اخبار بازی

آمریکا بازی‌های ویدئویی را دلیل خشونت معرفی کرد !

آمریکا بازی‌های ویدئویی را دلیل خشونت معرفی کرد !

وی جی مگ: بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ایالت متحده آمریکا با مشکل امنیت عمومی به ویژه در مدارس به دلیل خشونت و استفاده از اسلحه مواجه است. تراژدی پس از تراژدی در خاک آمریکا به وقوع می‌پیوندد که ناشی از مشکلات حمل سلاح گرم بوده و این مسئله باعث شده یافتن راه‌حل و آرامش به نوعی چالش سخت تبدیل شود.

به گزارش وی جی مگ، در ابتدای هفته جاری خانم Betsy DeVos رئیس کمیسیون فدرال دولت ترامپ در مورد امنیت مدارس و اولویت‌بندی‌های آن‌ها در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد. نکته قابل توجه این است که در اشاره به معضل یادشده، باز هم بازی‌های ویدئویی در بطن این ماجرا قرار داشتند.

به تازگی DeVos در جلسه مجلس سنا مربوط به حوادث اخیر حضور یافته و در مورد گزینه‌های مرتبط به بودجه گروه آموزش و پرورش به پاسخ پرسش‌هایی پرداخته است. هنگامی از ایشان در مورد نقش سلاح گرم در خشونت مدارس سوال شد خانم Betsy DeVos پاسخ داد «این موضوع در حوزه مسئولیت‌های کمیسیون قرار نمی‌گیرد. ما در واقع در حال مطالعه امنیت در مدارس هستیم و اینکه چگونه از ایمن ماندن فرزندانمان در مدارس اطمینان حاصل کنیم.»

در حالی که بسیاری از مقامات آمریکا از رئیس جمهور تا افراد مسئول دیگر عواملی چون بازی‌های ویدئویی را دلیل خشونت موجود می‌دانند اما خانم Betsy DeVos پرسشی بدین مضمون که آیا بازی‌های ویدئویی و رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در استفاده از سلاح گرم و رفتارهای خشونت‌آمیز موثر باشند را با جوابی منفی پاسخ داد که به خودی خود نمی‌توانند اصلی‌ترین دلیل اتفاقات پیش‌آمده باشند.

انتظار می‌رود تحقیقات و مطالعات مربوطه تا پایان سال جاری به اتمام برسد. لازم به ذکر است بودجه اختصاص داده شده به مطالعه امنیت مدارس معادل 43 میلیون دلار است که به نسبت 68 میلیون دلار درسال 2017 با کاهش مواجه شده است.

Comicbook

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

12 + 6 =