مقاله

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

بازی‌های سری دارک سولز(Dark Souls)، بلادبورن(Bloodborne) و دیمن سولز (Demon Souls) را همگان برای درجه سختی بسیار بالای آن‌ها می‌شناسند. اما تکلیف چیست اگر کسی به دنبال یک بازی متفاوت اما در عین حال شبیه به این سری بازی‌ها باشد؟ خب در اینجا ما فهرستی از 16 بازی را برای شما آماده کرده‌ایم که اگر طرفدار سری سولبورن(Soulborne)  باشید از آن‌ها لذت خواهید برد. نکته: در این لیست بازی‌هایی که در آینده عرضه خواهند شد نیز قرار گرفته‌اند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls 1

The Surge

بازی The Surge فرمول سری سولز را به آینده‌ای نزدیک می‌برد. گیمرها در این بازی یک لباس مخصوص دارند که از طریق آن با دشمنان می‌جنگند و باید بخش‌های مخلتف ربات‌ها را نیز غارت کنند البته انجام این کارها به آسانی که فکرش را می‌کنید نیست. این سختی بیش از حد لایه‌ای از استراتژی را نیز به بازی اضافه می‌کند. وقتی که یک بخش خاص از ربات حریف خود را نیاز دارید و چند دقیقه با دقت وقت صرف جدا کردن آن می‌کنید بسیار هیجان‌انگیز است. اتمسفر علمی تخیلی بازی هم‌ آن را از عناوین مشابه جدا می‌کند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

EITR

در بازی EITR شما باید از دانجن (Dungeon) تاریک عبور کرده و به دنبال غارت کردن باشید، آن هم در طی مبارزه با اسکلت‌ها و انواع مختلف هیولاها. سختی این بازی به تنوع هیولا‌ها و شیوه مبارزه منحصر به فرد با هر کدام از آنها ارتباط مستقیم دارد. ممکن است که این بازی شبیه به یکی از عناوین استاندارد سبک Action-RPG به نظر برسد اما گول ظاهر آن را نخورید. سختی و عمق گیم‌پلی‌ که منتظر شماست باعث می‌شود تا توجه‌ شما به گرافیک بازی کم شود.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Titan Souls

بازی Titan Souls شامل کشتن هیولاهای مختلف با تنها یک تیر و‌ کمان است! هر باس(Boss)  بازی را می‌توانید با شلیک چند تیر بکشید اما آن‌ها نیز با یک ضربه می‌توانند کار شما را بسازند. نکته کلیدی در بازی حفظ کردن الگوهای حمله دشمنان است تا بتوانید به موقع پاسخ داده و آنها را شکست دهید.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Dark Maus

در ابتدا ممکن است که بازی Dark Maus زیاد پر محتوا به نظر نرسد اما این بازی با طراحی مینیمالیستی خود و گیم‌پلی عمیق و مکانیزم‌های آن که از استایل خاص گرافیکی بازی نیز بهره می‌گیرد، به چیزی بیشتر از یک کپی از دارک سولز تبدیل شده است. شما در این بازی نه تنها باید بر روی مبارزات و دیگر چالش ها تسلط پیدا کنید، بلکه باید بر روی نحوه حرکت کاراکتر خود نیز مسلط شوید.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Nioh

 Niohدقیقا نسخه ژاپنی دارک سولز با هیولاهایی شیطانی به اسم Yokai است که جای موجودات تخیلی دارک سولز را گرفته اند. این بازی به همان اندازه سخت است و بر روی جاخالی‌دادن های به موقع، بلوکه‌کردن ضربات و تسلط بر روی اسلحه‌هایی که در دست دارید تمرکز می‌کند. باس‌ها نیز چالش و سختی خود را دارند. استفاده از جادوهای مختلف نیز شگردهای خاصی دارد و شما باید بدانید که چه زمانی از کدام جادو استفاده کنید. در نهایت Nioh از لحاظ جنس گیم‌پلی تفاوت زیادی با سری سولز داشته و عمق بسیار زیادی از لحاظ گیم‌پلی به گیمر ارائه می‌کند اما در مقام مقایسه سختی باید گفت که Nioh نیز بازی بسیار سخت و چالش برانگیزی است و می‌توان آن را همتای خوبی برای سولز دانست.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Death’s Gambit

یکی از راه‌هایی که می‌شود بازی را با آن سخت کرد، روانه ‌کردن سیل عظیمی از دشمنان بر سر گیمر است.Death Gambit  این کار را به دفعات انجام می‌دهد. طراحی دو بعدی بازی به این معنی است که فضای مانوردادن بسیار کمی در هر اتاق وجود دارد و این به معنی نبرد سخت با دشمنان است و شما باید با تمرکز و فکر هر مبارزه را به پایان برسانید.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Necropolis

Necropolis که مخلوطی از گیم‌پلی چالش برانگیز و گردش در دانجن‌های مختلف است را می‌توان همان دارک سولز با المان‌های انتخابی دانست. در این بازی گیمر با هیولاهای مختلفی مبارزه می‌کند. زمان زیادی در بازی گیمر در حال پرسه‌زدن بی‌هدف در محیط‌ها است اما احساس اکتشاف و درگیری در نبردها ارزش بازی‌کردن را به آن می‌دهند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Castle In The Darkness

