدیو ی بازیسازی Lionhead در سال های اخیر شاهد تغییرات زیادی در خود بوده و بسیاری از کارکنان آن از این شرکت جدا شده اند و جای خود را به سازنده های دیگری داده اند. عنوان انحصاری کینکت یعنی Fable: The Journey نیز نتوانست آنطور که باید و شاید از نظر منتقدان و فروش به موفقیت برسد. اما با این حال نمی توان این سری بازی را کوچک شمرد و این عنوان همواره بین لاین آپ بزرگ مایکروسافت جایگاه ویژه ای داشته و با توجه به اینکه هنوز هم طرفدار برای بازی های نقش آفرینی وجود دارد , انتظار ساخت یک عنوان دیگر از این سری امری محال نیست. اما سوال اینجاست که آیا مایکروسافت از این عنوان برای کنسول نسل بعدی خود به این زودی ها پرده برداری می کند؟ به نظر نمی رسد که مایکروسافت به این زودی ها بخواهد از این عنوان پرده برداری کند و قصد دارد تا فاصله ی بیشتری بین این عنوان و عنوان قبلی خود در این سری ایجاد شود.

gameemag

عنوان نهم : Forza

شانس بازگشت : 95%

بسیاری از نویسندگان گیم اینفورمر تقریبا 100 در 100 مطمئن هستند که ما شاهد بازگشت این سری بازی در نسل بعد بر روی کنسول نسل بعدی مایکروسافت خواهیم بود. به هر حال ساخت یک عنوان ریسینگ بسیار با کیفیت می تواند به کمک یک کنسول نسل بعدی بیاید و چه چیز بهتر از نام مشهور Forza. همچنین یک عنوان انحصاری ریسینگ می تواند برای نشان دادن جنبه های مختلف گرافیکی و توانایی های گرافیکی یک سخت افزار مناسب باشد. ما یش بینی می کنیم که Forza یکی از اولین عناوینی باشد که مایکروسافت برای کنسول نسل بعدیش نمایش می دهد.

gameemag

عنوان دهم : Gears of War

شانس بازگشت : 90%

با اینکه این عنوان با عرضه ی شماره ی سومش به داستان مارکوس و زنده یاد دامنیک سانتیاگو(!) پایان داد ولی سازنده ی این عنوان یعنی Epic Games با ساخت عنوان Gears of War Judgment به همگان نشان داد که آن ها علاقه مندند تا دیگر بخش های جهان بازی را نیز جست و جو کنند. آخرین عنوان این سری چند ماه پیش عرضه شد بنابرین انتظار شنیدن ساخت ادامه ای بر این عنوان را به این زودی ها نداشته باشید ولی همینقدر بدانید که این فرانچایز دومین پرفروش ترین فرانچایز مایکروسافت است و به نظر نمی رسد که نامی به این بزرگی توسط مایکروسافت به فراموشی سپرده شود.

عنوان یازدهم : Halo

شانس بازگشت : 100%

عنوان Halo باعث شهرت اولین کنسول در خانواده ی Xbox شده بود و به نحوی به عنوان نماد کنسول مایکروسافت نیز شناخته می شود و فروش این عنوان در میان خیل عظیمی از کسانی که Xbox یا Xbox 360 را داشتند تماما نشان دهنده ی این موضوع است. شرکت مایکروسافت با بهره گیری از بازیسازان خبره و زبده دست به تاسیس استدیو ی خانگی جدیدی با نام 343 Industries زد. همانطور که می دانید این استدیو قول داده بود که Halo 4 آغازگر سه گانه ای جدید در سری Halo باشد. مطمئنا این مسئله که Halo ممکن است بر روی کنسول نسل بعدی مایکروسافت ظاهر نشود از شانس صفر درصدی برخوردار است و ما مطمئنا شاهد حضور این فرانچایز مشهور و عالی بر روی کنسول نسل بعدی مایکروسافت خواهیم بود.

gameemag

عنوان دوازدهم : Jade Empire

شانس بازگشت : 20%

با توجه به بسته شدن پرونده ی سه گانه ی Mass Effect شاید استدیو ی بازیسازی Bioware به دنبال ساخت یکی دیگر از عناوین قدیمی خود و ادامه ی آن باشد. عنوان Jade Empire یکی از عناوین انحصاری کنسول Xbox بود و ما نیز به عنوان بازیباز خوشحال می شویم که دوباره با ساخت ادامه ای بر این سری به فرهنگ چین و دنیای آن باز گردیم.شاید Bioware بر روی فرانچایزهای مشهورتر و جدید تر سرمایه گذاری کرده ولی ما هنوز نیز امیدواریم.

