مقاله

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki

GameemaG-XBOX ONE Wiki

نگاهی کوتاه به این کنسول

همونطور کـ اکثر عزیزان میدونند،مایکروسافت در یکی از رویداد های خود مورخ 21می 2013 از کنسول نسل بعد خود یعنی XBOX ONE پرده برداری کرد. کنسولی کـ در خط سوم از کنسول های ساخته شده توسط این کمپانی قرار میگیرد و کنسولی کـ سخت در تلاش است برای کنار زدن رقیب های خود یعنی PS4 و Wii U !
طبق کنفرانسی کـ در E3 2013 از مایکروسافت شاهد بودیم این کنسول در اواخر سال 2013 میلادی با قیمتی معادل 499$ US به بازار عرضه خواهـد شد.

-طی نمایشگاه ها و کنفرانس های اخیر شاهد امکانات بسیار زیادی بر روی این کنسول بودیم،امکاناتی چون:

برعکس XBOX 360 کینکت نقش بسیار چشم گیری را در XBOX ONE بازی میکند بطوری کـ میتوان گفت XBOX ONE بدون کینکت یعنی هیچ! یکی دیگـر از هدف های محوری مایکروسافت نیز ادغام بازی،فیلم،TV و دیگر چیز ها باهم بوده کـ در این کنسول بخوبی از پسش براومـده،کاربران براحتی با بزبان آوردن چند دستور ساده صوتی میتوانند بین بازی،فیلم،TV و حتی برنامه هایی چون Skype سوئیچ کنند بدون از دست دادن فایل های از قبل ذخیره شده و همچنین با استفاده از “Snap Mode” براحتی از داخل بازی میتوانند به جست و جوی نت در صفحه ای کوچک در کنار بازیشان پبردازند و از هیچ یکـ از رویداد های روز عقب نمانند و … !

بیشتـر از هر کنسولی که فکرش را بکنید بر روی این کنسول کار شده است پس اگر قصد خرید این کنسول را در آینده ای نزدیک دارید پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید …
_______________________________________________________________________________

.:: هر آنچه که باید در مورد XBOX ONE بدانید ::.

– آیا این کنسول نسل بعدی با نسل قبل همچنان در ارتباط و سازگاری خواهد بود !؟

از لحاط سازگاری و ارتباط با نسل قبلی باید خدمت شما عرض شود که خیر!این کنسول جوان که عنوان نسل بعدی را به خود اختصاص داده است با برادر بزرگ خود که دیگر دوره اش رو به پایان است(XBOX 360) سازگار نیست -قابلیت اجرای بازی های X360 را ندارد- با این حال زیاد هم جای نگرانی نیست بدلیل اینکه به شما امکان انتقال و جا به جایی امتیازاتتون را از نسل قبل به نسل جدید میدهد!

پس به هیچ عنوان نگران از دست دادن رکورد هایی که در بازی های مختلف زدید نباشید!

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki 1

– آیا این کنسول با بازی های دست دو و یا اجاره ای میانه خوبی خواهد داشت !؟

مایکروسافت بعد از رونمائی از کنسول جدید خود بطور کلی سیاست های خود درمورد بازی های دست دو و اجاره را نیز عوض کرده،با این حال این اجازه را بر عهده خود کمپانی های بازیساز گذاشته; یعنی اگر کمپانی بازیساز و منتشر کننده بازی با یکدیگر به توافق برسند میتوانند بازی هایشان را بصورت ریجن Free عرضه کنند تا بعد از آن گیمـر ها بتوانند بر روی چند کنسول بازی را اجرا کنند ولی اگر بازیساز ها و منتشر کنندگان به توافق نرسند چه !؟ در این صورت بازی بصورت ریجن لاک عرضه خواهد شد که به قول معروف دیگر داد و ستـد کردن بازی های میان دوستان و آشنایان بطور کلی برداشته و از میان خواهد رفت(!)تا کنون فقط اعضای Microsoft Studios در این باره مصاحبه هایی را انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که بهتر است تمام بازی های انحصاری XBOX ONE بصورت ریجن لاکـــ عرضه شود.

