اخبار بازی

پایانی برای یک دهه افت فروش بازار ژاپن با Nintendo Switch

پایانی برای یک دهه افت فروش بازار ژاپن با Nintendo Switch

وی جی مگ: سرانجام یک دهه افت فروش بازار ژاپن با Nintendo Switch پایان یافت. روزی در گذشته بازار ژاپن یکی از بهترین بازارهای مربوط به صنعت ویدئوگیم محسوب می‌شد و پس از بازار آمریکا در رتبه نخست قرار داشت و ‌یکه‌تاز توسعه بازی‌ها به شمار می‌رفت. ژاپن هم‌چنان یکی از بازارهای بزرگ باقی مانده اما در حالی که بازار غرب به صورت کامل بر آن برتری پیدا کرده است.

به گزارش وی جی مگ، در یک دهه گذشت بازار ژاپن با افت و کاهش قابل توجهی همراه شده و کنسول‌هایی چون PS4، PS3، PS VITA، Wii، WiiU، 3DS و PSP با فروش کم مواجه بودند و افزایش بازی‌های موبایلی، افت موجود در فروش بازار ژاپن را با شیب تندی همراه کردند. به نظر می‌رسد این اوضاع در حال تغییر بوده زیرا با اعلام (CESA (Computer Entertainment Supplier’s Association، در سال 2017 برای اولین در ده سال گذشته بازار اختصاصی ژاپنی با رشد سالیانه همراه شده و با کسب 386 میلیارد ین (معادل 3.5 میلیارد دلار کانادا)، افزایش 22.7 درصدی را نشان می‌دهد. درصد قابل توجهی از این افزایش مدیون کنسول هیبریدی نینتندو یعنی Nintendo Switch است.

ذات هیبریدی بودن Switch که به دارنده آن اجازه می‌دهد هم به عنوان یک کنسول خانگی از آن استفاده کند هم به عنوان یک کنسول دستی و قابل باعث شده تا محصول جدید نینتندو برای بازار ژاپن بسیار با استقبال مواجه شود. هم‌چنین نکته فروش بازی و سخت‌افزار آن به مانند کنسول است. یعنی اگر Switch به میزان 3DS فروش داشته باشد اما درآمد حاصل از آن بسیار بیشتر از درآمد حاصل از فروش 3DS به عنوان یک کنسول دستی است.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

1 + یازده =