E3 2017

جنگ ستارگان به میزبانی الکترونیک آرتز – پیش بینی کنفرانس EA در E3 2017

پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

چیزی تا آغاز E3 باقی نمانده. برای ما E3 یعنی چند روز نفس‌گیر و پرهیجان؛ تقریباً هرچه که انتظار داریم در سال(های) پیش رو تجربه کنیم را در آن خواهیم شناخت و با عیار کلی شرکت‌های سازنده بازی بیشتر آشنا می‌شویم. یکی از شرکت‌هایی که تقریباً برنامه‌ای کلی از نمایش‌های خود برای E3 2017 منتشر کرده و کمی زودتر از بقیه، کنفرانس خاص خود را برگزار خواهد کرد Electronic Arts ناشر پرطرفدار و سودآور دنیای بازی است. با وجود آن که برنامه‌ای کلی از نمایش‌های این شرکت منتشر شده و احتمالاً نسبت به تمامی کنفرانس‌های دیگر، حاوی سورپرایزهای کمتری خواهد بود، ولی باز هم نگاهی اجمالی به کنفرانس این شرکت و بررسی احتمال وجود عناوین مختلف در آن خالی از لطف نیست. پس در ادامه با VGMAG همراه باشید.

 جنگ ستارگان به میزبانی الکترونیک آرتز – پیش بینی کنفرانس EA در E3 2017 1

اطلاعات تکمیلی از FIFA 18

چند روز پیش بود که تیزری از FIFA 18 منتشر شد و با این بازی و پلتفرم‌های مقصد آن و حتی نسخه‌های ویژه آن آشنا شدیم، ولی هنوز چیزهای زیادی در مورد این بازی وجود دارد که نمی‌دانیم. به طور مثال، می‌دانیم که بازی برای Nintendo Switch هم عرضه خواهد شد ولی جزئیات خیلی خاصی از آن به دست نرسیده جز عدم استفاده این نسخه از موتور Frostbite. از سوی دیگر، می‌دانیم که بخش The Journey نیز در این نسخه وجود خواهد داشت ولی هنوز معلوم نیست که آیا همان شخصیت‌ها در آن هستند یا این بخش داستانی، به سراغ شخصیت‌هایی جدید خواهد رفت.  به هر صورت، نمایش یک تریلر از گیم پلی این بازی و انتشار اطلاعات تکمیلی از آن، بدون شک یکی از بخش‌های EA Play امسال خواهد بود و می‌توان منتظر حضور چشم‌گیر این عنوان در کنفرانس بود.

 جنگ ستارگان به میزبانی الکترونیک آرتز – پیش بینی کنفرانس EA در E3 2017 2

معرفی محتوای الحاقی جدید برای  Titanfall 2

بازی Titanfall 2 از بهترین عناوین سال گذشته بود که البته EA آن را در بازه زمانی مناسبی عرضه نکرد و فروش آن تحت‌الشعاع قرار گرفت، ولی به هر حال توانست به مذاق منتقدان و بازی‌بازان خوش آید و طرفداران زیادی هم پیدا کرد. سازندگان این بازی یعنی استودیو Respawn از این عنوان پشتیبانی خیلی خوبی به عمل آورده‌اند و مدام با عرضه محتویات الحاقی رایگان، از این بازی پشتیبانی می‌کنند پس چندان دور از انتظار نیست که در نمایشگاه E3 شاهد معرفی محتوای الحاقی جدیدی برای این بازی باشیم که برای عرضه در ماه جولای برنامه‌ریزی شده است.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

