اخبار بازی

هر آن چیزی که باید درباره شایعه خرید ناشر GTA توسط Sony بدانید

هر آن چیزی که باید درباره شایعه خرید ناشر GTA توسط Sony بدانید

وی جی مگ: از روز گذشته شایعه غافل‌گیرکننده‌ای در صتعت بازی به راه افتاد که طی آن کمپانی سونی در حال مذاکره جدی برای خرید ناشر GTA یعنی شرکت Take-Two است. امری که سبب می‌شد در آینده نزدیک تعدادی از بزرگ‌ترین عناوین صنعت بازی به آثار انحصاری Playstation شوند.

به گزارش وی جی مگ، باید توجه کرد 2K Games و Rockstar Games که سازنده عناوینی هم‌چون NBA 2K و Grand Theft Auto محسوب‌ می‌شوند خود زیرمجموعه‌های Take-Two به شمار می‌آیند. از این رو Take-Two یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین کمپانی‌های صعنت بازی محسوب می‌شود و خریدن کل مجموعه آن به بودجه بسیار فراوان نیاز دارد. با این حال در پاسخ به این موضوع کمپانی Take-Two اظهار کرد که طبق معمول به شایعات و حرف و حدیث‌ها واکنش نشان نمی‌دهد و سونی نیز هیچ گونه نظری در رابطه با آن ارائه نکرده است.

ماجرا از جایی آغاز شد که MarketWatch طی گزارشی از افزایش 4.7 درصدی سهام Take-Two خبر داد که امری غیرمنتظره محسوب می‌شد. موضوعی که به نقل از جول کولینا رئیس بخش تکنولوژی و بازرگانی رسانه موسسه Wedbush Securities در نتیجه مذاکرات بسیار جدی کمپانی سونی به منظور خرید ناشر GTA و Red Dead آن هم عمدتا به صورت نقدی صورت گرفته است. آن هم در صورتی که هر سهام این کمپانی پس افزایش قابل توجه آن برابر با 130 دلار اعلام شده بود.

با این حال مدتی بعد کولینا مدعی شد که او منبع این موضوع نبوده و خرید Take-Two توسط سونی کاملا توسط حرف و حدیث‌های موجود در بازار به وجود آمده است و به هیچ وجه منبع مشخص و مورد اطمینانی برای آن وجود ندارد. هنگامی که سهام این شرکت به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد بازار به دنبال دلیلی برای توجیه آن بود. اشارات کاملا واضح استودیو Gearbox برای معرفی Borderlands 3 مهم‌ترین دلیل افزایش سهام کمپانی مورد بحث به شمار می‌رفت. با این حال حرف و حدیث‌های پیرامون خریداری شدن شرکت توسط سونی شدت گرفت و توجهات را به خود جلب کرد. در حالی که هیچ مدرک و منبع معتبری برای اثبات این قضیه موجود نبود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

بیست + 8 =