مقاله

قاتلین بالفطره – 20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)

در قسمت اول مقاله، در مورد سری Souls و اهمیت باس‌های آن صحبت کردیم و اولین نگاه را به باس‌های سخت این سری داشتیم و برخی از آن‌ها را معرفی کردیم. حالا، نوبت به قسمت دوم و آخر رسیده تا نگاهی به دیگر باس‌های سخت این سری داشته باشیم که نسبت به باس‌های مقاله قبلی سرسخت‌تر هستند پس رتبه بهتری را به خود اختصاص داده‌اند. بدون مقدمه‌چینی اضافی، به سراغ باس‌ها می‌رویم. در ادامه با VGMAG همراه باشید.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Manus, Father of the Abyss (Dark Souls)

10 – Manus, Father of the Abyss – Dark Souls

این باس در بسته الحاقی Artorias of the Abyss مربوط به نسخه اول سری حضور دارد. این باس یک بدی دارد، آن هم آن که از هر فاصله‌ای توانایی آسیب رساندن به شما را دارد و همین باعث می‌شود چه بخواهید از جادو استفاده کنید چه از اسلحه، با یک مشکل بزرگ روبرو باشید. این باس حملات متنوع و مختلفی دارد و کمبوهای سنگینی هم دارد که باعث می‌شود تا صدمات زیادی به شما وارد شود. کلید فائق آمدن بر این باس، به مانند اکثر باس‌های دیگر این سری صبر است. باید با صبر و حوصله فراوان با این باس مصاف کرد تا در نهایت، پیروز از کارزار بیرون آمد.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Vendrick (Dark Souls 2)

9 – Vendrick – Dark Souls 2

در اصل، وندریک همان پادشاه سرزمینی است که وقایع Dark Souls 2 رقم می‌خورد ولی یک باس انتخابی (Optional) نیز محسوب می‌شود که البته خیلی‌ها قید مبارزه با او را می‌زنند. دلیل سخت بودن مبارزه با وندریک، مقاومت فوق‌العاده او در برابر ضربات و در اصل دفاع اوست که امان همه را خواهد برید. دفاع او 32 برابر حالت عادی است! درست خواندید، 32 برابر! این مقدار دفاع در یک صورت کاهش می‌یابد: جمع‌آوری 5 عدد Giant Soul که دردسرهای خودش را هم دارد ولی با انجام این کار دفاع او تازه به حالت عادی می‌رسد.. اولاً که همه آن‌ها را در طول انجام مراحل اصلی نمی‌توانید به دست آورید و دوماً برای به دست آوردن یکی از آن‌ها، باید یکی دیگر از باس‌های این لیست که آن هم خیلی سرسخت است را از پای در بیاورید یعنی Ancient Dragon. حتی با وجود داشتن هر 5 روح هم باز وندریک باس آسانی نیست؛ از سوی دیگر بدون داشتن حتی یک روح هم کشتن او انجام‌پذیر ولی بی‌نهایت سخت است.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Lorian & Lothric (Dark Souls 3)

8 – Lorian & Lothric – Dark Souls 3

یکی از آرزوهای همیشگی From Software طراحی باس فایت‌های دوتایی بوده است. طراحی یک باس فایت دوتایی چالش‌های خاص خود را دارد که مهم‌ترین آن‌ها بدون شک آن است که آن مبارزه زیادی سخت شده و همین باعث پس زدن گیمرها شود. لورین و لوثریک نمونه بارز ثمر دادن تلاش‌های کارکنان From Software است. این باس نه آن قدری ساده است که بعدتر این سوال پیش آید “چرا باید دوتایی می‌بود و انتظارات ما را از سخت بودن چند برابر می‌کرد؟” و نه آن قدر سخت است که به خاطر سخت بودن، قید ادامه بازی را بزنید. در ابتدا باید با لورین بجنگید و وقتی که یک بار او را شکست دادید، لوثریک هم به مبارزه ملحق می‌شود و وقتی که میزان مشخصی ضربه به لورین وارد کردید، لوثریک سعی در شفا دادن او خواهد داشت و باید از این فرصت برای ضربه زدن به لوثریک استفاده کنید هرچند فرصت محدود است. این مبارزه بسیار فرسایشی است و به همین علت، باید با حوصله بسیار آن را آغاز کرد.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Ancient Dragon (Dark Souls 2)

