مقاله

نگاهی بر عملکرد مایکروسافت در بازی های Xbox One

نگاهی بر عملکرد مایکروسافت در بازی های Xbox One 1
مایکروسافت با رونمایی از جدید ترین کنسولش بازی هایی را برای آن برای انتشار قرار داده که با توجه به نمایش هایی که از آنها دیدیم بازی هایی با نوآوری بالایی نبودند و بیشتر به سبک و سیاق بازی هایی می خوردند که ابتدا برای ایکس باکس 360 منتشر شده بودند.
با این توصیف مایکروسافت تنها سخت افزار کنسولش را ارتقای نسل داده، اما بازی ها همان روند بازی های نسل هفتم را پیش می گیرند که نشان دهنده بی روح بودن این کنسول در زمینه بازی هایش می باشد.در نتیجه می توان گفت راه مایکروسافت همان راه 360 بوده و در تاکتیک خود تغییری ایجاد نکرده است که در آینده ای نزدیک خواهیم دید که مایکروسافت به این عملکردش با ارائه نسل جدیدی از بازی ها اعتراف خواهد کرد.
نگاهی بر عملکرد مایکروسافت در بازی های Xbox One 2سیاست های مایکروسافت مانند یک پوشش زخیمی است بر روی کتاب خانه ای پر از اطلاعات و نوآوری های صنعت گیم، با اینکه امروزه همه از قدرت های سخت اقزاری و سیستم های ابری در حال پیشرفت سخن می گویند، کسی نیست که از افت و درجا زدن این شرکت در بازی هایش سخنی بگوید.این صحنه های اکشن و پر زد و خورد و تیر اندازی و خشونت فراوان بازی ها را همه قبلا در کنسول های این نسل تجربه کردند و بازی هایی که برای ایکس باکس وان منتشر شده کاملا یک سری بازی نسل قبلی هستند که تنها بهشان آلات تزئینی نسل هشتمی متصل شده.یکی باید بیاید و به مایکروسافت بگوید که ای آقا / خانم هدف مایکروسافت از ساخت
Xbox One
با این بازی ها چه بوده ؟ چگونه از کنسولی که باید همواره ( یا حتی برای مدتی ) اطلاعات ما را در اختیار دیگران قرار دهد انتظار بازی های معنی دار و پیشرفت در بازی ها را داشت ؟ آیا یک ساعت بازی کردن با این کنسول دلهره و تشویش را به ما نمی دهد که بیخیال امنیت خودمان و اطرافیانمان بشویم ؟ تنها کاری که مایکروسافت با این کنسولش کرده این هست که بازی های قدیمی را با لباسی مدرن و جدید نشان می دهد.

نظر نویسنده : عموما ارتقای یک نسل کنسول ها را از دید سخت افزاری می بینند و می گویند که این کنسول از کنسول نسل قبلی قدرتمند تر است و توانایی ها و سرعت بیشتری دارد اما از نظر من ارتقا کنسول دقیقا مانند ارتقای یکPCعمل می کند و تنها در عملکرد سخت افزاری آن تاثیر می گذارد و صد البته که باید در دید کلی از ارتقای نسل ها تجدید نظر بشود و علاوه بر نسل گذاری بر روی کنسول ها برای بازی ها هم نسل گذاری کرد.همان طور که گیمرهای کنسول کهنه کرده و دسته شکانده و کیبرد جویده به خاطر دارند، هنگامی که اولین بازی های سه بعدی وارد بازار گیم جهانی شدند انقلابی در صنعت کنسول ها و کارت های گرافیک و رم و … شکل گرفت. این دقیقا چیزی است که به آن اشاره می کنم. ارتقای نسل ها در گرو ارتقا سطح کیفی بازی ها است.

