پشت صحنه ساخت گزارش و مصاحبه

پشت صحنه ساخت GOD of War 2005


سال 2005 یکی از بهترین و تاثیرگذارترین بازیهای تاریخ ویدئو گیم عرضه شد. بازی خدای جنگ یا همان GOD of WAR که با عرضه خود روی PS2 توانست تحولی در نوع برنامه نویسی و حرکت دوربین در بازیهای سوم شخص ایجاد کند. ویدئوی پیش رو پشت صحنه کوچکی از ساخت این بازیست. البته که پشت صحنه ساخت GOD of War 2005 به صورت کامل روند ساخت بازی را نشان نمیدهد.

ولی صحبت با سازندگان و خالقان این اثر و تیم سازنده بسیار بسیار جالب است. چهره هایی مثل David Jaffe که کارگردانی نسخه‌ی اول را برعهده داشت و یا Cory Barlog که در سال 2005 بسیار جوان بوده و در سال 2019 با خلق GOD of War برای PS4 باز هم تحولی در سبک روایت داستان در دنیای گیم ایجاد کرد.

دیدن این ویدئوی بسیار بسیار جذاب و دیدنی و چهره هایی که در این سالها در نسخه های مختلف خدای جنگ فعالیت داشته اند بسیار لذت بخش است. موفقیت شانسی نیست. تماشای این ویدئو را از دست ندهید.

دانلود 720

دانلود 360

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

10 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

14 + 6 =

  • کلا مگه میشه ایرانی از گاد تعریف نکنه؟ من با تمام گادها زندکی کردم، مخصوصا نسخه های بارلاگ
    میثم یه سوال:
    چرا بعضی ها (که مثل خودم با بازیهایی مثل اتریت فایتر 2 و فاینال فایت و … بزرگ شدن) به 99 درصد بازیای الان بدبین اند؟ من مورد میشناسم که مثل خودم هست از این نظر که بازی آنلاین کم با هم بازی می کنیم (برعکس خیلیا که کلا الان آنلاین باز شدن)، ولی از کل بازیای تک نفره امروزی بیذاره! حتی از گاد آخری و هورایزن زیرو داون و آنچارتد 4!!! واقعا چجوری بعضی ها تا این حد با داستان حال نمی کنن و فقط میخوان برن سراغ گیم پلی؟

    • پاسخ این سوال سخته.
      دلایلش هم زیاده
      گاهی شخصی نمیخواد قبول کنه دوران عوض شده و خاطرات گذشته دیگه با اون حال و هوا تکرار نمیشه. خاطراتی که در دوران کوچک بودن طرف اتفاق افتاده و با توجه به احوالات و وضعیت اون موقع شخص تونسته بهترین حسها رو برای مغز ایجاد کنه. و هر کاری بکنه دیگه اون خاطرات و اون حس و حال تکرار نمیشه. حتی با اسمهای مشابه.
      گاهی هم درک کردن اینکه مغز ما هم مثل روزگار عوض شده و تغییر پیدا کرده برای طرف ممکن نیست. نه اینکه نفهمه یا نخواد بفهمه. بلکه این بای پس خود مغزه.
      بعضا هم میبینیم که آدمها تو دوران متفاوت از اجتماع و رسانه ها چیزهایی رو دریافت میکنن که روی روحیاتشون تاثیرهای متفاوتی داره. مثلا به واسطه مدیا دیگه داستانهای ادونچر آنچنان برای یوزر جدید معنی نداره. اینستا و توییتر و فیس بوک و بقیه، نوعی نگاه متفاوت برای مخاطبها درست کردن که با دید ما در گذشته فرق داره.
      مکاشفات روزمره اجتماعی هم خیلی تاثیر داره و نحوه بزرگ شدن توی اجتماع و خانواده هم تاثیرات خودش رو داره.
      اینا چیزهای ساده ای نیست که بشه در موردش یه فکت داد و گفت که این درسته و این نیست. تاثیرات پیچیده اجتماع و خانواده و مدرسه و چیزهای دیگه باعث میشه شما در هر زمان نگاهی متفاوت به مدیای پیش روت داشته باشی که گیم هم جزوشونه. مثلا شاید شما الان از یه بازی خوشت نیاد ولی 5 سال دیگه بگی چرا من اینو بازی نکردم.
      اصلا نمیشه به راحتی در مورد این سوال نظر داد.
      این سوال در واقع حد نهایت نگاه فرهنگی به پدیده ای به اسم گیم هست که خیلی ساده و از دریچه ای متفاوت مطرح شده.
      میشه روش ساعتها بحث و بررسی کرد.

      • اقا پاسخت در حد یه مقاله علمی – اجتماعی بود خودش!
        کاملا هم زیبا و جالب توجه گفتید

  • والله گرفتاری و میزان درآمدمون اجازه نداد از کنسول PS2 فراتر برم … ای کاش منم مثل کریتوس میتونستم زمانو عقب جلو ببرم و دوباره برم به دورانی که با کنسول های آتاری دستی ، میکرو ، سگا ، PS1 و PS2 بازی میکردم … اما افسوس که روزای خوب بچگی و نوجوونی برنمیگرده … سری ۳ و4رو هیچوقت نتونستم بازی کنم ولی سری اول و دومش برام کافی بود که به این اثر بگم شاهکار بدون تکرار …

  • اگه گرافیک و گیم پلی بازی بذاریم کنار (که از حق نگذریم شاهکار )
    میثم قبول داری مهمتریم عامل موفقیت بازی نوع دوربین خارق
    العاده بازی بود که قبل از اون در هیچ بازی ندبده نبودیم و دوربین
    سوم شخص بازی خیلی عجیب غریب بود و در هر لوکشین بازی جهت و
    نوع حرکت دکمه ها تغییر میکرد

  • ترکیب کوری بارلوگ با دیوید جفی و دیدن نتیجه کار حیرت انگیز
    است این نشون دهنده این که هیچ موفقیتی اتفاقی نیست.
    میثم خان خاطره ای داری از اون موقع ها وقتی تازه بازی به ایران اومده بود
    برای ما تعریف کنی

  • از همون منو اول بازی و اهنگ خفن روی منو و بالاتر از ان سکانس سقوط کریتوس از کوه المپ
    با دیالوگ پشم ریزون .
    The gods of Olympus have abandoned me
    Now there is no hope…
    و نریشن فوق العاده Linda Hunt روی بازی کاملا مشخصه که با شاهکار روبرو هستیم .
    خاطرات من رو زنده کردین یادمه تا از مدرسه میومدم میشستم از اول میرفتم تا جایی که بتونم این بازی حداقل برای من بهترین بازی تاریخ هستش و با بقیه هم کاری ندارم

  • ویدئو قابل تاملی بود 👌
    گاد اف وار از همون شماره اولش
    آنقدر در زمینه گیم پلی و موزیک
    گرافیک در سطح بالایی بود که
    پشم های ملت ریخته بود