E3 2017

انتظار برای قدرتمند‌ترین کنسول تاریخ – پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

انتظار برای قدرتمند‌ترین کنسول تاریخ – پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017 1

بعد از پشت سر گذاشتن تعدادی از بهترین کنفرانس‌های تاریخ E3 در نسل گذشته توسط Microsoft (مایکروسافت) حالا اما مخاطب‌ها و طرفدارهای این شرکت کمی از روند حضور اهالی ردموند در لس انجلس ناامید داشته‌اند. شرکتی که نسل گذشته توانست تعداد زیادی بازی‌های ژاپنی که خانه اصلیشان پلی‌استیشن بود را به سمت خود بکشاند، در نسل فعلی کنسول‌های خانگی حداقل در زمینه برگزاری کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه E3 عملکرد ضعیفی داشته. آنها در شروع این نسل و سال 2013 بخش عمده‌ای از زمان کنفرانس خود را به معرفی قابلیت‌های جانبی Xbox One همچون پخش تلویزیون و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف اختصاص دادند و گزینه‌های قابل توجهی را در زمینه محتوای مرتبط با بازی در اختیار نداشتند. جدای از این مسئله با نگاهی به عملکرد چند سال اخیر مایکروسافت متوجه این موضوع می‌شویم که عملا بخش مهمی از بازی‌های معرفی و نمایش داده شده در E3 به سرانجام خاصی نرسیده و نهایتا حتی از چرخه تولید خارج شده‌اند. از جمله این نمونه‌ها می‌توان به Phantom Dust و Scalebound اشاره کرد که هرکدام به عنوان گل‌های سرسبد کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه‌های گذشته شناخته می‌شدند و حالا کنسل شده‌اند. با این وجود بسیاری انتظار دارند که مایکروسافت امسال با توپ پر به E3 آمده و در کنار معرفی کامل Project Scorpio و اعلام تاریخ عرضه و قیمت دقیق آن، محتوای قابل توجهی را نیز برای کنسول جدیدش آماده نمایش کند. با پیش‌بینی کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 امسال همراه VGMAG باشید.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

اولین و مهم‌ترین بخش از کنفرانس امسال مایکروسافت به اعلام جزئیات کامل Project Scorpio اختصاص دارد. چند ماه پیش دیجیتال فاندری به عنوان زیرمجموعه تکنیکی وبسایت یوروگیمر ابعاد فنی کنسول جدید مایکروسافت را مورد بررسی قرار داد و اطلاعات قابل توجهی از آن را منتشر کرد. در حال حاضر Project Scorpio به عنوان قدرتمندترین کنسول تاریخ شناخته می‌شود و از دید سخت‌افزاری امکانات به مراتب بیشتری را نسبت به PS4 Pro در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. در شرایطی که سونی سعی کرد تعادل مناسبی را میان قدرت و قیمت کنسول جدید خود به وجود آورد، مایکروسافت عملا تصمیم گرفته که تمام محدودیت‌های سخت‌افزاری را از بین برده و کنسولی را به دست مخاطب‌ها برساند که می‌تواند در کنار پشتیبانی از HDR تصاویر را به صورت 4K واقعی نمایش دهد. مسئله‌ای که PS4 Pro به درستی آن را انجام نمی‌دهد. در جریان کنفرانس امسال مایکروسافت، این شرکت به صورت قطعی ظاهر، قیمت، جزئیات نهایی سخت‌افزار و تاریخ عرضه کنسول خود را اعلام می‌کند. باید به این مسئله توجه داشت که تصاویر منتشر شده از Project Scorpio طی هفته‌های اخیر به Dev Kit این کنسول اختصاص داشته که با ظاهر اصلی متفاوت بوده و مخصوص به تولیدکننده‌های بازی است. کارشناس‌ها احتمال می‌دهند که مایکروسافت Project Scorpio را با قیمتی در حدود 500 دلار برای عرضه در انتهای سال جاری میلادی آماده می‌کند. قیمتی که می‌تواند در رقابت با PS4 Pro برای این شرکت دردسرساز شود.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

برای حضور موفق یک کنسول جدید در بازار همواره نیاز به محتوا و بازی‌های جدید است و فعلا برنامه مایکروسافت به صورت قطعی در این زمینه مشخص نیست. هرچند اعلام شده که بازی‌ها برای Xbox One معمولی و Project Scorpio به صورت مشترک ساخته می‌شوند اما بسیاری انتظار دارند که مایکروسافت حداقل تعدادی از عناوین انحصاری خود را با ارتقای گرافیکی قابل توجه برای کنسول جدیدش آماده کند. چندی پیش مسئولین استودیو 343 Industries به صورت رسمی اعلام کردند که نسخه جدید مجموعه Halo (احتمالا Halo 6) را در نمایشگاه E3 معرفی نمی‌کنند اما به طور کلی حضور خود در E3 را زیر سوال نبردند. انتظار می‌رود که این استودیو محتوای جدیدی را برای Halo 5 معرفی کرده یا نسخه‌ای ارتقا یافته از آن را به صورت اختصاصی برای Project Scorpio آماده کند. در این بین برخی کارشناس‌ها اعتقاد دارند که Halo Wars 2 با وجود فروش نه‌چندان درخشان می‌تواند تبدیل به میزبانی برای یک بسته قابل دانلود جدید شود. البته به تازگی تصویری از بازی تحت عنوان Halo Gravemind منتشر شد که در پایین آن نام Creative Assembly (سازنده اصلی Halo Wars 2) نیز به چشم می‌خورد. هرچند مسئولین مایکروسافت این شایعه را تکذیب کرده‌اند اما می‌توان به آن از دید بسته قابل دانلود Halo Wars 2 نگاه کرد.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