– نیاز به اتصال دائمی به اینترنت با پهنای باند قوی :

XBOX ONE نیازی به اتصال دائمی به اینترنت ندارد ولی نیازمند یک اتصال متناوب نیز میباشد. با کانکت شدن به اینترنت براحتی میتوانید در حساب کاربری شبکه XBOX LIVE خود وارد شوید و به بازی آنلاین،چت کردن و در ارتباط دائمی بودن با دوستان،تماشا ی TV و … بپردازید ! در قبل هم یکـسری مشکلات مبنی بر اتصال هر 24ساعت یکبار به لایو وجود داشت که طی اخبار اخیر منتشر شده از مایکروسافت این محدودیت اضافی برداشته است و دیگر نیازی به این کار نیست.البته شایان به ذکر است که در حالت آفلاین مـد براحتی علاوه بر بازی کردن میتوانید به تماشای فیلم،گوش کردن به موزیک و تماشای Tv نیز بپردازید.

[box] پس دقیقا مانند XBOX 360 میتوانید از XBOX ONE نیز بهره ببرید ولی این را هم فراموش نکنید که هیچ لذتی بیشتر از کانکت شدن به شبکه XBL و بازی کردن بصورت آنلاین با دوستان نمیباشد ![/box]

– آشنایی با بخش سخت افزاری کنسول :

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki 2

XBOX ONE شامل یک سیستم سخت افزاری با قطعاتی مانند 8G رم، Core-8 CPU،هارد 500G، درایو Blue Ray،پورت HDMI،برخورداری از USB 3.0،نت Wifi و همچنین شامل نسل بعدی سنسور قوی خود یعنی کینکت 2 نیز خواهد بود.

– XBOX ONE و پشتیبانی آن از 3 سیستم عامل مختلف :

این کنسول از 3 سیستم عامل به خوبی پشتیبانی میکند.سیستم عامل هایی از جمله;ویندوز،OS (ارتباط میان دو کنسول یا تقریبا همان LAN Sharing) و XBOX OS که سیستم عامل اصلی این کنسول میباشد.

کنترلری قوی برای گیم خور ها! | آشنایی با کنترلر XBOX ONE :

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki 3

در نگاه اول کنترلر نسل بعد بشدت مانند کنترلر همین نسل جلوه میکند با این تفاوت که انحراف کانتور های پایین کنترلر کمی بیشتر شده و فرم راحت تر و نرم تری را به دستان شما خواهند داد،دکمه ها شفاف و براق تر شده اند،تو رفتگی پد حرکتی برای راحتی بیشتر،بیشتر شده است،آنالوگ ها کاملا نرم تر و با محور چرخشی فوق العاده ای طراحی شده اند و جنسشان از نوعی پلاستیک نرم میباشد که در اثر سائیدگی و بازی بیش ار حد فرم و حالت خود را از دست نمیدهند و بازهم دو دکمه ی همیشه آشنای Start و Back را در وسط کنترلـر مشاهده میکنیم.

سنسوری از نسل بعد! | آشنایی با کینکت 2 :

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki 4

همانطور که گفته شد برعکس XBOX 360 کنسول نسل بعد بدون Kinect یعنی هیچ!! بعد از رونمائی از کینکت 2 ما شاهد درخشش چشم گیر این سنسور نسل بعد بودیم،سنسوری که واقعا XBOX ONE بدون آن هیچ است (لازم به ذکر است که کنسول XBOX ONE بهمراه کینکت در هنگام خرید تقدیم خواهد شد) همانطور که در کنفرانس مایکروسافت شاهد بودیم تمام اعمالی که “Yusuf Mehdi” بر روی کنسول انجام میداد تمام و کمال توسط کینکت انجام میشد بدون در دست گرفتن هیچ کنترلری! فقط کافیست چند دستور صوتی ساده را همیشه به ذهن بسپارید چیز های ساده ای مانند “XBOX Wake up” و یا “XBOX ON” !!

