E3 2017

آتش‌بازی یک کنسول میان‌سال – پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

بدون شک شرکت سونی (Sony) در نسل حاضر با عرضه کردن PS4 به بازار و پشتیبانی بسیار خوب از آن توانست دل بسیاری از گیمر‌ها را به دست آورد. شاید دلیل علاقه بیشتر گیمر‌ها در نسل حاضر به سونی و PS4، نمایش‌ها و کنفرانس‌های بسیار خوب این شرکت در E3 باشد. سونی تقریبا هر ساله برنامه‌های بسیار خوبی برای E3 در آستین دارد، زیاد دور نشویم فقط سال گذشته را مثال می‌زنیم. جایی که نمایش God of War همه را حیرت زده کرد. سونی از این دست حرکات زیرکانه و در عین حال غافل‌گیر کننده در E3 کم انجام نداده است اما به نظر می‌رسد که آنها امسال به سراغ راهی مطمئن‌تر رفته‌اند. سونی در سال جاری توانست به تفاهم‌های بسیار خوبی با سازندگان بازی‌های Destiny 2، Star Wars Battlefront 2، FIFA 18 و Call of Duty World War 2 برسد. با توجه به قرارداد‌های امضا شده به نظر می‌رسد که بازی‌های زیادی که توسط شرکت‌‌های Third Party ساخته می‌شوند در کنفرانس E3 سونی حضور داشته باشند. بر اساس اطلاعات به دست آمده اینگونه پیش‌بینی می‌شود که سونی امسال وقت بیشتری به این شرکت‌ها برای نمایش بازی‌های خود در کنفرانس اختصاص دهد و به این شکل نگرانی خاصی از لحاظ پشتیبانی شرکت‌های ثالث نداشته باشد. به نظر، نمایش گیم‌پلی Call of Duty World War 2 در کنفرانس سونی یک امر بدیهی است. اثری که بسیاری از گیمر‌ها به شدت منتظر نمایش گیم‌پلی از آن هستند تا ببینند که آیا قول‌های Sledgehammer، استودیوی سازنده این بازی حقیقت دارد یا خیر؟

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

جدا از بازی‌هایی که توسط شرکت‌های ثالث ساخته می‌شوند بدون شک چشم و گوش گیمر‌‌ها و حتی رسانه‌های مختلف در زمان کنفرانس سونی به سمت بازی‌های انحصاری که توسط استودیو‌های زیر مجوعه سونی ساخته می‌شوند، تیز خواهد شد. در این میان باید در ابتدا به The Last of Us Part 2 اشاره کرد. بازی جدید استودیوی بسیار موفق Naugh*ty Dog که بدون شک می‌تواند گل سرسبد این کنفرانس باشد. سوگلی سونی با یک تریلر جدید از گیم‌پلی و شاید ارائه بازه زمانی خاصی برای عرضه ، بتواند بار سنگینی را از روی دوش سونی به زمین بگذارد. تئوری‌های جالبی در مورد داستان بازی وجود دارد و با توجه به اینکه تیم سازنده هیچکدام از این تئوری‌ها را تایید یا تکذیب نکرده است، نمایش The Last of Us Part 2 می‌تواند شاهرگ اصلی کنفرانس سونی باشد. در سمت دیگر شاهد دیگر بازی بزرگ سونی خواهیم بود. God of War که توسط استودیوی Santa Monica در حال ساخت است، تصمیم دارد تمام استاندارد‌های مربوط به این بازی را دچار تغییراتی اساسی کند. چند روز قبل خبری منتشر شد که به نظر می‌رسد اینبار بازی بیشتر داستان محور خواهد بود. به نظر می‌رسد که God of War با PS4 تغییرات بسیار رادیکالی را تجربه کند و این اثر از آن سبک و سیاق همیشگی Hack & Slash فاصله بگیرد. نمایش جدید گیم‌پلی God of War و تایید تاریخ عرضه دقیق بازی می‌تواند یکی دیگر از خبر‌های خوب کنفرانس سونی باشد.

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

از دیگر بازی‌های انحصاری می‌توان به Days Gone اشاره کرد، آخرالزمانی پر از زامبی‌. Days Gone شاید آن چیزی نباشد که از یک بازی تازه انتظار داشته باشیم اما با توجه به نمایش سال گذشته می‌توان گفت که این بازی در سبک بقا نسبت به دیگر بازی‌های این سبک متفاوت خواهد بود. سونی قبلا اعلام کرده که Days Gone حضوری بسیار پررنگ در E3 دارد و تاریخ عرضه بازی نیز در همین نمایشگاه اعلام می‌شود. حدس زده می‌شود که این بازی در کنفرانس سونی حضور پیدا کرده و با نمایشی از گیم‌پلی، تاریخ عرضه آن نیز مشخص شود. گرچه امید زیادی به حضور کوجیما و بازی جدیدش Death Stranding در E3 و به خصوص کنفرانس سونی بود، به نظر می‌رسد که کوجیما قصد نمایش این بازی را ندارد. او به تازگی طی یک توئیت جدید اعلام کرد که تیم سازنده با تمرکز زیاد در حال ساخت بازی است و امکان نمایش آن در E3 وجود ندارد.