در حال حاضر مایکروسافت عناوین بسیاری را به عنوان بازی‌های انحصاری در اختیار نداشته و همین مسئله احتمال حضور زودهنگام نسخه‌ای جدید از سری Gears of War را در کنفرانس امسال این شرکت افزایش می‌دهد. هرچند مدت زیادی از عرضه Gears of War 4‌ برای Xbox One نمی‌گذرد اما خالی بودن فهرست بازی‌های مایکروسافت این احتمال را به وجود آورده که استودیو Coalition نسخه جدید سری را به صورت اصلی و شماره‌دار یا جانبی معرفی کند. در کنار این مسئله بسیاری اعتقاد دارند که می‌توان منتظر به‌روزرسانی بزرگ برای Gears of War 4 بود که طی آن نه تنها بخش چند نفره متحول می‌شود بلکه گزینه‌های گرافیکی بیشتری در اختیار دارندگان Project Scorpio قرار می‌گیرد. البته نباید فراموش کرد که بسته قابل دانلود نیز می‌تواند تبدیل به جزئی از محتواهای مرتبط Gears of War در نمایشگاه امسال شود.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

سال‌ها از معرفی اولیه Crackdown 3 می‌گذرد و یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های انحصاری مایکروسافت فعلا سرنوشت مشخصی ندارد. سازندگان این بازی در ابتدا تصویری بسیار بزرگ و گسترده را برای عنوان خود ترسیم کردند و به نظر می‌رسد که برای رسیدن به آن با مشکل مواجه شده‌اند. با توجه به افزایش چشم‌گیر میزان تخریب‌پذیری محیط، این مسئله به وجود آمد که کنسول فعلی مایکروسافت قادر به اجرای Crackdown 3 نیست اما در ادامه اعلام شد که برای به نمایش در آمدن جزئیات گرافیکی و فیزیکی بازی، تیم سازنده از پردازش ابری استفاده می‌کند. پردازش ابری در حال حاضر برای سری Forza مورد استفاده قرار می‌گیرد اما جنبه‌های گسترده‌ای نداشته و هنوز به صورت کامل در موردی همچون اجرای بار پردازشی تخریب‌پذیری مورد آزمایش قرار نگرفته است. باید دید که در نهایت مایکروسافت چه برنامه‌ای برای Crackdown 3 دارد و نهایتا این بازی را با قدرت سخت افزاری Project Scorpio‌ به درستی اجرا می‌کند یا راهی برای نمایش آن روی Xbox One معمولی پیدا می‌کند. مسئله دیگری که بسیاری انتظارش را می‌کشند، نمایش کامل گیم‌پلی و جزئیات آن است که به احتمال فراوان در کنفرانس E3 امسال شاهدش خواهیم بود.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

ابتدای این نسل بود که فیل اسپنسر در کنفرانس E3 مایکروسافت اعلام کرد، نسخه جدید و Reboot مجموعه Phantom Dust در حال ساخت است. ردموندی‌ها حتی تریلری از پیش رندر شده را برای این بازی به نمایش در آوردند اما نهایتا مجبور به متوقف کردن مراحل ساخت آن شدند. افزایش اختلافات میان استودیو سازنده و مایکروسافتی که هر روز با ایده‌ای جدید آنها را غافل‌گیر می‌کرد، باعث شد نهایتا فرایند ساخت Phantom Dust‌ به طور کامل متوقف شود. اسپنسر بارها از علاقه خود به این سری صحبت کرده و فعلا قصد ندارد از آن دل بکند. ماه گذشته نسخه بازسازی این بازی بالاخره بعد از مدتی طولانی برای Xbox One و منتشر شد و از همان موقع اسپنسر وعده داده بود که قسمت جدید مجموعه برای اولین‌بار یا بهتر است بگوییم برای بار دیگر در نمایشگاه E3 امسال به نمایش در خواهد آمد. باید به این نکته توجه داشت که بازی جدید و در حال توسعه احتمالا به عنوان شروعی دوباره برای سری Phantom Dust شناخته می‌شود.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

