مقاله

10 بازی مورد انتظار PS4 در سال 2018

PS4 در سال 2018

با همه آثاری که در آینده دور یا نزدیک برای کنسول محبوب سونی یعنی PS4 منتشر خواهند شد، بدون شک حالا بهترین بازه زمانی برای افرادی است که صاحب این کنسول هستند یا در آینده قصد خرید آن را دارند. در حالی که سونی تنها در چند ماه گذشته دو بازی انحصاری بسیار بزرگ یعنی God of War و Detroit Become Human را منتشر کرده باید در ادامه سال نیز انتظار انتشار بازی‌های مهمی را داشته باشیم. با توجه به استاندارد بسیار بالای سونی در ساخت بازی‌های انحصاری حالا روز به روز انتخاب بهترین اثر سخت‌تر خواهد شد اما سال 2018 و البته عمر PS4 هنوز به پایان نرسیده و هر روز بازی‌هایی با کیفیت بسیار بهتر نسبت به سال‌های قبل منتشر خواهند شد. در ادامه این مقاله ما همراه با شما اشاره کوتاهی به 10 بازی مهم PS4 در سال 2018 خواهیم داشت و البته قرار نیست که همه بازی‌های منتشر شده ساختاری انحصاری داشته باشند. با وی جی مگ همراه باشید با معرفی 10 بازی مورد انتظار PS4 در سال 2018.


PS4 در سال 2018

Marvel’s Spider-Man

آیا کسی هست که بعد از نمایش‌های متعدد و البته لذت‌بخش Marvel’s Spider-Man منتظر عرضه انحصاری آن برای PS4 در انتهای تابستان نباشد؟ ساخته جدید Insomniac قرار است در روز 7 سپتامبر (16 شهریور) به صورت جهانی عرضه شود. بر کسی پوشیده نیست که بازی‌های بسیار متعددی از مرد عنکبوتی دوست داشتی کامیک‌های مارول منتشر شده اما سالیان زیادی است که شاهد ساخت یک بازی با استاندارد‌های بسیار بالا و کیفیت قابل قبول در این زمینه نبودیم. استودیو Insomniac قصد دارد تا این طلسم را باطل کند. اگر یکی از تریلر‌های مربوط به گیم‌پلی Marvel’s Spider-Man را تماشا کرده باشید نیازی به توضیح بیشتر نیست. شما می‌توانید در سرتاسر منهتن به گشت و گذار بپردازید، خلاف‌کارها را به سزای کارشان برسانید و حتی قابلیت ورود به فضای داخلی ساختمان‌ها با مهارت خاص Spider-Man را دارید. سر و کله زدن با شخصیت‌های منفی که برای همه هواداران این سری شناخته شده‌اند نیز در نوع خود بسیار جالب است. در حالی که Insomniac بعد از کار روی نسخه سوم Infamous و بسته الحاقی آن به سکوت کامل فرو رفته بود حالا به نظر می‌رسد که آنها با یک بازی طوفانی به بازار باز خواهند گشت.


PS4 در سال 2018

Yakuza Kiwami 2

شاید نیاز به صحبت زیاد در مورد Yakuza Kiwami 2 نباشد. سری Yakuza با سبک و سیاق مخصوص خودش همیشه هواداران بسیار خاصی دارد. تم ژاپنی همراه با تلفیق استفاده از خانواده مافیافی یاکوزا که در این کشور بسیار شناخته شده، معجونی بسیار عجیب است. Yakuza Kiwami 2 در واقع نسخه بازسازی شده Yakuza 2 است که ابتدا در سال 2006 برای PS2 و سپس در سال 2012 برای PS3 منتشر شد. حالا در روز 28 آگوست (ششم شهریور) شاهد عرضه انحصاری آن در بازار جهانی برای PS4 خواهیم بود. بازخورد‌ها نسبت به این بازی همیشه مثبت بوده است اما شاید حالا گیم‌پلی آن کمی قدیمی به نظر برسد گرچه می‌تواند برای هواداران این سری یادآور خاطرات 12 سال پیش و کنسول PS2 باشد. سری یاکوزا این روزها شاید تنها عنوان شرکت SEGA باشد که هنوز هم به صورت تقریبی کیفیتی در سطح مناسب را حفظ کرده گرچه آنها برای عرضه نسخه غربی که فقط با اضافه شدن زیرنویس و بدون هیچ تغییری منتشر می‌شود بسیار تنبلی می‌کنند.


