گزارش و مصاحبه نقد و بررسی

بازی های ضد اسلامی

بازی های ضد اسلامی 1

مسائل و نکات ضد اسلامی در بازی های ویدئویی بسیار دیده می شود، اما اینکه چرا این گونه است و چه مقدار این بازی ها بر روی گیمرها تاثیرگذارند، نظرات متفاوتی درباره آن وجود دارد. در این دو ویدئو نیز درباره چند بازی قدیمی و نکات ضد اسلامی آنها صحبت شده است. شما کاربر گرامی هم اگر نظری در این باره دارید، لطفا به دور از توهین و بدون استفاده از کلمات نامناسب، صحبت های خود را بیان کنید، در غیر اینصورت نظر شما، توسط مدیران سایت تایید نخواهد شد.


مهدی فنایی

مهدی فنایی

12 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید
  • آقا این عکس که برای خبر گذاشتی چه ربطی به ضد اسلام داره 🙂 ؟ این صحنه ماله world at war اولشه که تو ژاپنی. از اینها که بگذریم من میگم ضد اسلام یا هرچیزه دیگه هم از جمله بازی های سیاسی هست. منظورم بازی های سیاسی ابر قدرت ها. الآن هزاران مسائل هست که اینا توش گمه ولی چون به دین ارتباط داره یکم مهم تره.

    یه مدت بود، یادم نیست چه سالهایی چون به سن من قد نمیده، یکی از کشور ها بود که به کشور های قحطی زده پتو هایی میداد حامل میکروب هایی که مریضی ایجاد میکرد و بخاطر این اینکارو میکرد که دارو هاش رو هم به همون کشور بفروشه!

  • به نظر من بیشتر این بازی هارو می سازن تا جونایه خودشون رو اماده کنن(سربازان اینده)این بازی ها رو ما تاثیر نداره که هیچ باعث تنفرهم میشه ولی خدا به دادمون برسه معلوم نیست بعد اومدن بتل3 چی در انتظارمونه:(

  • تقصیر *** هست اونقدر به بازیسازها پول نمیدن واون ها رو حمایت نمیکنند که اینجوری میشه تو نمایشگاه از هرکی که سوال میکردم میگفت اگه یک فرصت پیش بیاد از ایران خارج میشم

  • البته باید بگم که من خودم نوجوانم و 14-15 سال دارم.پس چجوری روم تاثیر نداره؟
    (البته با این موافقم که تاثیر گذار هست اما من دارم میگم که سعی کنیم به محتوای بازی نگاه کنیم که آیا تاثیر نامطلوبو میذاره یا نه! نه به نمادها فقط توجه کنیم)

  • آقای محمد به نظر بنده این موارد روی افراد کم سن و سال تر تاثیر زیادی داره باید دقت کنید که برای مثال بنده که بیست و چند سال سن دارم با افرادی هنوز در سنین نوجوانی هستند خیلی فرق هست و اون ها هنوز پخته نشدن و این جور مسائل خیلی روی اونها تاثیر میزاره …..

  • اتفاقا باید بگم که من بازی ضد اسلامی زیاد انجام دادم.اما هرگـــــز چنین فکــــری رو نکردم که باید ضد اسلام و ایران باشم! و هنوز هم عاشق ایران و اسلامم .وقتی هم که اینو بازی میکنم خودم هم میدونم که داره الکی یه چیزایی رو به ما القا میکنه
    اصلا هم اینجور نیست

  • یک جنگ طلب وقتی همه رو شکست داد و کسی باقی نموند ، با خودش میجنگه .
    خسته شدم از این تحلیلهای یکطرفه و بدون منطق

