اخبار بازی

پرده‌برداری از یک اشتباه احمقانه در ساخت بازی Aliens Colonial Marines

پرده‌برداری از یک اشتباه احمقانه در ساخت بازی Aliens Colonial Marines

وی جی مگ: بازی Aliens Colonial Marines اثر ضعیفی به شمار می‌رفت. مهم‌ترین مشکل آن هوش مصنوعی دشمنان بود که برخلاف موجودات ترسناک فیلم‌های این سری، چندان برای پلیر تهدیدی به شمار نمی‌رفتند و بودن‌ و نبودن‌شان چندان فرقی نمی‌کرد. حال کاشف به عمل آمده که علت اصلی ضعف هوش مصنوعی ضعیف دشمنان تنها به وجود یک اشتباه در فایل‌های بازی محدود می‌شد.

به گزارش وی جی مگ، یک سازنده ماد استرالیایی به نام جیمز دیکنسون هنگامی که سال گذشته روی نسخه‌ای متفاوت از Aliens Colonial Marines مشغول کار بود این باگ را پیدا کرده است. وی در حال بهینه و دستکاری کردن بخشی از فایل مربوط به تنظیمات ACM بوده که به یک خط کد با ساختار زیر رو به رو شده است:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

ایراد اصلی کار اینجاست که Tether در واقع یک اشتباه بوده و این حلقه در ساختار بازی هیچ کاری را صورت نمی‌دهد. سپس مشخص شد این دستورعملی بوده که براساس آن نحوه چگونگی و مکان درگیری دشمنان مشخص می‌شد. برای حل این مشکل تنها کافی است حرف “a” را در خط موجود در فایل PecanEngine.ini که در قسمت Docoment کامپیوتر وجود دارد حذف نمایید. با توجه به وجود چنین اشتباه احمقانه‌ای در بازی Aliens Colonial Marines ، اکنون عملکرد ضعیف آن شاید دیگر جای تعجب نداشته باشد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده + ده =