اخبار بازی

آخرین نسخه از قفل Denuvo نیز کرک شد

آخرین نسخه از قفل Denuvo نیز کرک شد

باز هم شاهد کرک شدن آخرین نسخه از قفل امنیتی Denuvo هستیم. همان‌طور که می‌دانید این اتفاق قبلاً هم افتاده بود ولی این بار تفاوت آن‌جاست که هکرها نسخه 64 بیتی این قفل را هک کرده‌اند. قبلاً، فقط نسخه 32 بیتی هک شده بود.

حالا، نسخه 64 بیتی بازی Mass Effect Andromeda هم کرک شده است، پس دیگر این قفل برروی این بازی کارایی ندارد. قبلاً به محض کرک شدن این قفل در بازی‌هایی چون Doom و Syberia 3 و 2Dark، سازندگان آن‌ها اقدام به حذف قفل کرده بودند پس شاید EA و BioWare نیز بزودی این کار را انجام دهند.

جالب است بدانید جز Andromeda عناوینی چون Dead Rising 4 و Nier Automata و بازی تازه عرضه شده Sniper Ghost Warrior 3 نیز از همین نسخه از این قفل استفاده می‌کنند پس احتمالاً بزودی شاهد کرک شدن آن‌ها خواهیم بود.

پس از یک شروع خوب، Denuvo اخیراً به دنبال راهی است تا دوباره راه هکرها را برای هک کردن بازی‌ها ببندد. معضل هک شدن بازی‌ها تا چندسالی بود که به لطف این قفل کمتر حس می‌شد، ولی باز هم هکرها توانسته‌اند این قفل را شکست دهند.

منبع

دانیال دهقانی

دانیال دهقانی

8 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سه × 3 =

  • دوستان من به یک سوال برخوردم ممنون میشم جواب بدید
    معمولا استودیو یه بازی رو میسازه و منتشرش می کنه و می ده دست بازیباز ها
    سوال من اینه قصد کرک کردن یک بازی توسط یه هکر چیه واقعا ؟؟؟ و همینطور کنیول ها مثلا چرا تا یه کنسول میاد یه مشت هکر می خوان کنسول رو هک کنن؟
    ممنون می شم پاسخ بدید :-))

    • پایریت خوری
      تنها دلیل عمومیش اینه.
      ولی دلایل دیگه ای هم داره. مثل اینکه این هکرها معروف میشن و برای پروژه‌های مختلف بهشون پیشنهاد کاری میدن.

      • خب سوالدمن اینجاست مگه شخص هکر سودی هم میکنه این وسط؟؟؟؟

      • به بخشی از سوالتون پاسخ داده شد، هکرها به نوعی با این کار قابلیت‌های خودشون و نشون میدن تا در ادامه پروژه‌های دیگه‌ای رو به دست بگیرن. خیلی از گیمرها هم پول دونیت میکنن برای هکرها

  • اصلا این نظریه و فرضیه در مورد اینکه امنیت همیشه برقراره و فلان قفل و فلان سیستم امنیتی رو بکار ببرن توی چه دنیای واقعی چع مجازی کلا اشتباهه و باید اینو خوب درک کنند این شرکتها و جوامع و مخاطبین مختلف.
    اصلا هیچ حد و حدود و مرزی برای رخنه کردن و شکستن قفل ها و سیستم های امنیتی وجود نداره..! حالا هی بیان بزنن تو سر خودشون هی یه راه تازه بسازن یه کشف جدید کنن و کلی چول و هزینه بیشتر صرف بشه برای این سیستمها..
    آخره آخرش برگ برنده همیشه در دستان توانمند عزیزان هکر و برنامه نویس هست..
    اینقدررر اعجوبه ها و مغزهای متفکر برای ایده پردازی و رخنه کردن توی مخصوصا دنیای مجازی هست که دِنووُ و مِنوو و این اقدامات مختلف هیچ تاثیر مستمر و مداومی رو نمیتونه داشته باشه. چون خیلی سادس دلیلش ، اون سیستم یا قفل یا هرچی که هست بالاخره با یک ایده و توسط یک شخص و برنامه و کد نوشته شده دیگه..
    بعد فکرشو کنید امکان داره هیچ راه نفوذ و رخنه ای توسط میلیاردها مغر انسان با این همه تواناییهاش پیدا نشه که بتونه به فلان سیستم دسترسی داشته باشه..؟؟
    ?:-) بنگریم..

  • این جنگ با هکرها بی فایده هست. بهتره مثل بچه هایش خوب خودشون قفل نذارن و بگن برید بازی کنید خوشتون اومد بخرید. :laugh: