مقاله

10 بازی مهم Nintendo Switch در سال 2018

10 بازی مهم Nintendo Switch

شاید خوش‌بین‌ترین طرفدار شرکت نینتندو نیز فکرش را نمی‌کرد که حاصل پروژه NX کنسولی از آب در بیاید که بتواند سهمی عمده‌ای از فروش کنسول‌ها و عناوین با کیفیت نسل را به خود اختصاص دهد. آن هم پس از عملکرد تجاری بسیار ضعیف کنسول Wii U  که به ‌رغم داشتن عناوین انحصاری با کیفیت نتوانست چندان نظر مثبت گیمرهای دنیا را به سمت خود جلب نماید. سرانجام در مارچ 2017 کنسول جدید نینتندو تحت نام Nintendo Switch عرضه شد. نامی که به واسطه ساختار و عملکرد دوگانه این کنسول برای آن انتخاب شده بود. ساختاری که به دارندگان آن اجازه می‌داد از این کنسول هم به عنوان یک کسنول ساخنگی و هم به عنوان یک کنسول دستی و قابل حمل استفاده نمایند.

عرضه این کنسول به همراه بازیThe Legend of Zelda: Breath of the Wild ، بازی که با کسب متوسط امتیاز 97 از وبسایت متاکریتیک به عنوان یکی از بهترین عناوین نسل شناخته می‌شود، شروع قدرتمندی برای آن محسوب می‌شد و باعث شد تا Nintendo Switch حضور خود را در جمع رقبای خود با قدرت و صلابت کامل اعلام کند و زنگ خطر را برای دو کنسول اصلی دیگر بازار یعنی XBOX ONE و PS4 به صدا در بیاورد. اما یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Nintendo Switch به نسبت کنسول قبلی شرکت سازنده خود یعنی Wii U، به دست آوردن اعتماد دوباره سازنده‌های Third Party و کسب پشتیبانی آن‌ها بود.

عرضه عناوین انحصاری خوش‌ساخت از جانب نینتندو مانند Breath of the Wild و Super Mario Odyssey در کنار پشتیبانی عناوین تردپارتی باعث شد تا Nintendo Switch سالگرد یک سالگی خود را با فروش بیش از 17 میلیون واحد کنسول جشن بگیرد. حال نینتدو قصد دارد اثبات کند موفقیت کسب شده برای کنسول هیبریدی خود اتفاقی نبوده و مهم‌ترین فاکتور برای مسئله نیز، ادامه پشتیبانی محصول خود با بازی‌های انحصاری و تردپارتی قدرتمند است. در این مقاله نگاهی داشته‌ایم به 10 بازی مهم Nintendo Switch که قرار است در سال 2018 منتشر شوند.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Captain Toad: Treasure Tracker

اولین اثر از فهرست 10 بازی مهم Nintendo Switch به عنوان Captain Toad: Treasure Tracker اختصاص دارد. نسخه‌ای جانبی از مجموعه Super Mario  که برای اولین بار در سال 2014 برای کنسول Wii U منتشر شد و توانست متوسط امتیاز 81 را از وبسایت متاکریتیک کسب کند. این عنوان یک بازی در سبک اکشن و پازل بوده که وظیفه توسعه آن برعهده Nintendo EAD Tokyo بوده است. در مارچ 2018 بوده که عرضه Captain Toad: Treasure Tracker برای کنسول Nintendo Switch مورد تایید قرار گرفت. این نسخه علاوه‌بر پشتیبانی از قابلیت چنده‌نفره وCo-op، دارای مراحلی اضافی با زمینه بازی Super Mario Odyssey خواهد بود.