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

شاید سونی در قسمتی کوتاه از کنفرانس خود، DLC جدیدی برای Horizon Zero Dawn معرفی کند. اثری که توانست با موفقیت بی چون و چرا خود، همه را غافل‌گیر کند. معرفی شدن بخش جدید داستانی برای این بازی دور از ذهن نیست اما شاید سونی در نظر بگیرید که این محتوا را در غرفه‌ مخصوص خود به نمایش گذاشته و معرفی کند. یکی دیگر از بازی‌های حاضر در کنفرانس سونی به احتمال بسیار فراوان، Uncharted The Lost Legacy است. این بازی که در ابتدا کار خود را به عنوان یک بسته الحاقی برای Uncharted 4 آغاز کرد، توانست به یک بازی مجزا تبدیل شود. انتظار می‌رود با نمایشی کوتاه از گیم‌پلی این بازی، سونی و استودیوی Naugh*ty Dog، گیمر‌ها را برای تجربه این بازی در تابستان سال جاری آماده کنند. اثر بعدی Knack 2 است که به نظر می‌رسد خود سونی هم امید زیادی به آن ندارد. بدون شک تاریخ عرضه این بازی در نمایشگاه مشخص خواهد شد. آخرین بازی ساخته شده توسط استودیو‌های زیر مجموعه سونی، Gran Turismo Sports است. این بازی مدت‌های مدیدی است که فاز طراحی خود را پشت سر می‌گذارد و چندین بار با تاخیر در عرضه مواجه شده است. انتظار می‌رود سونی بالاخره در E3 تاریخ عرضه نهایی این محصول را مشخص کند. در انتها این احتمال را در نظر بگیریم که تحلیل‌گران حدس می‌زنند که سونی یک IP کاملا جدید را در E3 معرفی کند که هنوز هیچگونه اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. باید برای ثابت شدن این ادعا منتظر کنفرانس سونی باشیم.

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

سونی در چند سال گذشته، استودیو‌های Third Party مختلفی را به سمت خود کشانده است و محصول این همکاری، بازی‌های بسیار بزرگی بودند. سال گذشته در E3 بود که بازی Spider-Man به صورت رسمی و انحصاری برای PS4 معرفی شد. این بازی توسط استودیوی Insomniac در حال ساخت است و مدت بسیار زیادی است که فرآیند ساخت این بازی در سکوت خبری دنبال می‌شود. انتظار می‌رود که این بازی نیز در کنفرانس سونی حضور داشته باشد و در کنار نمایش گیم‌پلی، تاریخ عرضه نهایی بازی نیز مشخص شود. از دیگر بازی‌های Third Party می‌توان به Detroit: Become Human اشاره کرد که اثر جدید David Cage خواهد بود. این بازی نیز مانند تمام آثار این کارگردان، حالت سینمایی گونه خود را حفظ خواهد کرد. بازی بعدی Ace Combat 7 است که مدت‌هاست خبری از آن به گوش نمی‌رسد. به نظر می‌رسد این بازی یکی از آثاری باشد که سونی از آن برای تبلیغ و بازاریابی هدست واقعیت مجازی خود یعنی Playstation VR استفاده کند. انتظار می‌رود که نمایش کاملی از گیم‌پلی این اثر به نمایش درآید و در نهایت تاریخ عرضه آن نیز مشخص شود. یکی دیگر از بازی‌هایی که شایعات بسیار زیادی در مورد آن به تازگی به گوش می‌رسد، معرفی شدن Bloodborne 2 در کنفرانس سونی است. بدون شک تایید شدن خبر ساخت بازی می‌تواند خبر بسیار بی‌نظیری برای گیمر‌ها باشد. Bloodborne یک بازی بسیار موفق بود که توانست به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کند و معرفی شدن نسخه دوم آن می‌تواند خبر بسیار خوشحال‌ کننده‌ای برای بسیاری از گیمر‌ها باشد. شاید تنها خبر بد در کنفرانس E3 سونی این باشد که شاهد حضور Shenmue 3 نخواهیم بود. چندی قبل مشخص شد که این بازی اصلا در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

بدون شک سونی در نمایشگاه E3 تمرکز زیادی روی Playstation VR خواهد داشت اما انتظار حضور بازی‌های زیادی برای این هدست را در کنفرانس سونی نداشته باشید، چون نمایش بازی‌های VR بسیار سخت است. در هر صورت سونی باید حداقل یک یا دو بازی را برای نمایش پشتیبانی خود از این هدست به نمایش در آورد. هدست واقعیت مجازی سونی، به صورت آهسته و پیوسته در حال پیشرفت است و فروش آن نیز نشان دهنده موفقیت نسبی سونی در این بازار است. البته سونی برای ادامه دادن راه باید به فکر معرفی بازی‌های خوب و با کیفیت بالا باشد. سونی در E3 می‌تواند با نمایش و معرفی بازی‌های خوب و با کیفیت برای PS VR، این نمایشگاه را به سکوی پرتابی برای این هدست واقعیت مجازی تازه‌کار تبدیل کند. در کنار معرفی بازی، کاهش قیمت PS VR می‌تواند یکی دیگر از برگ‌های برنده سونی برای تضمین آینده این هدست باشد. در حال حاضر باندل این هدست واقعیت مجازی با قیمت 400 دلاری به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی کنفرانس سونی در E3 2017

در بخش سخت‌افزاری سونی به تازگی کنسول‌های نقره‌ای و طلایی PS4 Slim را معرفی کرده است اما آیا آنها برای مقابله با مایکروسافت که قصد قیمت‌گذاری Project Scorpio را در E3 دارند، نقشه‌ای دارند؟ چندان دور از ذهن نیست که که سونی با توجه به دیرتر برگزار شدن کنفرانس خود، برای مقابله با مایکروسافت، قیمت PS4 و به خصوص PS4 Pro را کاهش دهد. بسیاری از منابع از قیمت 400 دلاری Project Scorpio خبر می‌دهند. در این صورت هر دو کنسول به یک قیمت عرضه خواهند شد و کاهش قیمت 50 الی 100 دلاری PS4 Pro برای مقابله با Project Scorpio چندان دور از ذهن نخواهد بود. کنفرانس سونی روز 3 شنبه 23 خرداد در ساعت 5.30 صبح به وقت تهران برگزار خواهد شد.

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − 13 =