PS4 در سال 2018

Spyro Reignited Trilogy

بازی بعدی نیز در واقع یکی دیگر از ساخته‌های کلاسیک Insomniac Games است که البته اینبار توسط آنها تولید نشده است. Spyro Reignited Trilogy از آن دست بازی‌هایی است که مانند Crash Bandicoot سال‌های بسیار زیادی را منتظر عرضه دوباره آن بودیم. گرچه بعد از ساخت سه گانه اولیه که برای PS1 منتشر شد، چندین نسخه دیگر نیز توسط تیم‌های مختلف برای کنسول‌های متفاوت عرضه شد اما هیچکدام به مانند سه‌گانه اصلی قلب گیمرها را تسخیر نکردند. بعد از عرضه موفق Crash Bandicoot N.Sane Trilogy تقریبا همه مطمئن بودند که Activision به سراغ Spyro نیز خواهد رفت. Vicarious Visions نیز تایید کرده بود که هواداران انتظار دارند تا آنها به همین شکل Spyro را بازسازی کنند. البته اینبار اکتیویژن چندان علاقه‌ای نسبت به انحصار زمانی نداشته و از همین ابتدا سه‌گانه بازسازی شده را برای PS4 و Xbox One عرضه خواهد کرد. بازسازی این سه‌گانه محبوب توسط تیم Toys For Bob انجام خواهد شد که قبلا روی ساخت Crash Bandicoot N.Sane Trilogy نیز همکاری داشته‌اند. انتظار چندین ساله برای دیدار دوباره Spyro روز 21 سپتامبر (30 شهریور) به پایان خواهد رسید.


PS4 در سال 2018

Call of Duty: Black Ops 4

اگر به خاطر داشته باشید سری Black Ops در ابتدا کار خود را در جنگ‌های ویتنام آغاز کرد و به مرور این سری وارد جنگ‌های مدرن و البته تخیلی شد. پیشرفت این سری در حدی مدرن بوده که امسال اکتیویژن تصمیم گرفته تا تیم Treyarch صرفا بخش چند نفره را ساخته و دیگر خبری از قسمت داستانی نباشد. آنها قصد دارند تا با توپ نسبتا پر به استقبال رقیب‌های تازه به دوران رسیده مثل Fortnite و PUBG بروند. Call of Duty Black Ops 4 نیز مانند همه این بازی‌ها دارای بخش بتل رویال است که این روز‌ها به نظر تب آن فروکش نمی‌کند. اکتیویژن نیز می‌خواهد سهمی از این بازار چند صد میلیون دلاری داشته باشد و بهترین انتخاب آنها، تبدیل سری موفق Call of Duty به یک بازی با سبک بتل رویال است.

اینکه آیا منتظر Black Ops 4 هستید یا خیر می‌تواند تصمیم بسیار شخصی باشد اما شاید نکته جالب این باشد که در چند سال گذشته انتقادات زیادی به قسمت داستانی سری Call of Duty وارد می‌شد و حالا اکتیویژن به نظر با پاک کردن صورت مساله قصد دارد تا مشکلات را از بین ببرد. آنها حتی از تاریخ عرضه Red Dead Redemption 2 ترسیده و برای دسترسی به موفقیت احتمالی چند هفته زودتر از همیشه Black Ops 4 را به بازار عرضه خواهند کرد. شاید اکتیویژن خودش نیز امید چندانی به این طرح آزمایشی ندارد. رقابت با آثاری مثل Fortnite و PUBG که مدت زیادی است فرمول بتل رویال را به گیمر‌ها ارائه کردند کار آسانی نیست. هر دو این بازی‌ها در مجموع شاید بیش از چند صد میلیون گیمر را خود مشغول کرده و هر روز محبوب‌تر می‌شوند. باید دید که در نهایت Treyarch چه کاری انجام خواهد داد. Black Ops 4 در تاریخ 12 اکتبر (20 مهر) برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد.