نگاهی بر عملکرد مایکروسافت در بازی های Xbox One 3

تصاویری که در بازی ها مشاهده می کنیم صد در صد یکی از قسمت های قابل توجه بازی هست اما کل بازی نیست. همان طور که گیمر های حرفه ای می دانند بازی هایی بیشتر جذابند که حداقل در یکی از قسمت های گرافیک یا داستان برتر باشد و اگر این دو المان در کنار هم حتی در حدی متوسط قرار گیرند بازی عالی را می سازند.تنها عاملی که باعث جهش و ارتقای نسل های کنسولی می شود گرافیک بازی ها بوده و برای اینکه کنسول ها بتوانند جواب گوی توانایی های بالای بازی ها باشند کنسول ها هر چند سال یک بار با برندی جدید وارد بازار شده و سعی می کنند گیمر ها را به سوی خودشان جذب کنند.کسانی که بازی
F-Zero
را در کنسول سوپر نینتندو به خاطر دارند و الان آن را مثلا با بازی مانند فورتزا در
Xbox 360
مقایسه می کنند متوجه می شوند که چقدر بازی های ویدیویی از نظر جلوه های بصری و گرافیک پیشرفت کردند اما آیا این درست هست که ما هزاران دلار برای ارتقای نسل گرافیکی مان صرف کنیم اما از خط داستان گویی در بازی ها فاصله ای نگیریم. هر چه در گذر زمان پیش می رویم می ببینیم که مایکروسافت همیشه ایده های عالی در زمینه گرافیکی و مشتری پسندانه داشته اما هیچ وقت از آنها در زمینه داستانی درست استفاده نکرده. آوردن کینکت به کنسول ها یک اتفاق بسیار خوش یمن بود و می توانید علاوه بر بازی هایی چون
Kineck Sports
از بازی های داستان گرایانه تری مانند
Walking Dead
یا سری بتمن از آن استفاده شود.کنترل یک بازی وقتی هیچ جنبه مثبتی در داستان گویی ندارد فقط وقت شما را بیهوده تلف می سازد و هیچ چیزی مفیدی که بتوانید آن را در زندگی غیر مجازیتان استفاده کنید بهتان نمی دهد.
تصاویر فانتزی به اندازه کافی نشان دهنده قدرت یک کنسول جدید نیست. ما به اندازه کافی بر روی نسل کنونی گرافیک های زیبایی را دیده ایم و بر روی
PC
هم بار ها بار مناظر شگفت آور را در بازی ها دیده ایم. قدرت پردازش نشده و خام خیلی هم مشکل به حساب نمی آید البته اگر با تجربه های جدید همراه نباشد.هر گاه زرق و برق چند ضلعی های بی شمار و نور داینامیکی که به تدریج کمرنگ می شود ، ما را در مقابل یک بازی قرار می دهند که مرگ و زندگی اش بستگی به مکانیک های خود بازی دارد.با این حال همه ی بازی های به نمایش درآمده در کنفرانس مایکروسافت این چنین بودند، ممکن است سرگرم کننده نیز باشند ولی هیچ گیم پلی جدید و پیشرفته ای نداشته اند تا ما را ترغیب به پرداخت 500 دلار کند؟ آیا ما باید بر روی این مکانیسمی که در عنوان های شوتر علمی تخیلی است ،چشم پوشی کنیم؟ما تمام این المان ها رو در نسل کنونی دیده بودیم.یک چیز جدید تر نشانمان بدهید
!!!!

نگاهی بر عملکرد مایکروسافت در بازی های Xbox One 4

​ در این کنفرانس مطبوعانی مایکروسافت علت عرضه ی کنسول ایکس باکس وان در ماه نوامبر را نشان داد .کنسول ها به چیز های جدیدی احتیاج دارند. این موضوع نشان می دهد که این امر در ساخت یک کنسول امر بسیار مهمی است . در کنسول نسل فعلی مایکروسافت گیمر می توانست با 3000000 سرور متصل شود و در شبکه ی لایو به طور زنده به انجام بازی بپردازد، اما در کنسول نسل آینده دیگر 3000000 سرور وجود نخواهد داشت. به نظر می رسد که سازندگان کنسول ایکس باکس وان هرگز نمی دانستند که چگونه می توانند از نهایت قدرت و خلاقیت خود استفاده کنند. آیا کسی می داند نحوه طراحی کنسول ایکس باکس 360 چگونه بوده است؟ آیا می توان گفت که دیگر برای این کنسول بازی ساخته نخواهد شد؟

