اخبار بازی

حقوق برابر را از سازندگان بازی Dead Cells یاد بگیرید

حقوق برابر را از سازندگان بازی Dead Cells یاد بگیرید

:  Dead Cells عوانی Rogue-like با ظاهر بصری زیبا و در عین حال سخت بوده که توسط استودیو  توسعه یافته است. در حالی که بسیاری از مخاطبین سختی  را غیرمنصفانه تفسیر می‌کنند اما نکته‌ای جالب که در خصوص سازندگان وجود دارد حقوق منصفانه‌ای و برابری است که برای اعضای تیم خود در نظر می‌گیرند.

به گزارش ، حق و حقوق کارمندان و برخورد صحبح با آن‌ها مدتی است که به یکی از مسائل داغ و اصلی صنعت ویدئوگیم تبدیل شده و چنان‌چه اخبار مربوط به این حوزه دنبال کرده باشید بعید است به مسائلی از جمله اضافه‌کاری و اخراج کارمندان تیم‌های مختلف برخورد نکرده باشید. موضوعی که برای استودیو  و سازندگان بازی صدق نمی‌کند.

این استودیو شیوه‌ای را در پیش گرفته که طی آن تمامی یازده عضو این استودیو چه در حقوق و چه در حق اظهارنظر برابر هستند. نیتن گریسون نویسنده وبسایت کوتاکو شخصی است که در صحبت با یکی از طراحان اصلی این استودیو یعنی سباستین بنارد به نقل از او می‌نویسد «ما از یک فرمول اساسی استفاده می‌کنیم. اگر یک پروژه‌ای به موفقیت برسد تمامی اعضای تیم مبلغ بیشتری را به منظور پاداش دریافت می‌کنند و این مبلغ برای همه یکسان خواهد بود. از سازندگان تا طراحان هنری و چه شخصی مثل من که 17 سال است در اینجا مشغول به کار هستم تا شخصی که سال گذشته به ما ملحق شده همگی به یک اندازه حقوق دریافت می‌کنند.»

علاوه‌بر حقوق برابر، بنارد اظهار کرد همه در این استودیو از حق اظهارنظر یکسانی برخوردار هستند و چنان‌چه بر سر موضوعی توافقی به وجود نیاید آن موضوع به رای‌گیری گذاشته می‌شود. البته باید توجه کرد در استودیو با چنین رویکردی هر روز مشکلات و چالش‌هایی مختلفی شکل می‌گیرد. در همین رابطه بنارد اضافه کرد «وقتی متوجه شوم کارمندی از کار خسته است او را تشویق می‌کنم تا به خانه برود. زیرا خیلی بهتر است که شما چند ساعت کار را از دست بدهید تا این‌که بخواهید یکی از همکاران خود را از دست بدهید.»

ممکن است بسیاری متعجب باشند که سازندگان با موفقیت اثر خود چرا دست به گسترش استودیو Motion Twin نمی‌زنند. در همین خصوص نیز بنارد پاسخ داد که «ما چند سال قبل اعضای تیم خود را گسترش دادیم اما آن تجربه خوبی نبود. ما بسیاری از آن‌چه که را به کمپانی مطلوب تبدیل می‌کرد از دست دادیم و حین فرآیند آن، عده‌ای انگیزه و تمرکز خود را که در حال کار برای مال هستند را از دست دادند. به نظر من شما باید ساختار بسیار هوشمندی داشته باشید تا بتوانید اعضای تیم خود را از پانزده نفر بیشتر کنید به طوری که طراحی آن با ساختار کنونی یکسان باشد. زیرا شما به سیستم نوآورانه‌ای نیاز دارید تا تمامی اعضای تیم در پروسه تولید مشارکت داشته باشد.»