حضور پررنگ Star Wars Battlefront 2

شرکت EA همکاری بلندمدتی با Disney برای ساخت پروژه‌های مختلف از سری Star Wars خواهد داشت و هم‌اکنون می‌دانیم که حداقل 3 پروژه بر مبنای این مجموعه در دست ساخت است که اولین آن‌ها همین Battlefront 2 محسوب می‌شود. بار دیگر استودیو DICE آمده تا تبحر خود را در ساخت یک بازی شوتر اول شخص به رخ بکشد و از همان ابتدا و با قول وجود عرضه محتوای سه برابر در این نسخه نسبت به نسخه اول، میخ خود را محکم کوبید. از مدت‌ها پیش مشخص شده بود که اولین نمایش کامل از گیم پلی این بازی در کنفرانس EA Play رقم خواهد خورد پس حضور پررنگ این بازی در کنفرانس چندان مسئله عجیبی نیست. البته سازندگان گفته بودند که این نسخه بر خلاف نسخه قبل دارای بخش داستانی نیز بوده و در این کنفرانس احتمالاً از بخش داستانی این بازی نیز بیشتر خواهیم شنید. گفته شده این بازی از سیستم سیزن پس نیز برای ارائه محتویات جدید استفاده نمی‌کند پس باید دید که چگونه سازندگان قصد دارند از این بازی با ارائه محتویات جدید، پشتیبانی کنند.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

انتشار جزئیات بیشتر از پروژه Star Wars استودیو Visceral Games

گفتیم که EA برنامه‌های زیادی برای برند Star Wars دارد و همزمان 3 بازی از این مجموعه در دست توسعه است که دومی، پروژه‌ای است که استودیو Visceral Games مشغول به ساخت آن است و «ایمی هنیگ» (Amy Hennig) نویسنده اسبق سری Uncharted هدایت آن پروژه را بر عهده دارد. در کنفرانس پارسال این شرکت شاهد تیزری سینمایی از این بازی بودیم ولی اکنون یک سال گذشته و باید کم کم آماده معرفی رسمی آن باشیم و دیگر EA و Visceral Games نام نهایی بازی و سبک آن را نیز مشخص کنند. این عنوان هم از عناوین محوری کنفرانس EA Play خواهد بود.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

آشنایی بیشتر با پروژه Star Wars استودیو Respawn

بله، باز هم Star Wars! ولی این بار یک پروژه از این مجموعه که توسط استودیو خوش‌نام Respawn در دست ساخت است. از این پروژه نسبت به دو پروژه دیگر اطلاعات کمتری در دست است و باز هم هنوز پسوند خاصی برای این قسمت انتخاب نشده و با توجه به عرضه نسخه Visceral Games این مجموعه در سال 2018، احتمالاً باز هم شاهد یک گیم پلی از این بازی نخواهیم بود ولی نمایش یک تیزر سینمایی از بازی در کنار معرفی نام کامل آن، چیزی است که چندان دور از انتظار نیست و احتمالاً در کنفرانس امسال رخ دهد.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

انتشار یک تریلر از گیم پلی بازی Need For Speed Payback

جدیدترین نسخه از سری Need For Speed نیز چند روز پیش با پسوند Payback معرفی شد و شاهد یک تریلر نیز از آن بودیم. البته، اطلاعات خاصی از این نسخه منتشر نشد پس در کنفرانس EA Play باید شاهد یک نمایش از گیم پلی این بازی باشیم و در کنار آن، سازندگان به ارائه جرئیات این بازی بپردازند. اعلام شده که این بازی روی داستان تمرکز زیادی خواهد داشت و  به همین جهت معرفی شخصیت‌های این بازی و انتشار جزئیاتی از داستان آن، چندان دور از ذهن نیست. سازندگان می‌توانند به ارائه لیستی کلی از تعداد ماشین‌های این نسخه و کمپانی‌هایی که ماشین‌هایشان در این نسخه وجود دارند نیز بپردازند و در کنار آن، جزئیاتی از بخش آنلاین این بازی منتشر کنند. این بازی نیز می‌تواند یکی از برگ برنده‌های کنفرانس EA Play باشد.

