E3 2017

همه برای نینتندو سوئیچ – پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

متأسفانه چند سالی است که Nintendo کنفرانس زنده در E3 ندارد و به پخش نمایش از پیش ضبط ‌شده بسنده می‌کند. در گذشته دلیل اتخاذ این تصمیم با توجه به عدم اقبال Wii U در میان مخاطب‌ها حدس زده می‌شد، ولی ادامه این رویه پس از موفقیت سوئیچ کمی عجیب به نظر می‌آید. البته می‌توان تسلط پایین اعضای کلیدی نینتندو به زبان انگلیسی را یکی دیگر از دلایلی دانست که طی سال‌های گذشته این شرکت به پخش کنفرانس‌های از پیش ضبط شده تمایل پیدا کرده. به‌هرحال همان‌طور که انتظار می‌رود، تمرکز اصلی این شرکت بر کنسول جدید خود خواهد بود. در ادامه با پیش‌بینی بازی‌هایی که در کنفرانس امسال نینتندو در E3 نمایش خواهند داشت همراه VGMAG باشید.

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

سه عنوان اصلی که پیش از این معرفی‌شده‌اند و 100 درصد قسمت اصلی کنفرانس را تشکیل می‌دهند Super Mario Odyssy، Splatoon 2 و Arms خواهند بود. دو بازی اولی که تقریباً مشخص و جاافتاده هستند ولی Arms هنوز معلوم نیست که به‌قول‌معروف تا چه حد System seller (باز‌هایی که به فروش کنسول کمک می‌کنند) باشد. این بازی بیشتر حالت مینی‌ گیم دارد و معلوم نیست تا چه حد کشش یک عنوان AAA (پر هزینه) کامل و تنها را داشته باشد. بازخوردهای دمو ارائه‌شده از آن‌هم چندان مثبت نبوده است. بااین‌وجود نینتندو اعلام کرده که دو مسابقه برای Arms و Splatoon 2 در E3 خواهد داشت. البته مسابقه برای بازی‌هایی که هنوز عرضه نشدند شاید کمی عجیب به نظر بیاید ولی این حرکت بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا کاربردی و جدی.

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

به‌جز این سه بازی، Spin off ای از سری Fire Emblem ساخته‌شده توسط Koei Tecmo نیز به احتمال فراوان در کنفرانس نینتندو حضور خواهد داشت. پس از همکاری موفقیت‌آمیز بین این شرکت و Nintendo در ساخت Hyrule Warriors حال نوبت دنیای Fire Emblem است که اثری شبیه به دیگر عناوین سری محبوب Warriros را تجربه کند. ادامه Xenoblade Chronicles هم که قبلاً معرفی‌شده بود احتمال قوی حضوری هرچند کوتاه خواهد داشت. قبلاً اعلام‌ شده بود که این بازی در سال 2017 عرضه خواهد شد، باید بود و دید که آیا این تاریخ پابرجا باقی می‌ماند یا خیر. در نهایت باید به اثری بپردازیم که هنوز به صورت رسمی معرفی نشده اما اطلاعات آن از طریق منابع غیر رسمی در اینترنت به دست آمده. این بازی چیزی نیست جز! Mario + Rabbids Kingdom Battle که شاید عجیب‌ترین بازی باشد که در کنفرانس نینتندو به احتمال فراوان حضور دارد. اگر به یاد داشته باشید Rayman Rabbids یکی از بازی‌های موفق نسل قبل بود که منجر به محبوبیت کوتاه‌مدت خرگوش‌های دیوانه شد و به حدی این روند را ادامه داد که در شماره‌های بعد کاملاً Rayman کنار گذاشته شد. هنوز معلوم نیست که این بازی چه سبکی خواهد داشت، البته گزارش‌هایی مبنی بر اکشن نقش آفرینی بودن آن به گوش رسیده که کاملاً متفاوت بر شماره‌های قبلی سری Rabbids است که کلکسیونی از مینی گیم‌ها بودند.

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

یکی از بازی‌هایی که همیشه پای ثابت کنسول‌های Nintendo بوده سری Super Smash Bros است. بدون شک کنسول سوئیچ قسمتی جدید از این بازی را خواهد داشت اما باید دید که معرفی آن امسال در E3 انجام می‌شود یا به زمانی دیگر موکول خواهد شد. با توجه به کیفیت بالای این سری، می‌توان انتظار داشت که قسمت جدید Super Smash Bros تبدیل به گزینه خوبی برای خرید نیتندو سوئیچ شود. دیگر عنوانی که در گذشته از محبوبیت بالایی برخوردار بوده Animal Crossing است که که توسط نینتندو منتشر می‌شود و می‌تواند به احتمال فراوان تبدیل به یکی از بخش‌های مهم کنفرانس این شرکت در نمایشگاه E3 امسال شود. این بازی‌ها مخاطب خاص خود را دارند و بیشتر در میان کودکان محبوبیت داشته‌اند. با توجه به اینکه از فرمول تثبیت‌ شده‌ای استفاده می‌کنند، ساخت آنها بسیار سرراست است و همیشه پایه ثابت عناوین Nintendo در هر نسل هستند. در ادامه روال بازی‌های کژوال، احتمال اعلام شماره‌ای جدید از Mario Sport نیز وجود دارد. البته مدت‌هاست که کیفیت این بازی‌ها افت کرده ولی بازهم به نظر فروش نسبتاً خوبی دارند.

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

در مقابل شاید امید بسیاری به دیدن شماره‌ای جدید از Metroid دوخته‌شده است. سال‌هاست که Nintendo از ساخت بازی جدیدی در این سری خودداری می‌کند و تنها نسخه‌ای جانبی از آن را برای 3DS آماده کرد که البته با واکنش‌های مثبتی نیز همراه نشد. واقعاً عجیب است که پس از سه شماره موفق از Metroid Prime کاملاً این IP قوی به فراموشی سپرده‌شده است! باید به این مسئله نیز اشاره کرد که مجموعه بازی‌های Metroid و البته بهترین آنها یعنی Super Metroid به صورت دو بعدی و اکشن ماجراجویی دنبال می‌شدند و در حال حاضر مخاطب‌های نینتندو بیشتر از اینکه به دنبال عنوانی اول شخص همچون سری Metroid Prime باشند، تمایل به تجربه عنوانی با رویکرد کلاسیک مجموعه دارند. در کنار توضیحات ارائه شده، امیدی هرچند کم به معرفی Bayonetta 3 وجود دارد. پس‌ازاینکه Bayonetta 2 به‌عنوان بهترین بازی Hack and Slash چند سال اخیر شناخته شد و با توجه به اینکه پروژه هیدکی کامیا توسط مایکروسافت کنسل شد شاید خبری از همکاری دوباره بین Nintendo و Platinum Games داده شود. نکته عجیب دیگر عدم عرضه بازی 3rd party برای سوئیچ از زمان عرضه این کنسول است که شاید در E3 این قضیه تغییر کند. کنفرانس نینتندو سه شنبه 22 خرداد ساعت 20.30 دقیقه به وقت ایران برگزار می شود.

پیش بینی کنفرانس Nintendo در E3 2017

آیت سلطانی

آیت سلطانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × 1 =