مقاله

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 1

مراسم سالیانه (Consumer Electronics Show (CES برای برای بیست و هشتمین بار میزبان شرکت های مختلف جهان است تا دستاورد های خود را در زمینه تکنولوژی به نمایش بگذارند. نمایشگاه CES 2014 در لاس وگاس از 7 – 10 ژانویه برپا خواهد بود. در نمایشگاه امسال ده هزار متر مربع به بخش گیم اختصاص داده شده است. امسال به رغم سال های گذشته خبر ها در مورد صنعت گیم در این نمایشگاه بیشتر شده است. حضور دو شرکت والو و سونی گرمای خاصی را به نمایشگاه امسال بخشیده است. معمولا بیشتر بازیسازان در نمایشگاه E3 خود نمایی می کنند اما والو قصد دارد تا به طور رسمی از Steam Machine خود پرده بردارد و اطلاعات کاملی از آن را ارئه دهد.

SteamOS & Steam Machines

SteamOS & Steam Machinesوالو در مراسم امسال نقش پر رنگی را خواهد داشت. آنها از SteamOS و Steam Machine به طور رسمی رونمایی خواهند کرد. باید منتظر ماند و دید والو چه درسر دارد تا بتواند مقابل کنسول های نسل بعد قد علم کرده و طرفداران آنها را به سوی خود جذب کند. به گفته ی گیب نیول مدیر والو، قرار است این دستگاه به خانه های اکثر PC باز ها راه یابد. البته تنها ساخت گیم پد استیم-مشین بر عهده والو است و دستگاه اصلی توسط شرکت های مختلفی ارائه خواهد شد.

 Oculus Rift

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 2

VR در سال 2013 و این نمایشگاه یک سوپرایز برای همه بود. امسال هم امید واریم دوباره نمایشی از این تکنولوژی داشته باشیم. با توجه به تست های مختلفی که در یک سال گذشته بر روی این تکنولوژی و هدست صورت گرفته است احتمالا شاهد برطرف شدن نقص ها و نمایش کارایی های جدید خواهیم بود.

Virtuix Omni

Virtuix Omni نیز آمده است تا محدودیت های دید هدست های VR را بردارد. با نمای 360 درجه ای که این هدست از محیط اطراف به نمایش می گذارد بهترین انتخاب برای گیمر ها و PC است. اگر به این هدست ها بها داده شود می توانیم شاهد پیشرفت شگرفی در صنعت گیم باشیم. تجربه واقعی بازی ها!

PS4 Gaikai Streaming
پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 3در اطراف سونی شایعه ها فراوان شده اند. آقای Kaz Hirai چهره شناخته شده سونی، امسال در نمایشگاه سخنرانی خواهند داشت. به نظر می رسد در این سخنرانی باید منتظر خبر رسمی از Gaikai streaming باشیم. برای آن دسته از خوانندگانی که نمی دانند این سیستم سونی چیست باید گفت؛ سیستم ابری سونی که این اجازه را به دارندگان PS3 می دهد تا بازی های خود را بر روی PS4 به وسیله ذخیره شدن فایل های بازی در حافظه تعبیه شده از طرف سونی در سرور مرجع یا همان سرویس ابری خود، بدون هیچ مشکلی بازی کنند.

PS4 VR Headset

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 4

البته موضوع همین جا تمام نمی شود؛ PS4 VR Headset هم یکی دیگر از شایعه های پیرامون سونی است. رقیبی که آنها برای Oculus Rift در نظر گرفته اند. البته این مورد کمی محتمل تر است چرا که بسیاری، حتی تاریخ انتشار این هدست را هم مطرح کرده اند و سازندگان بازی ها هم به خوبی از این مورد استقبال کرده اند.

Tobii EyeX Controller

با پیشرفت علم و تکنولوژی همواره ایده های قدیمی جای خود را به ایده های جدید می دهند. کینکت را کم کم باید به دست فراموشی سپرد. کمپانی سوئدی قصد دارد تا شما با چشم هایتان یک بازی را کنترل کنید. از این وسیله اطلاعات چندانی به بیرون درز پیدا نکرده است و همه منتظر CES هستند. اما به سادگی می توان متوجه پتانسیل بالای این نوآوری و دستگاه شد. این دستگاه قرار است تا نمیه های سال 2014 عرضه شود.

Gamevice Controller

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 5

Gamevice کنترلر کوچکی است که برای دستگاه های اندرویدی و ویندوز 8 در نظر گرفته شده است. این کنترلر دارای دو آنالوگ است و بسیار شبیه گیم پد Wii U می ماند. شرکت سازنده قصد دارد تا در آینده ای نزدیک این کنترلر را با دستگاه ها ی اپل نیز سازگار کند. البته به نظر می رسد با توجه به حضور انویدیا شاهد معرفی یک گیم پد اندرویدی هم از سوی آنها باشیم. در هر حال گیم پد برای اندروید یکی از موضوعات مورد انتظار است.

سخت افزار

پیش نمایش CES 2014 از نوع گیمینگ 6

اما در بخش سخت افزار با حضور AMD ،Intel و Nvidia باید منتظر خبر های بیشتری بود. در نمایشگاه امسال آنها از APUs GPUs ،SOCs و CPU های سریعتر، کوچکتر و پرقدرت تری رونمایی خواهند کرد. انویدیا و AMD در بخش گرافیکی رقابت تنگاتنگی خواهند داشت. با توجه به ابعاد کیس استیم-مشین احتمالا شاهد نوع جدید از کیس ها باشیم که فضای کمتری را اشغال می کنند. البته باید مراقب تهویه مناسب آنها هم بود. همچون هر ساله، باید منتظر کیبورد ها، موس ها و وسایل جانبی زیبایی برای PC بود. اما خبر شگفت انیگز دیگر می تواند رونمایی از یک لپتاپ-تبلت باشد که بر پایه اندروید است. این موضوع هم در نوع خود جالب است.

تحریریه وی جی مگ

تحریریه وی جی مگ

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 × 1 =

  • دست شما درد نکنه ترجمه کردی ولی هر سال این همه گجت میاد…کجاست این گجت هایی که معرفی میشن؟چرا به دست ما نمیرسه؟به خاطر همین ما از نمایشگاه فقط بازیها رو میبریم