استودیو Turn 10 که ساخت مجموعه‌ بازی‌های Forza Motorsport را در کارنامه دارد به عنوان یکی از کلیدی‌ترین توسعه‌دهندگان مایکروسافت شناخته می‌شود و رویکرد قابل توجهی نیز به سخت‌افزار کنسول‌های این شرکت دارد. مایکروسافت شروع این نسل را با عرضه قسمت پنجم این مجموعه کلید زد و Forza Motorsport 6‌ را نیز میان قسمت دوم و سوم Forza Horizon منتشر کرد. در حال حاضر شایعه‌ای پیرامون Turn 10 و بازی جدید آنها که احتمالا Forza Motorsport 7 است وجود ندارد اما می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت نسخه‌ای جدید از شبیه‌ساز اتومبیل‌رانی محبوب خود را برای Project Scorpio‌ آماده می‌کند. زمانی که دیجیتال‌فاندری به محل اصلی شرکت مایکروسافت برای تجربه اولیه Project Scorpio رفته بود، آنها نسخه‌ای تغییریافته از Forza Motorsport 6 را روی سخت‌افزار Project Scorpio به نمایش در آورده و همین مسئله نشان می‌دهد که Turn 10 مدت‌هاست با سخت‌افزار کنسول جدید مایکروسافت کار کرده و احتمالا روی بازی جدید از مجموعه محبوب خود کار می‌کند.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

تجربه نشان داده که مایکروسافت علاقه خاصی به نابود کردن استودیو‌های موفق دارد. زمانی Rare به عنوان یکی از نوآورترین و بهترین استودیو بازیسازی دنیا شناخته می‌شد و بعد از خریداری شدن توسط مایکروسافت تبدیل به تولیدکننده‌ای دسته دوم شد. آنها در ابتدا سعی کردند بازی‌های متنوعی را برای Xbox 360 عرضه کنند اما هربار از دید مالی با شکست روبرو شدند. در نهایت Rare تبدیل به تولیدکننده موارد جانبی دشبورد Xbox و Kinect‌ شد و نهایتا دوباره در این نسل به ساخت بازی‌های پر هزینه و بزرگ روی آورد. Sea of Thieves به عنوان اثر جدید این استودیو سال‌هاست که مراحل ساخت خود را دنبال می‌کند و به احتمال فراوان در جریان کنفرانس امسال مایکروسافت بالاخره تاریخ عرضه دقیق آن مشخص می‌شود. پیش از این اعلام شده بود که Sea of Thieves در سال 2017 منتشر می‌شود اما هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد. جدای از این مسئله انتظار می‌رود که ساخته جدید Rare نمایش کاملی را در E3 امسال تجربه کند.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

طی سال‌های اخیر ژانر Survival محبوبیت بسیاری پیدا کرده و مخاطب‌های خاص را به دست آورده. ژانری که در آن معمولا گیمر در محیطی گسترده و پر از زامبی گرفتار شده و هدفی جز زنده ماندن را دنبال نمی‌کند. هرچند اکثر بازی‌های این ژانر جدید روی کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شوند اما یکی از موفق‌ترین آنها نسل گذشته برای Xbox 360 نیز به بازار آمد. بازی استودیو Undead Labs یعنی State of Decay نسل گذشته تنها از طریق شبکه لایو برای کنسول مایکروسافت به فروش رسید و موفقیتش باعث شده که حالا این شرکت برنامه‌ریزی بیشتری برای عرضه قسمت دوم آن روی Xbox One انجام دهد. هنوز جزئیات بسیاری از این بازی در دسترس نیست و انتظار می‌رود که State of Decay 2 در جریان کنفرانس مایکروسافت نمایش کاملی از گیم‌پلی را تجربه کند. بازی که می‌تواند تاثیر خوبی روی فروش Xbox One‌ بگذارد.

پیش‌بینی کنفرانس Microsoft در E3 2017

نهایتا باید به این موضوع اشاره کرد که اخبار نشان می‌دهند، مایکروسافت معرفی یک بازی کاملا جدید (IP) را برای کنفرانس امسال خود برنامه‌ریزی کرده. بازی که فعلا هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نیست و مشخص نشده که توسط چه استودیویی تولید می‌شود. با نگاهی به فهرست استودیوهای First Party و Second Party مایکروسافت متوجه می‌شویم که جز Remedy عملا هیچ‌کدام از توسعه دهندگان در ارتباط با این شرکت روی پروژه خاصی کار نکرده یا به تازگی بازی خود را منتشر کرده‌اند. طی ماه‌های گذشته اخبار مختلفی پیرامون بازی جدید Remedy منتشر شد و حتی اعلام شد که این استودیو در حال کار کردن با سخت‌افزار PS4 است. با این حال یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند به بازی معرفی نشده مایکروسافت ارتباط داشته باشد، Remedy است. مایکروسافت حتی می‌تواند با معرفی Alan Wake 2 و استفاده از قدرت سخت‌افزاری Project Scorpio برای نمایش آن برگ برنده خوبی را رو کند. کنفرانس مایکروسافت روز دوشنبه 22 خرداد در ساعت 1.30 بامداد به وقت تهران برگزار خواهد شد.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

3 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 + ده =