اخبار بازی

آمار ماهانه NPD منتشر شد، Injustice 2 در صدر جدول

آمار ماهانه NPD منتشر شد، Injustice 2 در صدر جدول

به تازگی گروه NPD آمار مربوط به فروش بازی‌ها و سخت‌افزار ماه May را به صورت رسمی منتشر کردند. در این ماه بر خلاف انتظار Nintendo Switch نتوانست به موفقیت خود ادامه داده و رتبه نخست را به کنسول رقیب واگذار کرد. بر اساس این گزارش بهترین فروش کنسول در ماه می متعلق به PS4 بوده است.

در قسمت فروش بازی‌ها، بازی Mario Kart 8 Deluxe که صدرنشین ماه گذشته بود نیز جای خود را به بازی جدید استودیوی NetherRealm یعنی Injustice 2 داده است. بر اساس گزارش NPD، کاربران در آمریکای شمالی 542 میلیون دلار برای خرید کنسول، بازی و یا سرویس‌های مربوطه هزینه کردند. این مقدار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 11 درصد کاهش داشت. فروش مربوط به ماه می در سال 2016 به 610 میلیون دلار می‌رسید.

در قسمت سخت‌افزاری فروش 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در سمت مقابل فروش بازی‌ها با کاهشی 20 درصدی روبرو شد. فروش بازی‌های PC بیشترین سقوط را تجربه کرده است. میزان فروش بازی‌های این پلتفرم 48 درصد نسبت به سال گذشته افت داشته است. لیست 20 بازی برتر و پرفروش بر اساس گزارش NPD در ماه می به صورت زیر است:

  1. Injustice 2
  2. Mario Kart 8 Deluxe*
  3. Grand Theft Auto V
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  5. Prey*
  6. Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands
  7. Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia*
  8. NBA 2K17
  9. MLB 17: The Show
  10. Overwatch**
  11. Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege
  12. Horizon Zero Dawn
  13. Call of Duty: Infinite Warfare
  14. Call of Duty: Black Ops III
  15. Mass Effect Andromeda
  16. Farpoint
  17. Battlefield 1
  18. Nier: Automata
  19. Minecraft
  20. FIFA 17

بازی‌های که با * علامت‌گذاری شدند شامل فروش دیجیتال نمی‌شوند. بازی‌هایی که با ** مشخص شدند شامل فروش دیجیتالی در Battle.net نمی‌شوند. همچنین NPD اعلام کرده که Injustice 2 تا به این لحظه در لیست کلی سال 2017، رده نهم را به خود اختصاص داده است.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

15 − یک =