بازی حول ماجراحویی شخصیت Captain Toad قرار داشته و در دنیای عنوان Super Mario 3D World جریان دارد و ساختار گیم‌پلی منحصر به فرد خود را دنبال می‌کند. در این اثر گیمر کنترل شصخیت Toad و شخصیت همراه او Toadette را به دست می‌گیرد و هدف بدین صورت است که در هر مرحله بتواند تعداد مشخصی از ستاره‌های طلایی را پیدا کند. دستکاری در تنظیمات دوربین به گیمر این اجازه را می‌دهد تا بتواند محیط بازی را به طور کامل مشاهده نموده وآیتم‌های مخفی را درون محیط پیدا کند. به اتمام رساندن بازی به گیمر این امکان را می‌دهد بتواند بین دو عنوان Captain Toad: Treasure Tracker وSuper Mario 3D World ارتباط برقرار کرده و با استفاده از فایل‌های ذخیره خود، به عنوان شخصیت Toad به تجربه بازی Super Mario 3D World بپردازد. این عنوان قرار است در تاریخ 13 جولای 2018 (22 تیر 97) برای کنسول Nintendo Switch عرضه شود. لازم به ذکر است در کنار این کنسول هیبریدی، نام کنسول دستی 3DS نیز به عنوان دیگر پلتفرم مقصد بازی دیده می‌شود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Octopath Traveler

بازی نقش‌آفرینی نوبتی Octopath Traveler توسط شرکت Square Enix و با همکاری استودیو ژاپنی  Acquire در حال ساخت و توسعه است. این اثر یک بازیOpen World  در سبک بصری دو بعدی است. به گونه‌ای که گرافیک آن ترکیبی از کاراکترهای 16 بیتی و محیط و تکسچرهای HD را به نمایش می‌گذارد. در این بازی پلیر در نقش هشت ماجراجو قرار می‌گیرد که هر کدام سفر متفاوتی را در پیش دارند. هر کاراکتر دستور Path Ability خاص خود و منحصر به فردی را در مقابله با سایر شخصیت‌های جانبی بازی دارد که به طور کلی به دو حالت Noble و Rogue تقسیم‌بندی می‌شود. Noble قابلیتی است که تاثیر آن به سطح کاراکتر و اعتبار او در بازی بستگی دارد.

در مقابل Rogue قابلیتی است که استفاده از آن ریسک زیادی داشته و گیمرها در هنگام استفاده از آن در مقابل دشمنان ممکن است با خطر از دست دادن اعتبار رو به رو شوند. گیم‌پلی Octopath Traveler براساس مبارزات نوبتی طراحی شده است به نوعی که پلیر در آن می‌تواند از سلاح‌ها و عناصر تهاجمی مختلف استفاده نماید . استفاده از آیتم‌ها و قابلیت‌های مختلف دیگر نیز در اختیار پلیر قرار می‌گیرد. عنوان Octopath Traveler در تاریخ 13 جولای 2018 (22 تیر 97) به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch عرضه می‌شود و نشر آن هم برعهده نینتندو خواهد بود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Code of Princess

Code of Princess  اثری اکشن و Hack and slash با استفاده از عناصر نقش‌آفرینی بوده که توسط استودیو Studio Saizensen تولید شده است. این عنوان نخستین بار در سال 2012 برای 3DS عرضه شد و نشر آن برعهده Atlus USA بود. پس از آن در سال 2016 برای پلتفرم PC نیز انتشار یافت. داستان Code of Princess در دنیای انسان‌ها و هیولاها جریان دارد. پس از مورد حمله قرار گرفتن پادشاهی DeLuxia توسط ارتش Distron، خانواده سلطنتی برای این حمله مورد سرزش قرار می‌گیرد و Princess Solange هم از پادشاهی خود تبعید می‌شود.

