مقاله

مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

جواد محسنی | در شرایطی که چند سالی از شروع نسل هشتم کنسول‌های خانگی می‌گذرد، سونی و مایکروسافت تعداد مناسبی از کنسول‌های خود را فروخته و حالا تمرکز اصلی خود را روی ارائه محتوای مناسب برای آنها گذاشته‌اند. با توجه به عرضه نسخه پیشرفته‌تر کنسول‌های سونی و مایکروسافت در سال گذشته حالا می‌توان منتظر ماند و یکی از شلوغ‌ترین سال‌های صنعت بازی را تجربه کرد. سالی که در آن بازی‌های انحصاری بسیاری عرضه شده و شاهد انتشار تعداد از مهم‌ترین عناوین چند سال اخیر خواهیم بود. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین بازی‌هایی که در سال 2018 عرضه می‌شوند را مرور کرده‌ایم.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Anthem

بازی جدید استودیوی بایوور با نام Anthem در نمایشگاه لس انجلس سال گذشته به صورت رسمی معرفی شد. بعد از تجربه ناموفق Andromeda این تیم به دنبال آن است که دوباره خود را به همه اثبات کند. Anthem در واقع یک بازی چند نفره اکشن/نقش‌آفرینی است. Anthem ساختاری آینده‌گرا دارد و گیمر می‌تواند در آن به سیارات دیگر سفر کرده و از نسل انسان‌ها محافظت کند. نکته اصلی Anthem استفاده از زره‌های مخصوص به اسم جولین است. گیمر با استفاده از این زره می‌تواند مانند مرد آهنی در آسمان پرواز کرده و یا حتی به زیر آب سفر کند.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Crackdown 3

اگر به یاد داشته باشید، Crackdown 3 اولین بار در سال 2014 معرفی شده بود حالا بعد از نزدیک به چهار سال هنوز منتشر نشده است. این بازی قرار است تا نمایش دهنده کیفیت و البته قدرت کنسول‌های مایکروسافت به خصوص ایکس باکس وان ایکس باشد. این بازی با سبک اکشن و دنیای آن به صورت جهان باز طراحی شده است. محیط Crackdown 3 به نوعی طراحی شده که امکان تخریب آنها تا درصد بسیار بالایی وجود دارد. مایکروسافت برای استفاده از این قابلیت در بخش چند نفره از سرورهای پردازش ابری استفاده خواهد کرد. Crackdown 3 یکی از بزرگترین ریسک‌های مایکروسافت در نسل حاضر است و باید دید که آیا این ریسک در انتها به جواب خواهد رسید یا خیر؟


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Detroit: Become Human

ساخته جدید دیوید کیج Detroit: Become Human بالاخره امسال عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد که فرآیند نوشتن داستان این بازی بیش از دو سال به طول انجامیده است. داستان در آینده و در شهر دیترویت رخ می‌دهد و ماجرای سه ربات انسان‌نما را روایت خواهد کرد که هر کدام داستان مجزا و البته مرتبط با هم دارند. همانند بازی‌های قبلی ساخته شده توسط دیوید کیج، در Detroit نیز تصمیم‌‌های گیمر تاثیر مستقیم بر روند بازی و در انتها پایان آن دارد. Detroit Become Human می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای هواداران بازی‌های داستان محور باشد. این بازی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Far Cry 5

سری Far Cry‌ یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شرکت فرانسوی یوبی‌سافت است که دو نسخه اخیر آن مورد انتقاد قرار گرفته بودند. یوبی‌سافت قصد دارد تا در اوایل سال جاری میلادی Far Cry 5‌ را به بازار عرضه کند. به نظر می‌رسد که این اثر از لحاظ کلیت داستان شباهت زیادی به نسخه سوم و چهارم داشته باشد اما اینبار اتفاقات در آمریکا پیگیری می‌شود و گیمر باید با یک گروه تندرو به مبارزه بپردازد. بر اساس اطلاعات منتشر شده مبارزات بیشتر برای آزادسازی هوپ هانتری دنبال می‌شود و گیمر نقش اصلی این مبارزات را بر عهده دارد. در Far Cry 5 قرار است که از ویژگی‌های محبوب نسخه‌های قبلی مثل بازی با دوستان و استفاده از حیوانات برای کمک در مبارزه، برخوردار باشد.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

God of War

بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال جاری، God of War خواهد بود. در این نسخه از بازی به نظر می‌رسد که شخصیت محبوب کریتوس کمی پخته‌تر شده و حالا یک پدر است که سعی می‌کند از پسرش با تمام قدرت محافظت کند. داستان اینبار از اساطیر یونان فاصله گرفته و حالا شاهد استفاده از اساطیر اسکاندیناوی و نورث خواهیم بود. همچنین سبک و سیاق این اثر نیز تغییر کرده و تیم سازنده تلاش بر این داشته تا از المان‌های نقش‌آفرینی بیشتر استفاده کند. همچنین دوربین سری God of War که محبوبیت زیادی داشت اینبار با تغییرات فراوانی روبرو شده. God of War به زودی به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Kingdom Hearts III