 جنگ ستارگان به میزبانی الکترونیک آرتز – پیش بینی کنفرانس EA در E3 2017 3

نمایش گیم پلی از Madden NFL 18

بازی Madden NFL 18 معرفی شده و اطلاعات خوبی هم از آن منتشر شده است. به طور مثال، بازیکن روی کاور این نسخه Tom Brady ستاره تیم New England Patriots خواهد بود و برای اولین بار است که این سری از موتور گرافیکی قدرتمند Frostbite بهره خواهد برد. حتی مشخص شده که در این بازی نیز شاهد یک بخش داستانی دیگر به مانند بازی FIFA 17 خواهیم بود. در EA Play شاید در مورد این بخش داستانی اطلاعات بیشتری منتشر شده و یک گیم پلی نیز از این بازی نمایش داده شود تا متوجه تغییرات به وجود آمده به واسطه تغییر موتور گرافیکی شویم.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

جزئیات بیشتر از NBA Live 18

همه خوب می‌دانیم که سری NBA 2K سلطان بلامنازع بازی‌های ورزشی با محوریت بسکتبال است و خود EA هم این موضوع را خوب می‌داند، پس قطعاً سعی بر آن داشته تا یک انقلاب از لحاظ کیفی در سری NBA Live ایجاد کند و آن را به 2K نزدیک کند. این بازی تاکنون رسماً با انشار تریلر معرفی نشده و به نوعی رونمایی اصلی آن در کنفرانس EA Play رقم خواهد خورد. احتمالاً شاهد ذکر موتور گرافیکی بازی، بازیکن روی کاور این نسخه و حتی حالت‌های مختلف این بازی باشیم و در کنار ان از نسخه‌های ویژه این عنوان نیز رونمایی به عمل بیاید.

پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

EA Originals

در اصل EA Originals زیر شاخه‌ای از EA است که روی عناوین مستقل آینده‌دار سرمایه‌گذاری می‌کند. به طور مثال بازی Unravel اولین بازی این بخش بود (آن زمان هنوز این نام برای این بخش انتخاب نشده بود) و سپس هم شاهد معرفی عناوینی چون Fe و Sea of Solitude بودیم که از هردو در کنفرانس EA Play جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد. شاید چند بازی مستقل دیگر تحت این برند نیز معرفی شود که به نوبه خود می‌تواند خبر مناسبی باشد.

 پیش بینی کنفرانس EA در 2017 E3

حضور Bioware و احتمالات آن

تقریباً مطمئن هستیم که Bioware در کنفرانس EA Play حضور خواهد یافت ولی این که دقیقاً با کدام عناوین، مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن مطمئن بود. نویسنده بازی Dragon Age 4 رسماً این بازی را تائید کرده پس این عنوان می‌تواند در کنفرانس حضور داشته باشد و رسماً معرفی شود، خصوصاً با توجه به نتایج موفق نسخه قبلی سری. از سوی دیگر احتمال معرفی محتوای الحاقی برای بازی ناامیدکننده Mass Effect: Andromeda هم وجود دارد. به هر حال معرفی یک محتوای الحاقی باکیفیت شاید روی میزان فروش آن نیز اثرگذار باشد. در نهایت، شایعات زیادی در مورد معرفی یک IP جدید از سوی این استودیو به گوش رسیده و شاید این شرکت با انجام این کار همه را غافل‌گیر کند.

به هر حال، اگرچه کنفرانس EA Play نسبت به بقیه قابل پیشبینی‌تر محسوب می‌شود ولی به هر حال همیشه امکان آن وجود دارد که با یک یا چند غافل‌گیری یا عدم حضور عناوینی که انتظار داشتیم، کنفرانس به شکل غیرمنتظره‌ای پیش برود و همین یکی از جذابیت‌های E3 است. باید منتظر ماند و دید که چه چیزهایی در این کنفرانس، انتظار ما را می‌کشند. کنفرانس EA Play روز شنبه 23 خرداد در ساعت 23.30 به وقت تهران برگزار خواهد شد.

 

دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + 7 =