پس از آن سفر Princess Solange آغاز شده و در راه خود با شخصیت‌های مختلفی مواجه و آشنا می‌شود. در بخش داستانی، گیمر در نقش Princess Solange قرار می‌گیرد. گیم‌پلی بازی همان‌طور که ذکر شده اکشن Hack and slash بوده و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. گیمر می‌تواند با استفاده از سیستم لول‌آپ بازی، قابلیت‌های خود را ارتقا ببخشد. علاوه‌بر بخش داستانی، Code of Princess بخش‌های متفاوت دیگری را به همراه بیش از 50 شخصیت قابل بازی شامل می‌شود. Code of Princess قرار است در تاریخ 31 جولای 2018 (9 مرداد 97) برای کنسول Nintendo Switch عرضه شود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Travis Strikes Again: No More Heroes

بازی بعدی این لیست به عنوان Travis Strikes Again: No More Heroes اختصاص دارد. این اثر به عنوان بخشی از فرنچایز No More Heroes شناخته می‌شود که وظیفه توسعه آن برعهده استودیو ژاپنی Grasshopper Manufacture و شخص Goichi Suda ملقب به Suda51 بوده است. نشر این بازی اکشن ماجراجویی نیز برعهده شرکت Marvelous خواهد بود. وقایع عنوان Travis Strikes Again: No More Heroes حدودا هفت سال پس از اتفاقات  No More Heroes 2  دنبال می‌شود. یک بسکتبالیست حرفه‌ای سابق به قاتلی بی‌رحم به نام Badman تبدیل می‌شود و به دنبال انتقام قتل دختر خود است که Bad Girl نامیده می‌شد. Bad Girl به دست شخصیت اصلی سری یعنی Travis Touchdown به قتل رسیده و حال پدرش در پی تسویه حساب خود با Travis است.

این در حالی است که Travis اکنون میانسال شده و در مناطق جنگلی جنوب ایالت متحده زندگی می‌کند. هنگامی که این دو شخصیت با یکدیگر رو به رو می‌شوند نبرد آن‌ها به درون بازی‌های ویدئویی کشیده شده و تغییر شکل پیدا می‌کند و حال آن‌ها باید در قالب شصخیت‌های اهریمنی خود با یکدیگر به مبارزه بپردازند. بازی Travis Strikes Again: No More Heroes با انجین Unreal Engine 4 در حال ساخت و توسعه بوده و برای عرضه به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch در تاریخی نامشخص در سال 2018 برنامه‌ریزی شده است.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Monster Hunter Generations Ultimate

عنوان Monster Hunter Generations ساخته شرکت کپکام است که برای نخستین بار در سال 2015 برای کنسول دستی 3DS عرضه شد و توانست نظرات مثبت منتقدان را با کسب متوسط امتیاز 85 جلب نماید. حال قرار است نسخه گسترش‌یافته و تکمیل شده این بازی تحت نام نسخه Monster Hunter Generations Ultimate برای کنسول Nintendo Switch عرضه شود. Monster Hunter Generations یک بازی اکشن نقش‌آفرینی بوده که ساختار گیم‌پلی آن مشابه عناوین قبلی این سری است. پلیر در نقش شکارچی قرار می‌گیرد که ماموریت او شکار موجودات عظیم‌الجثه و هیولاهای مختلف است و در این راه می‌تواند از سلاح‌ها و زره‌های متععدی هم بهره ببرد.

هر چهارده نوع سلاح موجود در بازی Monster Hunter 4 Ultimate اعم از انواع شمشیرها، گزرهای مختلف، کمان و سلاح گرم در این بازی وجود داشته به‌علاوه Monster Hunter Generations شامل حالتی به نام Prowler mode است که گیمر را در نقش Felyne، موجودی خاص که شکل و شمایلی شبیه به یک گربه دارد و مختص سری Monster Hunter است قرار می‌دهد. بازیMonster Hunter Generations Ultimate برای عرضه در تاریخ 28 آگوست 2018 (6 شهریور 97) برای Nintendo Switch برنامه‌ریزی شده است.