سیزده سال از عرضه آخرین نسخه Kingdom Hearts می‌گذرد و به نظر می‌رسد که هواداران این سری بالاخره می‌توانند در سال 2018 نسخه سوم را تجربه کنند. این بازی ترکیبی بسیار جالب از دنیا‌ها و شخصیت‌های متفاوت است. در اطلاعاتی که اخیرا از این بازی منتشر شده، دنیا و شخصیت‌های سری محبوب Toy Story در این اثر حضور خواهند داشت و در کنار آنها شاهد حضور شخصیت‌هایی از دنیای دیزنی نیز خواهیم بود. این بازی در سبک نقش آفرینی ساخته شده است و از لحاظ گیم‌پلی شباهت زیادی به سری Final Fantasy دارد. Kingdom Hearts 3 برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان در حال ساخت است. این اولین بار است که یک نسخه از این سری برای پلتفرم Xbox عرضه خواهد شد.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Monster Hunter World

سری Monster Hunter در کشور ژاپن محبوبیت بسیار زیادی دارد و بعد از عرضه چند بازی برای 3DS اینبار شاهد عرضه یک نسخه اصلی برای کنسول‌های خانگی هستیم. Monster Hunter World دنیایی است که گیمر در آن با هیولاهای عجیب و غریبی مثل دایناسورها روبرو شده و باید آنها را نابود کند. تغییرات ایجاد شده در بخش گیم‌پلی و همچنین استفاده عمیق‌تر از بخش چند نفره می‌تواند محبوبیت این بازی را میان گیمر‌ها چند برابر کند. استفاده از بخش چند نفره این امکان را فراهم می‌آورد که گیمر با همکاری دوستان خود به سفر ادامه داده و هیولاهای قدرتمند را برای به دست آوردن پاداش بهتر نابود کند. این بازی به زودی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Red Dead Redemption 2

بازی‌های شرکت راکستار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند و Red Dead Redemption 2 از این قاعده مستثنی نیستند. گیمر‌های بسیار زیادی منتظر عرضه این بازی هستند تا ملاقات دوباره‌ای با غرب وحشی داشته باشند. نسخه اول Red Dead Redemption موفقیت‌های فراوانی را به دست آورد و به نظر می‌رسد که نسخه دوم داستان قبل از آن را دنبال می‌کند. اطلاعات زیادی از این اثر در دسترس نیست اما با توجه به سابقه راکستار می‌توان انتظار یک داستان عمیق و فوق‌العاده همچنین گیم‌پلی سرگرم کننده را داشته باشیم. همچنین قرار شده که Red Dead Redemption 2 از بخش چند نفره بسیار بزرگ استفاده کند. این بازی قرار است در بهار سال جاری میلادی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شود.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Sea of Thieves

مدت بسیار زیادی است که مایکروسافت و استودیوی Rare در حال ساخت Sea of Thieves هستند و انتظار برای تجربه نسخه اصلی چند ماه دیگر به پایان خواهد رسید. این اثر با الهام گیری از دوره تاریخی مربوط به دزد‌های دریایی ساخته شده و گیمر در نقش یکی از دزد‌های دریایی ظاهر خواهد شد. محیط بازی به صورت جهان باز طراحی شده و استفاده از قابلیت بازی چند نفره لایه جدیدی از گیم‌پلی را به آن اضافه کرده است. مبارزات دریایی همراه با کشتی در بازی حضور دارند و همانطور که حدس می‌زنید هدف اصلی به دست آوردن گنج است. Sea of Thieves‌ یکی از مهم‌ترین بازی‌های انحصاری ایکس باکس وان در سال 2018 خواهد بود که عده زیادی از گیمر‌ها منتظر عرضه آن هستند.


مهم‌ترین بازی‌های ویدئویی در سال 2018

Spider-Man

استودیوی Insomniac در حال حاضر مشغول ساخت Marvel’s Spider-Man است که به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. فرآیند ساخت این اثر از جایی آغاز شد که Marvel از سونی خواست که بر اساس شخصیت Spider-Man‌ یک بازی ویدیوئی ساخته شود. تیم سازنده سعی کرده تا Spider-Man کمی مسن‌تر را به نمایش بگذارد. پیتر پارکر حالا 23 سال دارد و هشت سال است که به عنوان Spider-Man‌ شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد که شخصیت منفی اصلی در این بازی Mister Negative خواهد بود. نمایش‌های انجام شده تا به امروز نظر مثبت گیمر‌ها و منتقدان را به همراه داشته است. به نظر می‌رسد که Marvel نیز با Spider-Man می‌تواند در دنیای بازی بسیار موفق ظاهر شود.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

5 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 1 =