7 – Ancient Dragon – Dark Souls 2

طاقت فرسا… در وصف این باس فقط از همین کلمه می‌توان استفاده کرد. این اژدهای عظیم‌الجثه یک باس اجباری نیست و در اصل یک NPC قابل تعامل است و در اولین برخورد از او آیتمی را برای پیشبرد بازی دریافت می‌کنید. درست به مانند وندریک، او نیز اگر چند ضربه به او بزنید مبارزه با شما را آغاز می‌کند و به یک باس تبدیل می‌شود. این باس حملات سنگنینی دارد که عمدتاً بر پایه آتش هستند و به شما صدمات زیادی وارد می‌کنند. او طولانی‌ترین خط سلامتی را در بین کل باس‌های نسخه دوم دارد و همین مبارزه با او را تبدیل به یک مصاف سخت و طولانی می‌کند پس باید صبر را چاشنی کار خود کنید.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
The Nameless King (Dark Souls 3)

6 – The Nameless King – Dark Souls 3

یک باس بسیار سخت دیگر،؛ شاید بتوان گفت سخت‌ترین باس بازی Dark Souls 3 بدون در نظر گرفتن محتویات الحاقی آن. این باس دو مبارزه کلی دارد. در بخش اول باید با Storm Drake مبارزه کنید، همان موجودی که شاه بر آن سوار است. اگر خواهان وارد کردن ضربات مهلک به این موجود هستید، باید گردن و سر او را نشانه بگیرید وگرنه چندان موفق نخواهید بود. وقتی از این مبارزه پیروز بیرون آمدید، نوبت به مبارزه با خود Nameless King می‌رسد. یادتان باشد مقاومت در برابر صاعقه در این مبارزه به شدت مهم است چرا که با بهترین زره‌ها هم، باز حملات او می‌تواند بیش از نیمی از نوار سلامتی شما را کم کند. می‌توان این باس را گیج کرد ولی باز هم او یک خط سلامتی بسیار طویل دارد و با توجه به حملات قوی او، باید مبارزه را تا حد امکان با صبر و شکیبایی پیش برد.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Slave Knight Gael (Dark Souls 3)

5 – Slave Knight Gael – Dark Souls 3

می‌توان آخرین بسته الحاقی این سری یعنی The Ringed City را اوج هنر From Software در خلق باس‌های دشوار دانست و این باس هم یکی از آن‌هاست. شما باید در سه فاز با این باس مصاف کنید. او انواع و اقسام حملات را دارد. از استفاده از صاعقه گرفته تا تیر و کمان و حمله از راه دور. شاید هم او پرواز کرد و به سراغ شما آمد! هر بار او قوی‌تر از فاز قبلی می‌شود و در فاز سوم، او ترکیبی از تمامی حملات دو فاز قبلی خود را مورد استفاده قرار می‌دهد و همین باعث می‌شود تا رسماً، غلبه بر این باس به یک هفت‌خوان رستم بدل شود.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Darkeater Midir (Dark Souls 3)

4 – Darkeater Midir – Dark Souls 3

به طور کلی، بسته الحاقی The Ringed City ساخته شده تا با باس‌هایش، تبدیل به یک کابوس برای شما شود! این باس هم در این بسته الحاقی حضور دارد. چند نکته مهم در مورد این مبارزه وجود دارد که بد نیست آن‌ها را در نظر داشته باشید. این باس روی یک پل، به شما شبیخون می‌زند. زیادی به دنبال قایم شدن از دست او پشت صخره باشید او با آتش از شما پذیرایی خواهد کرد. زیادی زیر بدن او و نزدیک به پاهایش بایستید تا او شما را با زمین یکی کند! اگر از این فاز سربلند بیرون آمدید، باید به سراغ لانه او بروید. بد نیست بدانید خط سلامتی او از هر باس دیگری در نسخه سوم سری بیشتر است. تنها ضرباتی که به سر او وارد شوند، موثر تلقی می‌شوند. دوربین هم تا دلتان بخواهد در این مبارزه شما را آزار می‌دهد. در مجموع، خود را برای یک مصاف سهمگین آماده کنید.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Knight Artorias (Dark Souls)

3 – Knight Artorias – Dark Souls

در بسته الحاقی Artorias of the Abyss شما با یکی از سخت‌ترین باس‌های سری Dark Souls روبرو خواهید شد و اگر بخواهید با اسلحه‌های کلاسیک بر او غلبه کنید، باز هم مبارزه سخت‌تر خواهد شد. حملات او به شکل عجیبی غیرقابل پیشبینی هستند، چرا که او کلاً سریع است و پیشبینی حرکات او یک ریسک جدی به شمار می‌رود که می‌تواند سر شما را به باد دهد. این باس به شکل عجیبی می‌تواند به شما برسد و خیلی هم سریع این کار را انجام می‌دهد، پس همیشه مراقب فاصله خود با او باشید و در هنگام جاخالی دادن هم، بدانید کِی و به کجا جاخالی می‌دهید. وقتی یک سوم از نوار سلامتی او را از بین بردید، او Wrath of the Abyss را اجرا می‌کند که اگر او را متوقف نکنید، درجا شما را خواهد کشت. آماده یک مبارزه سخت با این باس باشید.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Ornstein & Smough (Dark Souls)