10 بازی مهم Nintendo Switch

The World Ends With You – Final Remix

در سال 2007 بود که برای نسختین بار بازی The World Ends With You برای کنسول دستی Nintendo DS در ژاپن عرضه شد و سال بعد هم به صورت جهانی انتشار یافت. یک نسخه از آن در سال 2012 نیز برای موبایل منتشر شد. بازی که شرکت Square Enix  به همراه استودیو ژاپنی  Jupiter وظیفه توسعه آن را برعهده داشته است. این اثر اکشن نقش‌آفرینی با المان‌های فانتزی در Shibuya، بخش خاصی از شهر توکیو جریان دارد. پلیر در نقش شخصیتی به نام Neku Sakuraba  قرار می‌گیرد که نوجوانی با روحیات ضد اجتماع است و نمی‌تواند چندان کارهای روزانه مردم را درک نماید. در دنیای بازی جایگاه خاص و ویژه‌ای تحت عنوان Underground وجود دارد. این جایگاه محل برگزاری بازی‌هایی به نام Reapers Game بوده که افراد برای شرکت در این بازی‌ها باید با ارزش‌ترین دارایی‌های خود را تقدیم نمایند.

داستان بازی حول شخصیت Neku و دوستانش روایت می‌شود که وارد این بازی‌ها می‌شوند. گیم‌پلی بازی The World Ends With You بدین شرح دنبال می‌شود که شخصیت اصلی بازی به همراه دوستانش باید ماموریت‌هایی را که طی انجام بازی‌ها برعهده آن‌ها گذاشته می‌شود را انجام دهند. سیستم مبازات بازی Stride Cross Battle خوانده می‌شود و مکانیک‌های آن توسط قابلیت‌های لمسی DS و اکنون Switch در اختیار گیمر قرار می‌گیرد. این عنوان با عرضه روی کنسول DS موفق شد امتیاز 88 را از وبسایت متاکریتیک کسب کند و حال قرار است در سال 2018 پورت مخصوصی از آن تحت نام The World Ends With You – Final Remix برای کنسول Nintendo Switch عرضه شود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Super Mario Party

یازدهمین نسخه از سری Mario Party تحت عنوان Super Mario Party طی برگزاری نمایش ضبط شده نینتندو در نمایشگاه E3  2018 معرفی شد توانسته به عنوان یکی از 10 بازی مهم Nintendo Switch‌ شناخته شود. ساخت و توسعه بازی توسط استودیو Nd Cube دنبال می‌شود. گیم‌پلی سنتی عناوین Mario Party باری دیگر به Super Mario Party بازگشته به طوری که در حالت استاندارد بازی یعنی Party Mode چهار پلیر به نوبت در طول مسیر بازی پیشروی می‌کنند و در قالب مینی‌گیم‌های متعدد و متنوع با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در حالتی دیگر که Partner Party نامیده می‌شود دو گروه محتوی دو پلیر به صورت گروهی با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر پلیر تنها می‌تواند به واسطه یک Joy-Con بازی را کنترل کند.

Super Mario Party اولین بازی در این سری خواهد بود که از قابلیت‌های آنلاین بهره‌مند می‌شود. این ویژگی در کنار استفاده از قابلیت ارتباط محلی کنسول Nintendo Switch به گیمر اجازه می‌دهد تا چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین با دوستان خود یا سایر گیمرها به تجربه این اثر بپردازد. حضور شخصت‌هایی از جمله ماریو، لوئیجی، Princess Peach، واریو، والوئیجی، دانکی کونگ و غیره به همراه شحصیت‌های جدید هم‌چون Bowser Jr و Diddy Kong در بازی تایید شده است. عنوان Super Mario Party برای عرضه در تاریخ 5 اکتبر 2018 (13 مهر 97) به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch برنامه‌ریزی شده است.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Let’s Go, Eevee!

Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Let’s Go, Eevee! دو بازی از عناوین سری Pokémon در سبک نقش‌آفرینی هستند که توسط استودیو ژاپنی Game Freak، استودیویی که به عنوان سازنده سری بازی‌های Pokémon شناخته می‌شود توسعه داده می‌شوند. این دو بازی اولین عناوین از این فرنچایز هستند که در سبک نقش آفرینی برای Nintendo Switch ساخته می‌شوند. این اثر در حقیقت نسخه بازسازی شده و بهبود یافته Pokémon Yellow محصول سال 1998 و ترکیب آن با Pokémon Go است. Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Let’s Go, Eevee! در منطقه Kanto، دنیای اصلی سری Pokémon جریان دارد و شامل 151 شخصیت اصلی Pokémon می‌شود.

این بازی عناصر رایج موجود در این فرنچایر را در ساختار گیم‌پلی خود جای داده است. به علاوه بازی شامل بخش چندنفره و Coop می‌شود. هر پلیر فقط می‌تواند توسط یک Joy-Con کنترل گیم‌پلی بازی را به دست بگیرد. هم‌چنین وجود کنترلرهای حرکتی در Joy-Con سبب شده تا بازی از قابلیت جدیدی به نام Poké Ball Plus در این بخش پشتیبانی کند. این اثر در تاریخ 16 نوامبر 2018 (25 آبان 97) به صورت انحصاری برای کنسول Nintendo Switch منتشر می‌شود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Light Fingers

بازی Light Fingers یک دنیای جالب با جزئیات مینیاتوی را در مقابل شما قرار می‌دهد. دنیای بازی لبریز از سارقان و دزدان مختلف است که پس از انجام کارهای خود در هنگام شب گرد هم می‌آیند و مشغول انجام یک بازی کارتی تحت عنوان Light Fingers  می‌شوند. این اثر که ساخت و نشر آن توسط کمپانی Numizmatic صورت می‌گیرد، یک بازی کارتی نوبتی به همراه اکشنی ریل‌تایم بوده و به صورت چندنفره رقابتی دنبال می‌شود. بازی از چهار پلیر به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند که هنگام تجربه Light Fingers هوش، انعطاف‌پذیری و سرعت عمل آن‌ها به چالش کشیده می‌شود. هم‌چنین این عنوان محیط بصری چشم‌نوازی را در مقابل گیمر قرار می‌دهد. Light Fingers برای کنسول Nintendo Switch در حال توسعه بوده و قرار است در سال 2018 عرضه شود.

10 بازی مهم Nintendo Switch

Super Smash Bros. Ultimate

آخرین عنوان از مجموعه 10 بازی مهم Nintendo Switch به عنوان Super Smash Bros. Ultimate اختصاص دارد. بازی که به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار انحصاری کنسول Nintendo Switch در سال 2018 به شمار می‌رود و هم‌چنین بخش عمده‌ای از تمرکز نینتندو را در نمایش ضبط شده E3 2018 به خود اختصاص داد. پنجمین و جدیترین نسخه از این سری فایتینگ که  Bandai Namco Studios وظیفه ساخت و توسعه آن را برعهده داشته و شامل حالت‌های مختلفی در ساختار گیم‌پلی خود می‌شود. برای مثال بخش Versus که در آن حداکثر چهار کاراکتر به جان یکدیگر می‌افتند در حالی که کنترل آن‌ها می‌تواند توسط گیمرها یا خود هوش مصنوعی بازی صورت بگیرد. Smash نیز نام یکی از بخش‌های دیگر بازی بوده که در آن 8 رقیب می‌توانند به صورت انفرادی یا در قالب گروهی به نبرد با یکدیگر بپردازند.