طبق مصاحبه هایی که با “Harvey Eagle” مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت صورت گرفته،از ایشان سوال شده که کینکت اگر دچار مشکل در شناسایی صدای افراد شود چه پیش میاید؟آیا ممکن است صدا ها را در محیط های شلوغ اشتباه بگیرد!؟

به نقل از آقای Eagle : “خیر،در همان ابتدای راه اندازی کینکت 2 از شما که دارنده ی اصلی کنسول هستی سوالاتی توسط خود کنسول از شما پرسیده میشود که با جواب دادن به آنها،کنسول صدای شما را ذخیره کرده و فقط هنگام دادن دستورات صوتی توسط شما فقط و فقط به شما گوش میدهد لیکن این صدا را میتوانید از 1 نفر به 4 نفر نیز افزایش دهید بطوری که کل اعضای خانوادتان بتوانند از دستورات صوتی در منزل برخور دار شوند و فقط این را فراموش نکنید که همیشه بگذارید کینکت به کنسول متصل باشد چون باعث میشود کارهایتان را خیلی سریعتر و آسوده تر از قبل انجام دهید !”

کینکت 2 شامل دوربینی با وضوح تصویر بالا،1080p میباشد با 30FPS Color و همچنین آنقدر حساس و سریع طراحی شده است که طبق گفته ها قادر به شناسایی کوچکترین حرکاتی از جمله تکان دادن مچ دست ها و شانه ها نیز میباشد علاوه بر اینها به دو صورت با سیم و بی سیم(Wifi) به کنسول متصل میشود.

با این حال قبل از خرید به چند نکته ساده دیگر نیز باید توجه کنید :

هر آنچه که باید درمورد XBOX ONE بدانید | XBOX ONE Wiki 5

داشتن اینترنتی با سرعت و دارای پهنای باند قوی و حداکثر سرعت 1mb/sec

داشتن کابل HDMI و تلویزیونی با وضوح تصویر بالا

بعضی از بازی های قابل داد و ستـد (!) نیستند پس تنها بر روی یک کنسول قابل اجرا هستند

پشتیبانی نکردن از بازی های XBOX 360 و تمام اعضای مربوط به آن

XBOX ONE کشور های محدودی را جز لیست ساپورت شده خود قرار داده است که ایران جزو آنها نیست (زیاد اهمیتی ندارد چون در حال حاضر کنسول XBOX 360 هم کشور ما را ساپورت نمیکند ولی شاهد این هستیم که چقدر در کشور ما این کنسول محبوب است!)

[box] البته اگـر جزو اولین خریداران این کنسول باشید به شما یک بازی انحصاری و یک کد اشتراک گلد 12ماهه بصورت رایگان تعلق خواهد گرفت. [/box]

_______________________________________________________________________________

خوب امیدوارم که از این ویکی ساده لذت برده باشید و نهایت استفاده را ازش ببرید

_______________________________________________________________________________

کسـری یارایی – تیر 92

_______________________________________________________________________________

کسری یارایی

کسری یارایی

7 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × یک =

  • فکر کنم ریجن لاک ربطی به داد و ستد بازی نداشته باشه ها ! معمولا DRM محدودیت ایجاد میکنه و ریجن لاک برای منطقه بندی هست که شما اگه مثلا کنسولتون ماله آمریکا باشه نمیتونید بازی های پال انجام بدید و فقط باید بازی های ntsu us انجام بدید ! و خود مایکرو هم گفته بازی های مربوط به استودیو های first party موظف اند که از DRM استفاده نکنند !

  • hamed_seven
    همون xbox 360 بهتر می ارزه همش چرته گرافیکش همونه فقط بازیهاش کمی اتیش و درختاش واقعی تر شده که میخوان نشه پس همون بازی های ایکس باکس ۳۶۰ باحال تره …
     1 1 i 

    اصلا هم اینطور نیست شکل های شخصیت ها خیلی واقعی تر شده …. اسمان ها طبیعی تر شده ….. و خیلی چیز های دیگه تو که هیچی از بازی نمیفهمی الکی نگو تو برو همون بازی فوتبال رو بکن

  • همون xbox 360 بهتر می ارزه همش چرته گرافیکش همونه فقط بازیهاش کمی اتیش و درختاش واقعی تر شده که میخوان نشه پس همون بازی های ایکس باکس 360 باحال تره …

    • این حرفو جدی زدی ؟ شما کافیه به تکسچر ها ی محیط ها دقت کنی یا به تزولوشن های گیاهان و… . تفاوت عناوین لانچ نسل بعدی با عناوینی که در اواخر نسل هفتم هستند خیلی زیاد هست بر عکس نسل ششم با هفتم . پس رو هوا حرف نزنید لطفا . درضمن نهایتا تا سال 2015 360 ساپورت بشه بعدش چی ؟