اخبار بازی

یوبیسافت: PS5 و Xbox Scarlett یک جهش بزرگ ایجاد می‌کنند

کمپانی Ubisoft روی سه بازی بزرگ معرفی نشده کار می‌کند

وی جی مگ: اگرچه هنوز از طرف سونی و مایکروسافت اطلاعات زیادی راجع به کنسول‌های نسل بعدی خود منتشر نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود تفاوت چندانی از نظر سخت افزاری و امکانات باهم نداشته باشند؛ قدرتمند اما فاقد نوآوری. Alain Corre یکی از مدیران یوبیسافت درباره نسل بعد صحبت می‌کند. او که بسیار مشتاق نسل بعدی است از آنها به عنوان «یک جهش بزرک» یاد می‌کند.

نمی‌دانم، واقعا نمی‌دانم!

این جمله‌ای بود که وقتی از وی درباره اینکه PS5 و Xbox Scarlett آخرین نسل از کنسول‌های بازی هستند یا نه پرسیده شد، پاسخ داد.

ما نمی‌دانیم گیمرها چه چیزی را درخواست خواهند کرد. نمی‌دانیم استریمر‌های یوتیوب یا … چگونه ادامه خواهند داد. چیزی که می‌دانیم اینست که نسل بعد یک جهش بزرگ نسبت به نسل فعلی است. و برای ما سازندگان بازی‌ها، خارق العاده‌ست چرا که همیشه سعی می‌کنیم به نهایت استفاده‌ای که یک تکنولوژی می‌تواند در اختیار ما قرار دهد دست یابیم.

Corre از درخواست‌های سازندگان و گیمرها از نسل بعدی می‌گوید:

توسعه‌دهندگان همیشه دوست دارند گیمر‌ها را سوپرایز کنند، نوآوری انجام‌دهند. تکنولوژی به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم با نوآوری چیزهای جدیدی برای ارائه داشته باشیم. به طور مثال بازی Watch Dogs. با توجه به سیستم هوش مصنوعی و حرفه‌ای شدن تیم توسعه در این رابطه می‌توانیم گیم‌پلی جدیدی خلق و عرضه کنیم. اگر توسعه دهندگان سخت افزار بتوانند مرزهایی که در رابطه با ارتقای قدرت سیستم‌های سخت افزاری  وجود دارد را جا به جا کنند خب ما می‌توانیم بازی‌های بهتری بسازیم و صنعت گیم رشد بیشتری را داشته باشد و طرفدران بیشتری به خود اختصاص دهد.

تکنولوژی‌های جدید، راه‌های جدیدی برای تبادل داده بین کاربران ارائه می‌دهند و خیلی چیزهای ریز و درشت دیگری برای ارتقای بازی‌های کامپیوتری وجود دارد. مایکروسافت از استفاده از SSD و کاهش زمان لودینگ صحبت می‌کند. چیزی که ما خیلی دوست داریم؛ چراکه ما هم یک گیمر هستیم! این یک موضوع مهم است، تقریبا یک انقلاب. در زمینه گرافیک هنوز داریم پیشرفت می‌کنیم. شما درنظر بگیرید اختلاف زیبایی 4K نسبت به 8K. آنها درتلاش هستند تا قابلیت‌هایی را ارائه دهند که گیمرها را مشتاق نسل بعد کند.

چیزی که Corre می‌خواهد بگوید اینست که با تغییر و بهبود جزییات ریز هم می‌توان بازی‌ها را بهتر از پیش کرد. گیمرها همیشه ارتقای گرافیک بازی را ناچیز می‌شمارند ولی برای توسعه‌دهندگان اینطور نیست. استفاده از هوش مصنوعی مناسب در این زمینه می‌تواند راهکار خوبی باشد. البته نیاز نیست تا مایکروسافت و سونی دوباره چرخ را اختراع کنند؛ کافیست یک کیت توسه مناسب در اختیار سازندگان قرار دهند. اما چیزی که  کاملا در این بین مشخص است بازی‌ها پیشرفت خواهند کرد. نظر شما چیست؟ با ما در میان بگذارید.

محمد جلیلی

محمد جلیلی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − هفت =