PS4 در سال 2018

Red Dead Redemption 2

بالاخره انتظار‌ها چند ماه آینده به تمام خواهد رسید. ساخته عظیم و جدید استودیوی راکستار یعنی Red Dead Redemption 2 در روز 26 اکتبر (4 آبان) برای PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. صحبت کردن در مورد این بازی چندان آسان نیست چون حتی در فاصله چند ماه باقی مانده به عرضه آن هنوز اطلاعات دقیقی از آن موجود نیست. راکستار هنوز گیم‌پلی آن را به نمایش نگذاشته و جزئیات دقیقی را نیز در اخبار منتشر نکرده است اما تقریبا همه منتقدان، گیمر‌ها و فعال‌های اقتصادی در حوزه بازی می‌دانند که Red Dead Redemption 2 به موفقیت خیره کننده‌ای دست پیدا خواهد کرد. این بازی اولین تجربه رسمی راکستار در نسل جاری است. آنها قبلا GTA 5 را به صورت بهبود یافته برای کنسول‌های نسل فعلی عرضه کردند اما در واقع این اثر یک بازی نسل قبلی بود

در حال حاضر می‌دانیم که داستان بازی قبل از اتفاقات نسخه قبلی رخ می‌دهد و سرنوشت گنگ Van Der Linde را روایت خواهد کرد. اینبار شاهد حضور Arthur Morgan به عنوان شخصیت اصلی هستیم اما حضور John Marston نیز بر اساس تریلر‌ها تایید شده است. داستان بیشتر روی گنگ Van Der Linde تمرکز دارد، گروه تبهکاری که John Marston نیز در جوانی عضوی از آنها بوده. آنها سرقت می‌کردند، دعوا به راه می‌انداختند و به صورت کلی قانونی نبود که زیر پا نگذارند. RDR2 با توجه به اطلاعات عرضه شده به صورت ترسناکی بزرگ به نظر می‌رسد. این نکته را می‌توان از چند تریلر منتشر شده به خوبی حس کرد. سازندگان تایید کردند که RDR2 دارای بخش آنلاین بسیار بزرگ و شبیه به GTA Online خواهد بود.


PS4 در سال 2018

Fallout 76

دنیای Fallout همیشه برای هواداران سبک نقش‌آفرینی بسیار هیجان‌انگیز بوده است. نیازی به تعریف و تمجید از سابقه این سری و بازی‌های مختلف عرضه شده در آن نیست. Fallout 76 امسال به صورت غافل‌گیر کننده معرفی شد و قرار است که در روز 14 نوامبر (23 آبان) برای PS4، Xbox One و PC منتشر شود. این تجربه بسیار بزرگ و البته آنلاین خواهد بود. چیزی که باعث می‌شود که این بازی بسیار هیجان انگیز به نظر برسد، تجربه مشترک (Shared-World RPG) آن است که نسبت به نسخه‌های گذشته متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید به صورت همیشگی با دوستان و یا غریبه‌ها در دنیای بازی رابطه داشته باشید تا تجربه‌ای متفاوت را بسازید. ساخت ساختمان‌های مختلف در بازی بسیار بهتر شده.

سیستم کمپ جدیدی در Fallout 76 وجود دارد که اجازه می‌دهد گیمر ساخت و ساز و شخصی‌‌سازی ساختمان‌ها را در هر مکانی از بازی انجام دهد. بله شما هنوز می‌توانید ماموریت‌های مختلف را انجام داده و مکان‌های جدیدی را نقشه کشف کنید اما هدف اصلی این است که تمام این فعالیت‌ها با همکاری دیگر گیمر‌ها و یا شخصیت‌های غیر قابل بازی انجام شود. در حال حاضر دیدگاه‌های مختلفی در مورد Fallout 76 وجود دارد، برخی از هواداران انتظار داشتند تا نسخه کلاسیکی از این سری ساخته شود و برخی دیگر نیز از ویژگی‌های جدید این اثر استقبال کردند. برای رسیدن به نتیجه نهایی باید منتظر عرضه Fallout 76  در میانه پاییز باشیم.