  • من اصلا اولی رو که قبول ندارم! خوب القاعده تمام این نمادها رو داره! اگر بخوای جنگ با گروه القاعده رو بازسازی کنی خوب باید همین رو بسازی!
    ولی در مورد دومی به نظر من از بدترین قسمتهای بازیهای سری دلتا فورس استفاده کرده چون از این جدیدتر هم هست و الان که بیلفیلد با اون شهرتش هم وارد شده! اشکال اینه که در آمریکا هر کشوری در لیست خطرساز قرار میگیره توی لیست دشمنای بازیا میره!
    روسیه
    کره شمالی
    ایزان
    سابق عراق
    لبنان
    افغانستان و…
    علتش هم یه جور آماده سازی سربازهای آینده از نظر ذهنیه!
    آمریکا سه نوع دشمن تو بازیاش میسازه!
    1. تروریستی
    2. اشغالگر که یه تیکه ی کشور رو گرفته و بقیه ی کشور سعی میکنن بیرونشون کنند
    3. تمامه کشور سقوط کرده وگروههای مقاومت تشکیل شده
    جالبه که در تمامه این بازیا به جای اینکه مثل ما بچه ها رو با فلسفه بافی خفه کنند به راحتی تمامه اصول جنگی در این شرایط رو یاد میدن! اینکه در هر وضعیتی باید چی کار کرد و چه استراتژیهایی به کار برد! مساله ی بازیهای با دشمنان مسلمان هم چون آمریکا میدونه مواجهه با کشورای مسلمان شاید رخ بذه (به خاطر اسراییل) طبیعیه که وجود داشته باشه! در ضمن وقتی کشوری خیلی توی بازیهای کامپیوتری آمریکا میاد یعنی برنامه ی حمله براش در دست بررسیه! یادمون نره هفت تا ده سال پیش چقدر بازی در مورذ عراق بود! یا نمیدونم چند نفر بازیه
    First to fight
    رو دیدن! دقیقا قبل از وقوع وقایع جنگ 33 روزه ی لبنان همون داستان رو با کمی پس و پیش میشد توش دید!
    این بازیا یه آمادگی سازی نظامی و یه کلاس ذرس برای بچه هاشونه که بتونن از کش.رشون دفاع کنند و دشمنان برد کوتاه و بلندشون رو بشناسن! ما هم بهتره به جای اینکه گیر به بازی بدیم که مثل فیلم زیر رمینی بشه بهتره بریم خودمون بازی ساز شیم یا بریم با یه بازی ساز خوب همکار شیم تا خوذمون هم این روش موفق بیان هدفها رو استفاده کنیم!

  • سلام
    در مورد اون دسته از افرادی که میگن فقط بازی هست و این حرف ها الکی هست بگم
    شما خیلی راحت میتونید این رو روی خودتون امتحان کنید
    یک هفته به صحنه های جنگی و جنایی نگاه کنید و از اطرافیان بخواهید رفتار شما رو در طول هفته و پایان هفته بررسی کنند
    و یک هفته هم به تصاویر طبیعت نگاه کنید و باز هم از اطرافیان بخواهید که رفتار شما رو ثبت کنند
    فقط فاصله بین این دو باید حداقل ۴۰ روز باشد . نتیجه را ببینید و باز هم بگویید که ما عقل داریم .

    ما عقل داریم قبول ولی انسان چیزی دارد که از عقل و شعور بسیار بسیار پر قدرت تر است که به ضمیر ناخودآگاه معروف است
    هر تصمیمی که به صورت لحظه ای میگیریم توسط همین ضمیر ناخودآگاه فرماندهی میشود ، ولی جالب اینجاست که ضمیر ناخوآگاه قابل برنامه ریزی است و البته احمق است .
    یعنی بد و خوب را از هم تشخیص نمیدهد و هر آنچه را که آموزش دیده باز میگرداند .
    انسان با حواس پنجگانه میتواند ضمیر ناخودآگاه خود را آموزش دهد .
    بازی میکنند ، صدایی میشنوند و برای نابودی منبع آن صدا کوشش میکنند ولی نمیدانند که در همین لحظه در حال برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه خود هستند و غافل از این که چه قدرت بزرگی دارد .
    متاسفانه ما خود ضمیر ناخوآگاه خودمان را برنامه ریزی نمیکنیم بلکه به همین صورت ( بازی، فیلم، موسیقی، کتاب و….. ) برنامه ریزی می شویم .

    شاد و موفق باشید .

  • مهدی جان تا حد بارسلوتا خواستی من می تونم باست ضبط کنم و تبدیل به کلیپشون کنم از بس که زیادن

  • من فقط می خوام این رو بگم که متاسفانه خیلی از گیمیر ها تو ایران به تاثیر بازی ها توجه نمی کنن. فکر می کنن این فقط یه بازیه ولی به این موضوع توجه نمی کنند بخشی از شخصیت انسان رو محیط می سازه که بازی هم جزوی از این محیطه. *** روانشناس های آمریکایی می گن که چندین سال روی این مسائل آزمایش کردن. البته اگه دوستان تنها چند کتاب در مورد طراحی بازی هم بخونن به این حرف می رسن.

  • خوب مهدی جان حرف ایشون درست هست….!من هم قبول دارم.اما یه نکته :
    -ببین درسته که بازی هایی بر ضد اسلام ساخته میشه.اما دلیل بر این نمیشه که ما به هر بازی ای که از راه میرسه گیر بدیم.صد در صد خودمون عقل داریم که بفهمیم دشمنمون (البته از لحاظ حقیقی) کی هست.و فکر نکنم ما کم عقل باشیم که نتونیم تشخیص بدیم دشمنمون کیه.فقط به نظر من باید به بازی هایی که بسیار بسیار آشکار بر ضدا ایران و همچنین اسلام هستن گیر داد.تمام شد رفت!
    زیاد نباید هی به این بازی گیر داد هی به اون بازی!