اخبار بازی

قدرت PS5 و Xbox بعدی از دید Epic Games

قدرت PS5 و Xbox بعدی از دید Epic Games

وی جی مگ: احتمالا تاکنون اصطلاح Uncanny Valley یا مرز غیرطبیعی بودن به گوش‌تان خورده باشد. این اصطلاح برای احساسی عجیب هنگام تماشا یک تصویری که شباهت بسیاری به انسان دارد اما در عین حال نوعی حالت غیرطبیعی در آن مشهود است مطرح می‌شود. احساسی که شاید با نگاه کردن به تصاویر بازی Detroit: Become Human نیز به شما منتقل شده باشد. برای سخت‌افزار کنسول‌های نسل فعلی تقریبا غیرممکن است تا شکاف موجود میان این مرز را پر نمایند اما از دید مدیر Epic Games قدرت PS5 و Xbox بعدی این قابلیت را فراهم خواهد کرد.

به گزارش وی جی مگ، آقای Kim Libreri در گفت‌وگو با Gamesbeat از موانع موجود برای برطرف کردن مرز غیرطبیعی بودن با یک روش صحیح صحبت کرد. وی اظهار کرد قدرت GPU کنسول‌های فعلی به حدی نیست که بتواند این مرز را پر کند و به سطح جدید و بالاتری برسد. اما نسل بعدی و به خصوص با توجه به قدرت PS5 و Xbox بعدی دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت. «با توجه به قدرت کنسول‌های نسل بعد تمامی این مشکلات حل خواهد شد. البته این به تخصص تکنیکی و فنی سازنده نیز ارتباط داشته و در هر صورت از نکات اصلی به شمار می‌رود. با این حال هنگامی که می‌خواهید داستانی را برای مخاطب خود تعریف کنید باید حرکات و احساسات موجود در چهره شخصیت به گونه‌ای باشد تا مخاطب را درگیر خود نماید.»

این مباحث به دنبال دمو تحسین برانگیز Siren مطرح شد که استودیو Epic آن را در جریان برگزاری رویداد Game Developers Conference 2018 با مخاطبین و شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته بود. تکنولوژی جدید به کار برده شده برای دمو Siren که توسط انجین Unreal Engine 4.20 توسعه یافته، شامل سایه‌زنی‌های مخصوص برای طراحی پوست و تکنیک‌های مربوط به انیمیشن‌های صورت می‌شود تا مدل‌های باکیفیتی را با استفاده از Unreal Engine برای بازی‌های ویدئویی به ارمغان بیاورد. هم‌چنین به‌روزرسانی جدید اضافه شده به Unreal Engine مواردی را برای آن به همراه داشته که امکانات مثبتی را در اختیار سخت‌افزارهای ضعیف‌تر هم‌چون Nintendo Switch قرار می‌دهد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

دو × 3 =