اخبار بازی

آزمایش دستکش‌های جدید Oculus Rift توسط مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیسبوک به تازگی در بخش تحقیقات Oculus Rift حاضر شده و تصاویری را از حضور خود منتشر کرده که ساخته جدید این شرکت را می‌توان در آنها دید.

به نظر می‌رسد که آکیلس مشغول کار روی دستکش‌هایی است که به گیمر اجازه می‌دهند بازی را بدون هیچ کنترلر اضافه‌ای تجربه کنند. زاکربرگ در حساب کاربری فیسبوک خود نوشته: «ما مشغول کار روی راهی جدید برای تجربه واقعیت مجازی و افزوده بدون هیچ واسطه‌ای هستیم. پوشیدن این دستکش‌ها به شما اجازه می‌دهد که هر چیزی را نقاشی کرده، با کیبورد مجازی تاپ کنید یا حتی مانند اسپایدرمن، تار پرتاب کنید.» زاکربرگ در تصویر پایین در اصل مشغول به انجام همین کار است !

آزمایش دستکش‌های جدید Oculus Rift توسط مارک زاکربرگ 1

در تصویر منتشر شده می‌توانید تعداد زیادی حسگر را مشاهده کنید که به احتمال فراوان حرکات دست زاکربرگ را تجزیه و تحلیل می‌کنند. طبق گفته وبسایت ورج این حسگرها از نمونه‌های همیشگی آکیلس نیستند و به احتمال فراوان توسط OptiTrack تولید شده‌اند. مسئله دیگری که در توضیحات زاکربرگ به چشم می‌خورد استفاده از کلمه واقعیت افزوده است که فعلا چیزی در رابطه با آن توسط آکیلس تایید نشده است.

آکیلس اولین شرکتی نیست که دستکش را جایگزین کنترلرهای سنتی کرده. سال گذشته تولیدکننده‌ای با نام Manus VR دستکش‌هایی را برای انجام دستورات حرکتی طراحی کرد اما در هر صورت آکیلس اولین شرکت مطرح در این زمینه است که سعی در طراحی نسل جدیدی از دستکش‌های کنترلی دارد.

 

منبع

 

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج + 3 =