E3 2017

به دنبال رستگاری – پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

اگر از گیمر‌های کمی قدیمی‌تر باشید سال‌های اولیه قرن بیست و یکم و مطرح شدن یوبی‌سافت (Ubisoft) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده بازی به صورت Third Party را به خاطر دارید. این شرکت در یک دهه اول قرن بیست و یکم چنان کولاکی به پا کرده بود که کمتر گیمری پیدا می‌شد که علاقه خاصی حداقل به یکی از عناوین این شرکت نداشته باشد. بازی‌های مطرح شده توسط این شرکت در یک دهه اول قرن بیست و یکم میلادی، هنوز هم به بازار عرضه می‌شود و در برخی از موارد می‌توانند به آثار بسیار خوبی تبدیل شوند. آثاری مثل Ghost Recon، Splinter Cell، Price of Persia، Beyond Good & Evil، Rayman، Assassin’s Creed و … توانستند این شرکت را به یکی از بزرگترین شرکت ساخت و نشر بازی‌ها تبدیل کنند. اما یوبی‌سافت همیشه رو به جلو پیشرفت نکرد. اتخاذ تصمیم‌های اشتباه مانند کنار گذاشتن IPها و بازی‌های قدیمی مثل Prince of Persia و عرضه سالیانه بازی‌ها، به ویژه Assassin’s Creed ضربه بزرگی از لحاظ کیفی به آثار این شرکت وارد کرد. چیزی که هنوز هم یوبی‌سافت از آن رنج می‌برد و می‌توان گفت که در چند سال اخیر تنها بازی ساخته یوبی‌سافت با کیفیت تقریبا خوب Rainbow Six Siege بوده باشد که آن هم برای خود کم مشکل ندارد. این شرکت در چند سال گذشته با عرضه بازی‌هایی مثل The Crew، The Division و For Honor ثابت کرده که از روز‌های اوج خود فاصله زیادی گرفته است اما شاید هنوز هم شانسی وجود داشته باشد. این شرکت سال گذشته به اشتباه خود در انتشار سالیانه Assassin’s Creed پی برد و سعی کرد با تاخیر یک ساله نسخه جدید این بازی، کیفیت را به این سری بازگرداند. E3 2017 می‌تواند نقطه شروع دوباره یوبی‌سافت برای بازگشت به روز‌های اوج یا حتی برعکس، میخی بر تابوت این شرکت باشد. یوبی‌سافت در یک ماه قبل از E3 2017 با فاش شدن مقدار زیادی از اطلاعات  بازی‌هایش روبرو و مجبور به تایید کردن همه آنها شد. به همین خاطر نباید انتظار معرفی بازی‌ها به صورت کاملا غافل‌گیر کننده را داشته باشیم.

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

بدون شک یکی از تاثیر‌گذار‌ترین بازی‌های کنفرانس یوبی‌سافت، South Park The Fractured But Whole خواهد بود. اگر از طرفداران سری South Park باشید بازی قبلی را که آن هم یوبی‌سافت منتشر شده بود را تجربه کردید. نسخه اول این بازی توسط Obsidian Entertainment ساخته شده بود اما The Fractured But Whole توسط استودیوی Ubisoft San Francisco ساخته خواهد شد. نیازی به توضیح داستان در مورد South Park نیست چون اگر از طرفداران کارتون این سری یا حتی بازی اول باشید می‌دانید که با چه اثری طرف خواهد بود. شوخی‌های عجیب و غریب، مراحل تعجب بر‌انگیز، شخصیت‌های دوست داشتنی و … از نکاتی هستند که این بازی را به برگ برنده‌ای برای یوبی‌سافت تبدیل می‌کنند. این اثر نسبت به نسخه اول از موتور جدیدی استفاده می‌کند. Snowdrop اسم موتوری است که یوبی‌سافت آن را برای طراحی The Division ساخت و حالا South Park نیز با آن ساخته خواهد شد. بدون شک نمایش کامل گیم‌پلی The Fractured But Whole و ویژگی‌های جدیدش می‌تواند هیجان کنفرانس این شرکت را به مراتب بالاتر ببرد. همچنین نیازی به انتظار برای اعلام تاریخ عرضه نیست چون از قبل می‌دانیم که این بازی در روز 17 اکتبر (25 مهر) به بازار عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

یکی از بازی‌هایی که فرآیند ساخت آن ضمن ساخت یک تیزر لایو اکشن لو رفت، Far Cry 5 بود. آنگونه که از شواهد پیداست تیم سازنده قصد ایجاد تغییرات بنیادی در بازی دارد اما نکاتی که ویژگی‌های جدید بازی مطرح شده، حاکی از تغییرات زیادی در Far Cry 5 نیست. این بازی در یک شهر خیالی در کشور آمریکا رخ می‌دهد. جایی که دوباره گیمر باید با یک شخصیت دیوانه دیگر روبرو شده و آن را از پای در آورد. البته یوبی‌سافت قول این را داده است که فرآیند شخصیت پردازی در Far Cry 5 دچار تغییراتی خواهد شد که تا به این لحظه خبر خاصی از آن منتشر نشده است. Far Cry 5 می‌تواند یکی از بازی‌هایی باشد که یوبی‌سافت در کنفرانس خود وقت بیشتری را به آن اختصاص دهد و ویژگی‌های جدید بازی به صورت کامل نمایش داده شود. در مورد Far Cry 5 هم نیازی به انتظار برای اعلام تاریخ عرضه نیست چون تاریخ انتشار این بازی نیز 27 فوریه 2018 (8 اسفند) اعلام شده است. شاید یوبی‌سافت قصد این را داشته باشد که Far Cry 5 را با استفاده از قدرت Project Scorpio نیز به نمایش بگذارد.

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

گل سرسبد کنفرانس یوبی‌سافت Assassin’s Creed Origins خواهد بود. برخی از منابع هنوز از این بازی با اسم Empire یاد می‌کنند اما به نظر می‌رسد که به احتمال 99 درصد، پسوند بازی همان Origins باشد. این سری بعد از مدت‌ها عرضه سالیانه، سال گذشته به خواب زمستانی رفت تا نسخه‌ای که در سال 2017 عرضه می‌شود کیفیت بهتری داشته باشد. عرضه سالیانه این سری، تاثیر منفی در بُعد کیفی داشت و همین باعث شد که یوبی‌سافت به فکر تغییرات عمده‌ای در این سری باشد تا گیمر‌هایی که با این بازی قهر کرده بودند نیز دوباره به بازی کردن آن مشتاق شوند. اینکه اتفاقات بازی در مصر باستان رخ می‌دهد مورد تایید قرار گرفته است. انتظار می‌رود که یوبی‌سافت در کنفرانس خود سه‌گانه جدیدی از سری Assassin’s Creed را معرفی کند که نقطه آغاز آن Origins باشد. برخی از منابع نیز حدس می‌زنند که Origins در واقع Reboot جدیدی از این سری باشد و یوبی‌سافت دیگر کاری به داستان‌های گذشته ندارد که احتمال آن بسیار کم به نظر می‌رسد. نمایش کامل گیم‌پلی، تشریح داستان و شخصیت‌های بازی و همچنین ویژگی‌های گیم‌پلی در Origins می‌تواند نقطه عطف کنفرانس یوبی‌سافت و به نوعی تنها برگ برنده آنها باشد. می‌توان گفت که Origins تنها شانس یوبی‌سافت برای ارائه Assassin’s Creed با کیفیت بسیار خوب باشد. همچنین انتظار می‌رود که تاریخ عرضه رسمی بازی (پاییز سال جاری) به صورت دقیق اعلام شود.

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

یوبی‌سافت چندی قبل ساخت بازی The Crew 2 را تایید کرد. اثری که در نسخه اول آن هم چنگی به دل گیمر‌ها نزد و بسیار زود به ورقی از دفتر خاطرات بازی‌های فراموش شدنی یوبی‌سافت، تبدیل شد.  تایید ساخت این بازی در آخرین همایش مربوط به گزارش مالی این شرکت انجام شد. هنوز اطلاعات خاصی از این اثر در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد که The Crew تا پایان سال مالی جاری یوبی‌سافت منتشر شود. یوبی‌سافت در خبر ساخت نسخه دوم این بازی اعلام کرد که 10 میلیون نفر این بازی را تا پایان سال 2016 میلادی تجربه کردند. به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت گیم‌پلی این بازی را به صورت کامل در کنفرانس نمایش داده و در نهایت تاریخ عرضه آن را نیز مشخص کند. نمایش ویژگی‌های جدید، گرافیک بهبود یافته و حل کردن مشکلات مربوط به نسخه اول می‌تواند نقاط مانور یوبی‌سافت برای معرفی این بازی باشد. با توجه به ناراضی بودن عده زیادی از گیمر‌ها از نسخه اول، راضی کردن گیمر‌ها برای خوب بودن نسخه دوم می‌تواند ماموریتی غیر‌ممکن برای یوبی‌سافت باشد.

پیش‌بینی کنفرانس Ubisoft در E3 2017

برخی از منابع خبر از ساخت یک IP جدید توسط یوبی‌سافت می‌دهند. در واقع هنوز هیچ اطلاعات و یا حتی اسم رمزی از این پروژه موجود نیست. با توجه به شبیه بودن بازی‌های جدید یوبی‌سافت به یکدیگر، احتمالا باید انتظار یک بازی آنلاین و چند نفره را داشته باشیم. بسیار بعید است که یوبی‌سافت با وجود بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed و Far Cry 5 سراغ یک بازی داستانی جدید برود. باید منتظر بود و دید که یوبی‌سافت آیا دست به معرفی یک IP جدید می‌زند یا خیر؟ همچنین معرفی نسخه‌ای جدید از Splinter Cell هم می‌تواند برای هواداران این بازی بسیار امید‌بخش باشد. البته معرفی نسخه جدید از این سری بیشتر شبیه به یک آرزو است چون شواهدی از ساخت این بازی در دسترس نیست. در حالت کلی باید گفت که با کنفرانسی از یوبی‌سافت روبرو هستیم که بازی‌های حاضر در آن تاریخ عرضه دارند و یوبی‌سافت باید با نمایش خوب از آنها گیمر‌ها را مجاب به خرید و تجربه این آثار کند. بدون شک نقطه اوج این کنفرانس معرفی کامل Assassin’s Creed Origins است و یوبی‌سافت می‌تواند با نمایش ویژگی‌ها و تغییرات این بازی شانسی جدید برای رستگاری بین گیمر‌ها داشته باشد. کنفرانس یوبی‌سافت 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه 23 خرداد برگزار خواهد شد.

 

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

یازده + 4 =

  • با این هایپی که روی جنگ جهانی دوم هست بنظر میاد یوبی سافت فرانچیز brother in arm دوباره از توی صندوقچش دربیاره که از قافله عقب نمونه