2 – Ornstein & Smough – Dark Souls

به باس‌های دوتایی علاقه دارید؟ اگر بله، با یک جفت باس عذاب‌آور ولی دوست ‌داشتنی طرف هستید، اگر هم به آن‌ها علاقه‌ای ندارید هم باز با یک جفت باس عذاب‌آور ولی نه چندان دوست داشتنی طرف خواهید بود! حملات ترکیبی آن‌ها فوق‌العاده است و فرار از آن‌ها امری دشوار. از سوی دیگر اگر یکی را هم بکشید، دیگری سرعت حملاتش بیشتر می‌شود و دوباره با یک باس سخت‌تر از حالت اول روبرو خواهید شد. میزان مقاومت و نوار سلامتی آن‌ها هم قابل توجه است. در هر حال، توصیه می‌شود اول از شر Ornstein خلاص شوید تا مبارزه به طور کلی کمی آسان‌تر شود.

20 باس برتر سری Dark Souls (بخش دوم)
Fume Knight (Dark Souls 2)

1- Fume Knight – Dark Souls 2

چند دلیل عمده وجود دارد که چرا این باس (که در بسته الحاقی Iron King حضور دارد) رتبه اول را به خود اختصاص داده است. در وهله اول، شما باید Ashen Idols را در بیرون از محل مبارزه از بین ببرید، وگرنه به طور کلی کشتن این باس محال است. مقاومت عجیب و غریب او و حرکات سریع‌اش، باعث می‌شود تا بارها در مدیریت استقامت خود به مشکل بخورید و سریع با صفحه “شما مردید” مواجه شوید. حملات او اکثراً چندضربی است، اکثراً هم شبیه به هم ولی با چند تفاوت که باعث می‌شود هم حملات او متنوع باشد، هم پیشبینی آن‌ها سخت. او در مقابل جادو بسیار مقاوم است و مسموم هم اصلاً نمی‌شود، هرچه زمان بگذرد هم سریع‌تر از قبل حمله می‌کند و در نهایت طبق اعلام رسمی خود استودیو سازنده، 93 درصد مواقع بازیکنان را شکست داده است.


آیا سری دارک سولز را بازی کرده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است نظرتان را در مورد این بازی و مبارزه با باس‌های آن با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر هم این مجموعه را تجربه نکرده‌اید پیشنهاد ما این است که این مقاله و قسمت اول آن را خوب مطالعه کنید و سپس برای انجام این بازی تصمیم بگیرید. دارک سولز منتظر شماست …

دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

8 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 × یک =

  • تیم سایت وی جی مگ تحلیل یا
    بررسی ویدئویی تریلر خدای جنگ جدید را کار نکردید خداییش بازی به این مهمی و درجه یکی و AAA حیف لطفا یک بررسی کامل و تحلیلی جامع از تمام تریلرها این بازی که تا کنون منتشر شده کار کنید الان ممکن شما بفرمایید چند دقیقه در پادکست درباره تریلر صحبت کردیم اما خداییش برای این بازی بزرگ کافی نیست
    مرسی

    • یه مقدار نزدیک بشیم به عرضه بازی حتما این کار و انجام میدیم. در حال حاضر بازی کلا دو تا نمایش داشته و سازنده‌ها هم خیلی توضیح ندادن که بشه کار مفصلی دربارش انجام داد اما هر وقت امکانش از لحاظ اطلاعات وجود داشت، این کار و انجام میدیم
      ممنون بابت پیشنهاد

      • بسیار عالی ممنون آقای طالبیان
        از اینکه پاسخگوی نظرات کاربران سایت
        هستید و به نظرات اهمیت می دید

  • درسته سبک بازی کردن فرق داره اما نبود باس هایی مثل ivory king و lud & zallen یا حتی النا (در گیم 8) واقعا حس میشه.
    با تشکر

    • اگه انتخاب ها بیشتر بود بله جای مانور بیشتری داشت. البته Dancer حقیقتش برای من به شخصه دردسر چندانی نداشت و یه دفعه فقط شکست خوردم ازش و دفعه دوم بدون دردسر خاصی شکستش دادم، منتها خیلی از دوستانم هستن که میگن این باس خیلی اذیتشون کرده. به شخصه Pontiff Sulyvahn و Aldrich تو نسخه سوم بیشتر واسم دردسر درست کردن 😉