PS4 در سال 2018

Hitman 2

در طی یک دهه گذشته و بعد از عرضه اولیه Hitman Blood Money، هیچگاه شاهد نسخه‌ای بی نقص در این سری نبودیم. Hitman Absolution تغییرات ساختاری زیادی به وجود آورد و چندان مورد استقبال قرار نگرفت. IO Interactive دو سال پیش نسخه‌ای بسیار متفاوت را در این سری عرضه کرد که با استفاده از ساختاری قسمتی و به مانند سریال‌ها عرضه شد. در حالی که گیم‌پلی آن بسیار به نسخه‌های کلاسیک نزدیک شده بود اما عرضه قسمت به قسمت باعث شد تا شاهد فراز و نشیب‌های زیادی باشیم. بعد از جدایی IO Interactive از Square Enix آنها همه چیز را پشت سر گذاشتند و با گرفتن امتیاز ساخت سری Hitman اینبار به سراغ توسعه Hitman 2 رفتند. بازی که در واقع ادامه داستانی برای نسخه قبلی خواهد بود. به نظر سازندگان قصد دارند اینبار با محدودیت کمتر در سفارشی سازی نسخه جدید برای یک ناشر مشخص، خواسته‌های هواداران را برطرف کنند. شاید Hitman 2 چیزی باشد که همه ما انتظار داشتیم بعد از Blood Money منتشر شود. قاتلی خاموش، در بخش داستانی و تکنفره یکپارچه و به دور از بزرگ‌نمایی.  Hitman 2 قرار است 13 نوامبر (22 آبان) برای PS4، Xbox One و PC منتشر شود. اینبار وظیفه نشر بازی را Warner Bros. بر عهده گرفته است.


PS4 در سال 2018

Soulcalibur 6

سال گذشته شایعات زیادی در مورد ساخت SoulCalibur 6 منتشر شد اما در نهایت Bandai Namco ساخت این بازی توسط تیم Project Soul را مورد تایید قرار داد. امسال در واقع بیست سال از عرضه نسخه اولیه این سری گذشته است و Motohiro Okubo تهیه کننده این اثر ادعا کرده که نسخه ششم در واقع به همین مناسبت ساخته شده است. ساختار این بازی نسبت به نسخه‌های قبلی تغییرات انقلابی نداشته و همچنان شاهد دو شخصیت هستیم که با اسلحه‌های مخصوص با یکدیگر مبارزه می‌کنند. البته تیم سازنده مکانیزم جدیدی به نام Reversal Edge را معرفی کرده که قابلیت دفاع در مقابل حمله‌های سهمگین و سپس ضد حمله را به گیمر می‌دهد. تمام این اتفاقات در حالت صحنه آهسته و همراه با افکت‌های بسیار جالب رخ خواهد داد. در قسمت داستانی نیز این بازی در زمان رویداد‌های نسخه اول پیگیری خواهد داشت تا حقایقی ناگفته را آشکار کند. در قسمت شخصیت‌ها نیز علاوه بر حضور شخصیت‌های قدیمی، شاهد حضور شخصیت‌های جدید و البته مهمان خواهیم بود. از این میان شاهد Geralt of Rivia از سری بازی‌های The Witcher بسیار خودنمایی کند. این بازی در نهایت روز 19 اکتبر (27 مهر) برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد.


PS4 در سال 2018

Code Vein

از روز ابتدایی معرفی Code Vein این بازی بیشتر به Dark Souls تشبیه شد که در دنیای انیمه ساخته شده است. گیمر در این بازی باید در دنیای پس‌آخرالزمانی ایفای نقش کند که به نظر خون‌آشام‌ها نیز تاثیر زیادی در آن دارند. سبک این بازی همانند سری Souls ماجراجویی و نقش‌آفرینی است. سبک جالب گرافیکی آن باعث شده تا بسیار شبیه به انیمه‌های ژاپنی باشد. Bandai Namco اولین بار از این بازی در آپریل 2017 رونمایی کرد و حالا بعد از انتظار نزدیک به دو سال در 28 سپتامبر (6 مهر) شاهد عرضه آن خواهیم بود. سازندگان تاکید کردند که این بازی نیز از لحاظ درجه سختی بسیار شبیه به سری Souls است. اگر از هواداران سری Souls باشید تنها با چند دقیقه تماشای نمایش‌های گیم‌پلی Code Vein عاشق آن خواهید شد. جاذبه‌ای انکار نشدنی در نمایش‌های این بازی وجود دارد که می‌تواند به راحتی شما را مجذوب خود کند. Code Vein برای PS4، Xbox One و PC به بازار عرضه خواهد شد.