Castle In The Darkness یک بازی دو بعدی کلاسیک در سبک اکشن-پلتفرمر است که گیمر را در موقعیت‌ها و شرایط سختی قرار می‌دهد. کل بازی در استفاده درست از سلاح‌ها و آگاهی از محیطی که در آن قرار دارید خلاصه می‌شود.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Salt And Sanctuary

Salt And Sanctuary را می‌توان کاملاً یک دارک سولز دو بعدی شده دانست. نقل مکان به دنیای دو بعدی یعنی اکنون می‌توان المان‌های پلتفرمر را در بازی قرار داد. حضور داشتن پلتفرمینگ در این بازی اکتشاف‌های آن را پویاتر می‌کند. مراحل بازی به شکل خاصی ساخته شده اند تا کپی‌برداری از دارک سولز محسوب نشوند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Shrouded In Sanity

یک بازی ایزومتریک دیگر در سبک اکشن نقش‌آفرینی. بازی Shrouded In Sanity گیمرها را در نبردهایی قرار می‌دهد که با یک ثانیه غفلت کار شما را می‌سازند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Hyper Light Drifter

این بازی که ترکیبی از Legend of Zelda و دارک سولز است و به لطف مکانیک خطی خود اثری خاصی به شمار می‌رود. گیمرها می‌توانند در طی مراحل مختلف این بازی، از حملات دشمنان فرار کرده و و بر روی آن‌ها بپرند. این بازی به هیچ‌وجه ساده نیست و جهش‌های بی هدف مشکلی را حل نخواهد کرد. برای پیروز شدن باید با فکر عمل کنید و سرعت و دقت زیادی داشته باشید.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Furi

این بازی به صورت کامل درباره شکست دادن یک سری باس‌فایت بسیار سخت است. شکست‌دادن این باس‌ها با قدرت‌های زیاد و توانایی‌های بالایی که دارند کار بسیار سختی است. شما برای شکست‌دادن باس‌های این اثر به دفعات شکست خواهید خورد. تنها راه‌حل نهایی، فهمیدن الگوهای حمله باس‌ها و واکنش نشان‌دادن در بهترین زمان ممکن است.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Code Vein

Code Vein یک بازی سوم شخص Action-RPG است که گیمر را در نقش یک فرد از گوربرگشته قرار می‌دهد. گیمرها می‌توانند در این بازی به دلخواه یک همراه را انتخاب کنند تا به آن‌ها در خروج از این واقعیت دیوانه‌وار کمک کند. دنیای Code Vein خطرناک و پر از هیولاها و باس‌های غول‌پیکر است تا توانایی گیمر را به چالش بکشند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Ghost Song

این بازی که شبیه به عنوان Metroidvania در سبک اکشن-پلتفرمر قرار می گیرد. کناره‌های تصویر در تاریکی غرق شده‌اند بنابراین نمی‌توانید ببینید که چه چیزی در انتظارتان است.  سرعت بازی بالاست، و اکشن عمیق بازی توانایی‌های گیمر را به چالش می‌کشد. این بازی در مسیر توسعه‌اش با تغییرات زیادی روبه‌رو شد.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Ashen

Ashen که قرار است تا چند وقت دیگر عرضه شود یک عنوان Action-RPG است که در آن باید در محیط‌های مختلف به دنبال بقا باشید. پرسه‌زدن در دانجن‌هایی پر از سایه، جنگیدن با دشمنانی بسیار سرسخت و مردن دوباره و دوباره مهم‌ترین المان‌های این بازی محسوب می‌شوند.

16 بازی برای طرفداران Dark Souls

Davyria: Heroes of Eternity

این بازی ایزومتریک سرعت حرکت پایینی دارد اما به شدت سخت است. باید حواستان به نکات مختلفی در طی بازی باشد و دشمنان نیز سختی‌های خاص خود را دارند بنابراین باید در جاخالی دادن و یا بلوکه ‌کردن ضربات حریفان به درجه استادی برسید.

امید بصیری

امید بصیری

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

7 − پنج =

  • واقعا بازی furi باس های به شدت چالش برانگیزی داره بدجوری یعنی خیلی بدجوری و دور از این واقعا گرافیک خوبی هم داره

  • با تشکر از جناب بصیری به خاطر مقاله ی مفیدتون
    به نظرم بیشتر موارد تو لیست کاملا درستن و میتونن به خوبی جایگزین سولز برای طرفداران بعد از اتمام این مجموعه باشن.
    فقط بذارین یه بازی دیگه به این لیستتون اضافه کنم و به نظرم باحالترین جایگزین سولز واسه طرفدارانه و یه مترویدوانیای اصیله که به خوبی تونسته المانهای دارک سولزو تو خودش جای بده و اونم چیزی نیست جز momodora reverie under the moonlight دوستان این بازی رو حتما بازی کنن و با حجم زیر90 مگابایتش!! یکی از دلنشین ترین تجربیاتتئن میشه.