عنوان سیزدهم : Kinectimals

شانس بازگشت : 40%

این عنوان یکی دیگر از عناوین مشهور کینکت بود که برای نشان دادن قابلیت های این دستگاه مایکروسافت به هنگام عرضه ی آن به بازار , عرضه شد. اما نکته اینجاست که دنیای آن نکته ی خاص و عجیبی نداشت و بیشتربرای نوجوانان طراحی شده بود و به نظر نمی رسد که مایکروسافت بخواهد ادامه ای بر این عنوان برای کینکت بسازد. شاید اگر هم بسازد تنها برای نشان دادن قابلیت های کینکت نسل بعدی باشد.

عنوان چهاردهم : Left 4 Dead

شانس بازگشت : 50%

این عنوان بازیبازان زیادی بر روی pc و البته کنسول مایکروسافت به خود اختصاص داده است.کسانی که به کشتن هزاران هزار زامبی در طول بازی می پردازند. این عنوان co-op عالی می تواند کاملا با استراتژی جدید مایکروسافت مبنی بر تمرکز بیشتر بر روی بازی های احتماعی همسو باشد. اما همانطور که می دانید شرکت Valve شرکتی غیر قابل پیش بینی هست و تفکر بر سر این موضوع که احتمال دارد این عنوان همچنان در انحصار کنسول مایکروسافت باقی بماند تقریبا نزدیک به صفر است.

عنوان پانزدهم : Lost Odessey

شانس بازگشت : 5%

همچون عنوان Blue Dragon این عنوان نیز در میان بازیبازان طرفدران بازی های نقش آفرینی ژاپنی طرفدارانی دارد ولی با این حال به نظر نمی رسد که مایکروسافت با تعداد کم این طرفداران راضی به ساخت ادامه ای بر این سری بازی شود. اما به هر حال این شانس وجود دارد هر چقدر هم که کم باشد. به هرحال باید منتظر بود و دید.

عنوان شانزدهم : Shadow Complex

شانس بازگشت : 20%

عنوانی که از بازی های قدیمی Metroid پیروی می کرد و بر روی XBLA عرضه شد و توانست به یکی از پرطرفدار ترین بازی های بخش ایکس باکس لایو آرکید تبدیل شود. از آن زمان تا به کنون ما منتظر ساخت ادامه ای بر این سری بازی هستیم اما سازنده ی این سری یعنی Chair Entertainment در حال حاضر با ساخت سری Infinity Blade برای سیستم عامل IOS توانسته به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا بکند. بازگشت به زمینه ای که سوددهی کمتری دارد به نظر نمی رسد در دستور کار این استدیو ی بازیسازی قرار داشته باشد. مهم نیست که ما چقدر انتظار عرضه ی ادامه ای بر این عنوان را بکشیم.

gameemag

عنوان هفدهم : Star Wars  Knights of The Old Republic

شانس بازگشت : 70%

اعلامیه ی جدیدی مبنی بر اینکه شرکت EA حقوق ساخت بازی های اصلی مبتنی بر دنیای Star Wars را به تازگی به دست آورده امید ها را برای ساخت ادامه ای بر این سری زنده کرده است. همانطور که می دانید شرکت EA قبلا گفته بود که Bioware یکی از استدیو ی های اصلی این شرکت می باشد که بر روی سری Star Wars کار می کند بنابرین ساخت ادامه ای بر آن نیز ممکن می باشد. در حالی که این عنوان در دنیای MMO در حال پافشاری بیشتر برای حضور موثر هست , ساخت ادامه ای بر این عنوان تک نفره می تواند هر عاشق بازی های نقش آفرینی را خوشحال بکند.

عنوان هجدهم : Viva Piñata

شانس بازگشت : 25%

عنوان خانوادگی و شاد استدیوی Rare مدت زمان زیادی است که از عرضه ی عنوان اصلی آن می گذرد و مدت هاست که ما منتظر ساخت ادامه ای واقعی بر این عنوان می باشیم. شاید این بازی آن چیزی نباشد که شرکت مایکروسافت به دنبال ارائه اش می باشد ولی این عنوان می تواند به شرکت مایکروسافت برای دور هم جمع کردن خانواده ها کمک شایانی بکند. بنابرین ما امیدواریم این بازی خانوادگی در نسل بعد بار دیگر بر روی کنسول نسل بعدی مایکروسافت باز گردد.

محمد صاکی

محمد صاکی

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

4 × 4 =

  • حمیدرضا

    مکه کالاف گاستز هم نمیخواد پخش بشه؟؟
    خود اکتیویژن و مایکروسافت گفتن که کال گاستز یکی از عناوین بزرگ توی نمایش ایکس باکس بعدی خواهد بود!

     
    0
     
    0

     

    i
     

    Quantcast

    منظور اینجا عناوین بایکوت شده شده و معرفی نشده هست.
    گاست که رسما معرفی شده.

  • مکه کالاف گاستز هم نمیخواد پخش بشه؟؟
    خود اکتیویژن و مایکروسافت گفتن که کال گاستز یکی از عناوین بزرگ توی نمایش ایکس باکس بعدی خواهد بود!