10 بازی مورد انتظار PS4 در سال 2018 1

Valkyria Chronicles 4

اگر دنبال کننده خبر‌های مختلف باشید می‌‌دانید که Valkyria Chronicles 4 ماه مارچ گذشته به صورت انحصاری برای PS4 در ژاپن به بازار عرضه شد. این بازی تاکتیکال که در سبک نقش‌آفرینی ساخته شده و توسط SEGA منتشر شده است شدیدا مورد توجه هواداران و منتقدان قرار گرفته. در حالت کلی می‌تواند این اثر را بیشتر به یک بازی استراتژی نیز تشبیه کرد. در این نسخه شاهد معرفی یک کلاس جدید به نام Grenadier هستیم. همچنین سیستم جدیدی به نام Brave در Valkyria Chronicles 4 در نظر گرفته شده است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در مواقع حساس و نزدیک به مرگ در آن ایفا کند. از لحاظ داستانی نیز اگر جز هواداران این سری باشید، داستان در بازه زمانی مشابه به نسخه اول و با تیم متفاوتی از شخصیت‌ها دنبال می‌شود. در حالی که شاید چندین ماه از عرضه انحصاری این بازی در بازار ژاپن می‌گذرد اما در اواخر ماه سپتامبر شاهد عرضه جهانی آن برای PS4، Xbox One، PC و Nintendo Switch خواهیم بود. این بازی در روز 25 سپتامبر (3 مهر) برای پلتفرم‌های ذکر شده در بازار جهانی عرضه خواهد شد.


در حالی که می‌دانیم PS4 یک سوم پایانی چرخه زندگی خود را طی می‌کند، بازی‌ها بدون شک هر روز بهتر و البته با کیفیت بالاتری منتشر خواهند شد. این نکته را می‌توانید با مقایسه بازی‌های انحصاری و یا Third Party منتشر شده در ابتدای نسل با آثاری که در سال جاری عرضه شدند و خواهند شد، به راحتی حس کنید. PS4 امسال، روز‌های فوق‌العادهای را سپری کرده. عرضه God of War و موفقیت بسیار خوب آن، تجربه مناسب با عرضه Detroit Become Human باعث شده تا سونی از موفقیت در ادامه سال تقریبا مطمئن باشد. در ادامه سال نیز آنها یک بازی انحصاری بزرگ دیگر مثل Spider-Man را در اختیار دارند. Red Dead Redemption 2 و سازنده آن استودیوی راکستار نیز همکاری‌های بسیار نزدیکی با سونی و کنسول PS4 دارند.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

11 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 5 =

  • معمولا سونی اول نسل رو خوب شروع نمی‌کنه ولی بعد از یکی دو سال همون کیفیتی بالایی که ازش انتظار میره رو ارائه میکنه..تا همین الان اونقدر بازی در حال ساخت داره که تا آخر نسل خیالش از کنسول و فروشش راحته
    برای همین امسال که تا الان GoW و Detroit BH داشتن و Spider-Man رو هم دارن
    برای 2019 هم که Days Gone و احتمالا Ghost of Tsoshima و TLOU P2
    برای 2020 که احتمالا آخرین سال این نسل باشه بازی کوجیما و پروژه بعدی گوریلاگیمز و شاید سانتامونیکا رو بتونن داشته باشن

  • داشتم قیمت این لیست ده تایی رو در می اووردم.
    حدودا 7 تا 8 میلیون میشه این لیست 10 تایی.
    و در همین موقع بود که از دنیای گیم خداحافظی کرد و آرام در افق محو شد. چون به زودی باید از دنیای واقعی خداحافظی کرد.
    خدا برکت بده. به قهقرا داریم میریم.

  • درود بر شما ،
    نتونستم توی وب سایت بخشی رو پیدا کنم که به مدیریت آقای طالبیان پیام درخواست ارسال کنم و به این دلیل ، از اینجا این درخواست رو مطرح می کنم . قبلا بابت این اشتباه پوزش می خوام .
    مدیران محترم وب سایت ، درصورت امکان از نمایشگاه الکام گیمز و حضور بازی سازان ایرانی و بازیهای شان گزارش تصویری تهیه نمایید و در اختیار ما قرار بدهید .
    توی وب سایت رسمی خود این نمایشگاه هم هیچ اثری از گزارش تصویری وجود ندارد.
    با تشکر از زحمات ونگرانی های شما درمورد صنعت بازی سازی ایران
    احمد
    بازی ساز مستقل