مقاله

وظیفه ای که به اتمام نرسید ، آیا مرگ سلطان شوتر ها نزدیک است؟

gameemag

این نوشته ترجمه ای از نقد این بازی در سایت International Digital Games است که توسط گروه ترجمه گیم ایمگ به فارسی برگردانده شده است.

|

بازی Call Of Duty : Ghosts یک لطیفه بزرگ است! از بالا تا به پایین! برای اینکه صادق باشم اعتراف می‌کنم که بازی را هنوز انجام ندادم زیرا بخشی از برنامه باندل کنسول Xbox One ام می باشد. من با خود فکر می‌کردم که با خرید این بازی به همراه کنسول نسل بعدی ام کار درست را انجام داده ام ولی اینطور که بنظر می رسد ، در اشتباه بوده ام! این بازی یک جوک به تمام معناست، حداقل این حرف ها را من نمی‌زنم و طرفداران این سری می زنند. واقعیت به چشمان نمی آید، در حالیکه اکثر کسانی که بازی را نقد و بررسی کرده اند به آن نمره ای بین 6 تا 8 داده اند، با یک نگاه ساده به سایت متاکریتیک و مقایسه نظر کسانی که پول داده اند تا بازی کنند و کسانی که بهشان پول داده شده تا بازی کنند را خواهید دید! (سمت چپ نمره 2.2 توسط طرفداران و سمت راست نمره 74 از 100 توسط نقد نویسان بزرگ داده شده است!)

GameemaG-COD-jok1GameemaG-COD-jok2

ضعیف ترین این نمرات، نمره PC می باشد که با 1077 بررسی طرفداران نمره 1.7 را گرفته است. پس به این نتیجه می رسیم که بسیاری از طرفداران فکر می کنند بازی یک شوخی بزرگ است! جالب اینجاست که آن ها تنها نیستند،علاوه بر مردم عادی، برخی از افراد شاخص صنعت گیم نیز به این افکار فرو رفته اند.
بعنوان مثال آقای Christofer Sundberg رئیس استدیو Avalanvhe در تویی*تر خود بیان کرده است:

” من پایان دوره سلطنت Call Of Duty را با عرضه CoD : Ghosts و BF4 پیش بینی می کنم. من به آینده ای خوب برای سری ندای وظیفه اعتقاد ندارم و معتقدم که بتلفیلد بعنوان یک بازی مولتی پلیر باقی می ماند”

وظیفه ای که به اتمام نرسید ، آیا مرگ سلطان شوتر ها نزدیک است؟ 1

در ادامه فردی از وی پرسید که آیا ندای وظیفه هم می تواند بعنوان یک بازی فقط Single-Player بماند؟
پاسخ وی به این سوال اینگونه بود :

“من فکر نمی‌کنم جایی برای هر دوی این بازی ها وجود داشته باشد مگر اینکه آنها بشدت متفاوت از یکدیگر باشند و ناشران راه هایی جدیدی برای کسب در آمد پیدا کنند.”

وظیفه ای که به اتمام نرسید ، آیا مرگ سلطان شوتر ها نزدیک است؟ 2

من با نظر ایشان موافقم. با عرضه عناوینی چون Destiny و TitanFall که برای نسل بعد منتشر می شوند، سری ندای وظیفه باید تغییرات اساسی ای بدهد تا یک شوتر موفق باقی بماند. تغییراتی مثل کپی پیست نکردن کات سین های عنوان های قبلی اش! بله درست می خوانید، Infinity Ward آنقدر تنبل شده که بجای ساخت کات سین های جدید ، از کات سین های نسخه Modern Warfare 2 برای قسمت هایی از نسخه “اشباح” استفاده کرده است و امیدوار بود که مردم متوجه نشوند ، ولی آنها فهمیدند!
ممکن است بگویید این که چیزی نیست و در حد کمی بوده ولی این کار باعث می شود که مردم بفهمند که اکتیویژن به چه سمت و سویی می رود. اگر عناوین شما هر سال و هر سال بدون تغییرات بزرگ وارد میدان شوند، لایق طرفداری از سوی هوادارن نیستید. و این نکته که بازی Ghosts قرار بود یک GTA V کُش بشود و حتی شرکت سازنده اش بازی بزرگ R* را به چالش کشید ، تا چه میزان به حقیقت پیوست؟
متاسفانه یا خوشبختانه امسال سال خوبی برای اکتیویژن نیست زیرا این شرکت حتی مردم را به فروش یک میلیاردی بازی گول می زند در حالیکه بعد تصحیح می کند که خیر، یک میلیارد نسخه به خرده فروشان فروخته شده که در حال حاضر احتمالا در انبارهای بزرگ این خرده فروشان خاک می خورد!
البته این بازی بخاطر نام “Call Of Duty” فروش بالایی خواهد داشت ولی من بر این عقیده ام که این شروعی بر پایان سری ندای وظیفه خواهد بود.


مترجم : کاوه آرانیان


میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

9 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 − پنج =

  • فقط بتل
    من حتی به خودم زحمت ندادم که برم کال آف رو بخرم 😀
    چون زمانی که Black ops 2 رو بازی کردم خیلی از کال آف نا امید شدم
    واقعا بتل خیلی سر تره
    به نظر من مدال افتخار هم از کال آف بهتره

  • متاسفانه، با پول پرستی های اکتیویژن و اخراج تیم modern of ware 2 از همان زمان شروع به پس رفت کرد. متاسفانه نبود یک تیم موثر و کارامد بر روی ندای وظیفه احساس میشه. خیلی دوست دارم که تیم قبلی کار رو به دست بگیره و این عنوان رو به شکوه خودش برسونه. البته به اکتیویژن مرگشو تسلیت عرض میکنم.

  • همین دیروز بود که یکی از طرفدارای کال آف داشت گنده میومدن که کال آف بهتره و…
    اما همش الکیه باو” بتل همیشه بهترین بوده و هست و خواهد بود ”
    کال آف با اون حجمو گرافیکو رم نتونست به پای بتل با اون حجمو رم برسه و باز بتل در صدر قرار گرفت 😎 :rotfl:

  • شاید یه خورده بیش از حد ماجرا رو بزرگ میکنن c o d:g
    این قدر هم بد نیست
    البته باید این رو گفت که در حالت تک نفر شانسی در برابر رقبا نداره ولی در بخش دو نفره هنوز بیشتر از قبل پیشرفت کرده و من خود به شخه برای کسانی که دوست دارند یک بازی شوتر اول شخص رو 2-4 نفره بازی کنند سری های cod رو پیشنهاد میکنم

  • با سلام.به نظر من هم این حرف درسته.با وجود بازیهای مثلGTA-LAST OF US-assassin creed-Beyond: Two Souls-و…اگهCall of Duty همین طور ادامه بده بدجور از رقیبهاش عقب میمونه.