نکته قابل توجه در خصوص سری Super Smash Bros حضور شخصیت‌های مختلف عناوین نینتندو و بازی‌های شرکت‌های تردپارتی است. در همین راستا Super Smash Bros. Ultimate هم از این قاعده مستثنی نبوده و شامل طیف وسیعی از شخصیت‌های مختلف می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان از Mario، شخصیت‌های سری Metroid، شخصیت Link از سری Zelda و کاراکترهای بازی‌های تردپارتی هم‌چون Sonic the Hedgehog، Pac-Man، Cloud Strife، Ryu، Solid Snake و Mega Man نام برد. موارد مذکور تنها تعداد محدودی از شخصیت‌های بازی را شامل می‌شود. سازندگان وعده داده‌اند تا شخصیت‌های جدید بیشتری نیز توسط بسته‌های الحاقی قابل دانلود به بازی اضافه شوند. هر کدام از این شخصیت‌ها حرکات و ضربات مخصوص به خود را در گیم‌پلی بازی خواهند داشت. بازی Super Smash Bros. Ultimate در تاریخ 7 دسامبر 2018 (16 آذر 97) به صورت انحصاری برای کنسول هیبریدی نینتندو منتشر می‌شود.

 

با نگاهی به عناوین این لیست و دیگر بازی‌های در دست ساختی که انتشار آن برای سال 2019 و بعد از آن برنامه‌ریزی شده مانند Metroid Prime 4 می‌توان به ادامه موفقیت‌های Nintendo Switch مطمئن بود. مایکروسافت و مخصوصا سونی پس از عرضه کنسول نینتندو بیش از هر زمان دیگر احساس خطر می‌کنند و به ویژه سونی نمی‌خواهد که سهم ویژه خود از بازار را از دست بدهد. همین مسئله باعث افزایش رقابت بین این کمپانی‌های بزرگ صنعت ویدئوگیم می‌شود و سبب می‌شود در نهایت با انتشار عناوین بزرگ و موفق، گیمرها برنده اصلی این رقابت باشند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

11 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × پنج =

  • اصولا ذائقه آدم‌ها با چیزی که از اطرافشون دریافت می‌کنن، شکل می‌گیره و ما ایرانی‌ها با توجه به دلایل بسیاری از محصول نینتندو دور بودیم. اینکه یه نفر در ایران طرفدار بازی‌های نینتندو باشه یا ازشون متنفر، به نظرم کاملا موضوع قابل قبولیه. هر دو طرف ماجرا حق دارن و البته ذائقه متفاوت

    • از چه لحاظی حرفی برای گفتن نداره؟ معیار مناسب برای سنجیدن کنسول موفقیت بازی ها و فروشش هست. سوئیچ در حال حاضر از لحاظ بازی های موفق 100 به هیچ xbox one رو شکست داده، به زودی هم با تراکتور از لحاظ فروش از روش رد میشه.

      • درسته از لحاظ فروش حق با شماست ولی از نظر بازی های AAA
        نگاه کنید روی سوئیچ هیچ وقت بازی های بزرگی مثل The last of us ،red dead, halo…. نمیاد که عیب بزرگی محسوب میشه دقت هم کنیدبه ویژه در ایران کسی که کنسولی میخره با این وضعیت دلار و هزینه ها اگر بشینه فقط زلدا و سوپر ماریو بلاخره خسته میشه دوست داره بازی های بزرگ دیگر هم تجربه کند که متاسفانه هیچ کدام روی سوئیچ عرضه نمیشند این وضعیت در ایران است وگرنه در دنیا و خارج حق با شماست سوئیچ کنسولی موفق محسوب میشه :yes:

      • از این که حرفی برای گفتن نداره هم تصییح می کنم در ایران منظورم بود از نظر هزینه بازی هاش و…..حداقلش به نسبت سونی

      • تو ایران هم طرفداران زیادی داره این کنسول . رویکرد این کنسول متفاوته و تفاوت نشانه ضعف نیست.

    • بشدت با نظرتون مخالفم :no: :no: :no:

      در مورد رقابتش با سونی و مایکروسافت میشه گفت که رقابت آنچنانی هم نداره، چون هم ماهیت خود کنسول با اون دو تا فرق داره و هم مخاطب‌هاش.

      در مورد نداشتن بازی‌های بزرگ هم من اصلا منظور شما رو متوجه نمیشم ?:-) کدوم یکی از کنسول‌های نسل هشت تو سال اول عرضشون این همه عنوان شاهکار داشتند؟؟؟ از نظر انحصاری که از همه کنسول‌های نسل هشت بهتر عمل کرده، از نظر بازی‌های Third Party هم که خیلی از عناوین بتزدا، یوبی‌سافت، EA و… به علاوه کلی بازی ایندی که خوراک این کنسول هستن براش موجوده که روی هم رفته میشه بیش از 1200 عنوان، برای کنسولی که فقط 1 سال و 4 ماه از ریلیزش میگذره.

      به همه این‌ها قابلیت‌های حرکتی، قابل حمل بودن، Co-Op دم دست و راحت، هماهنگ شدن با موبایل و کلی قابلیت دیگه رو اضافه کنید تا بفهمید سوئیچ چقدر کنسول قوی هست و چه پتانسیل بالایی داره.

      دلیل این هم که ایرانی‌ها همه هیتر نینتندو هستن رو نمیدونم حقیقتش، شاید بخاطر سبک زندگی متفاوت ما با بقیه کشورها باشه ?:-) شاید هم دلایل دیگه‌ای داشته باشه.

      فقط میتونم بگم اینکه سوئیچ برای بچه‌هاست مثل اینه که بگی انیمیشن هم فقط برای بچه‌هاست :struggle:

      • آقا ما که نیامدیم شعار بدیم یک سوال ازتون دارم آگر فرض کنیم شما هزینه خرید یک کنسول از بین سه کنسول مایکروسافت و سونی و نینتندو را داشته باشید کدامش با توجه به هزینه بازی ها و انحصاری هایی که دارند و… کدام کنسول برای بازی انتخاب می کنید؟ خداوکیلی نمیرید همتون سمت سونی و گاد اف وار و انچارتد و فیفا و…..

      • اول از همه بگم که سوئیچ فیفا داره.
        بعدش هم…
        قطعا در درجه اول میرفتم یه کارت گرافیک برای PC خستم میخریدم 😀
        شاید بعدش میرفتم سراغ PS4 یا سوئیچ (البته بخاطر هک شدن PS4 یه مقدار کف ترازو سمت PS4 سنگینی میکنه)
        در ضمن من کسی هم ندارم که باهاش بخوام Co-Op بازی کنم، اگه داشتم قطعا میرفتم سوئیچ میخریدم.
        من خودم چندوقت پیش واقعا خسته شدم از این همه بازیای تکراری، و تنوعی که سوئیچ تو بازی‌هاش داره خیلی بالاست.

        یه چیزی رو هم بگم، من اصلا فن نینتندو نیستم، اگه هم بخوام فن باشم ترجیح میدم طرف PC رو بگیرم تا کنسول، دلیل این هم که اون کامنت به اون بلند بالایی رو در جواب کامنت شما نوشتم این بود که شما اومدی نوشتی سوئیچ برای بچه‌هاست و هیچ حرفی برای گفتن در مقابل سونی و مایکروسافت نداره بعدش در ادامه اومدید چند تا بازی انحصاری رو نام بردید، زمینه‌ای که سوئیچ توش از هر دو تا رقیبش سرتره.

      • آقا به نظرم از اون اول هم نینتندو خوب تو ایران جا نیفتاد که دلایل زیادی هم داره از جمله اینکه بیشتر کنسول هاشون دستی هست که به نظر میرسه مردم ایران باهاش حال نمی کنن وگرنه کشورای خارجی اکثر مردم در کنار ps4 یا xbox1 یه سوییچ هم دارن چون واقعا از ماریو و زلدا و بازی های انحصاری نینتندو نمیشه گذشت…

  • خیلی هم عالی و ممنون بابت مقاله
    به نظر میاد سوییچ در آینده موفق تر هم باشه
    با توجه به ساختار و پلتفرم و جایگاه و بازار هدفی براش در گرفته نینتندو بازهای بهتری هم تو سال آینده براش عرضه میشه. 100 درصد سال آینده سال جنگی سنگین بین بازی ها و کنسولها میشه.