اگر ایکس باکس وان کنسول نسل آینده ی این صنعت است، مایکروسافت در مورد این موضوع باید مارا قانع کند. مایکروسافت با شرکای خود می توانند وحشی ترین توهمات خود را بر روی این سخت افزار جدید به انجام برسانند. کنسول های نسل آینده تقریبا دارند به سمت ما می آیند. غرایز ما تقریبا رو به جلو حرکت می کنند، و ما خواستار پیش خرید این کنسول های جدید هستیم. ما تصاویر و ادعا های جسورانه ای از سوی مدیران هردو شرکت شنیده ایم ام همچنان قصد داریم در برابر این ادعا ها مقاومت نشان دهیم. کنسول های نسل فعلی دیگر تکراری شده اند، ما چیزی جدید می خواهیم. ما به یک کنسول جدید نیاز داریم. ما اینجا هستیم و برای نسل آینده آماده خواهیم شد.
ما به چیزی نیاز داریم که بیش از یک کنسول جدید باشد. و همچنان منتظریم مایکروسافت با این کارما را قانع کند که یکی از دارندگان این کنسول باشیم. مایکروسافت با این کار به ما نشان می دهد که کنسول ایکس باکس وان یکی از سیستم های نسل آینده ی این صنعت است. هنوز بازی هایی که برای این کنسول تایید شده اند مشخص نیست. شاید بازی های این کنسول نحوه ی نگاه ما به بازی های ویدئویی را برای همیشه تغییر دهند. اما در حال حاضر، بازی هایی که برای این کنسول دیده شده همانند بازی های ایکس باکس 360 افتضاح بوده اند، و این موضوع برای همه شگفت انگیز نیست.


نویسنده : Tireless Gamers


میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

13 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × پنج =

  • مایکروسافت توی نسل هشتم از سونی عقب میفته.
    از نظر بازی افتضاح.
    سخت افزارش هم که ضعیف تر از PS4 .
    ولی فکر کنم این نسل یکی از بدترین نسلها برای بازی ها باشه.
    خدا به داد نسل نهم برسه.

    • XBOX One که 100% به پای PS4 نمیرسه
      ولی این همه بازی عالی دارن میان
      بعدشم تا وقتی PC هست هیچ نسلی خراب نمیشه
      مگه اینکه بخوای این کنسول ها رو به PC ترجیح بدی که اون موقع اون نسل افتضاح میشه

  • اصلا مقاله جالبی نبود.من طرفدار مایکرو یا سونی نیستم ولی مثلا بازی های انحصاری سونی به غیر از گرافیک خوب چه چیز جدیدی دارند که بازی های مایکرو ندارند؟؟؟؟!!!!!!

    • دوست عزیز این مقاله سعی به بررسی بازیهای اکس باکس وان داشته،قصدش مقایسه بازیهای PS و Xbox نیست!
      این یک مبحث واقعیه که کل شرکت هایی که تحت مجموعه صنعت بازیسازی هستند(چه مایکروسافت چه سونی چه ر*استار چه نا*دی داگ چه هر شرکتی) داره از بازیسازی از ته قلب و با عشق فاصله میگیره! و به سمت پولسازی میره… که واقعا جای تاسف داره و بحث سر این مقوله خودش شش هفت تا مقاله سه برابر این مقاله میبره!

    • به غیر از گرافیک گیم پلی دارند 🙂

      بازیهای انحصاری مایکروسافت هم خیلی خوب بودن ولی به پای سونی نمیرسیدن. من به شخصه از بازیهای انحصاری X1 خیلی خوشم اومد مخصوصاً Ryse ولی در کل نباید عناوین انحصاری کنسول Ps3 مثل TLOU و HeavyRain و …. رو فراموش کنیم. گیم پلی بازی های انحصاری X360 سبک جدیدی رو ارائه ندادند هر چند بازیهاش گیم پلی متفاوتی داشتند. ولی سبک بازی های انحصاری سونی بجز KillZone که هم سبک بازی های xbox360 بود، همشون صاحب سبک هستن و سبک جدیدی رو ارائه دادند.

      در نسلی که گذشت بازی های انحصاری مایکرو شکست سختی از سونی خوردند ولی در نسل جدید تا به اینجا مایکروسافت نشون دادن که می تونه حرفی برای گفتن داشته باشه.

  • اول اینکه از نویسندگان این مقاله که زحمت ترجمه و جمع اوری رو کشیدن تشکر میکنم.

    فکر کنم کمی بی انصافی هم در مورد مایکرو شده.
    اونقدرها هم که این مقاله داره میگه سیاه نبود x1

    ولی به هر حال این هم یه نظره و قابل احترام

  • مقاله ای بیسار بد بود !
    نویسنده معلومه فن سونی هست ،
    سونی هم کار خاصی نکرد ! بازهم مایکروسافت ryse رو معرفی کرد که یک سبک جالبی هستو توی این چند سال نداشتیم !
    سونی چیکار کرد ؟
    دست بردار آقا !