اخبار بازی

اخطار کمیسیون بازرگانی فدرال به سازنده‌های کنسول بازی

اخطار کمیسیون بازرگانی فدرال به سازنده‌های کنسول بازی

وی جی مگ: پس ارسال اخطاریه به سازنده‌های تلفن همراه و اتومبیل در خصوص محدودیت‌های ضمانت‌نامه، این بار اخطار کمیسیون بازرگانی فدرال (FTC) به سمت سازنده‌های کنسول بازی نشانه رفته است. بر طبق اطلاعات وبسایت Polygon، این کمیسیون به شش کمپانی بدون این که نامی از آنان ببرد اخطاریه ارسال کرده است بدین شرح که آن‌ها نمی‌توانند شرایطی برای پوشش گارانتی براساس استفاده مصرف‌کننده از یک بخش مشخص محصول و یا یک ارائه‌دهنده سرویس قرار دهند.

به گزارش وی جی مگ، اگر کنسول شما دارای یک قسمتی باشد که توسط شرکت ترد پارتی تولید شده یا یک سرویس آن توسط شخصی که در شرکت سازنده آن نقش و قدرتی ندارد فراهم شده باشد، شرکت سازنده کنسول شما حق ندارد پوشش گارانتی شما را انکار کرده و یا ضمانت‌نامه شما را باطل کند. در غیر این صورت شرکت سازنده قانون Magnuson-Moss Warranty Act را نقض کرده است که در سال 1975 در ایالت متحده آمریکا تصویب شد. این قانون به مسئولیت‌های شرکت سازنده در قبال محصول خود و ضمانت آن اشاره دارد.

مثال‌هایی مشخص از مقررات سوال‌برانگیزی که توسط کمیسیون بازرگانی فدرال مشاهده شده شامل :

  • برای استفاده از قطعات که نام سازنده روی آن درج شده، نیازمند این است که ضمانت‌نامه سازنده و گارانتی بخش‌های سالم محصول را به همراه داشته باشید.
  • این ضمانت شامل محصولاتی نمی‌شود که فروخته نشده و یا توسط نام کمپانی سازنده لایسنس نشده باشد.
  • چنان‌چه مهر موجود روی محصولی تغییر کرده باشد، یا آسیب داده یا به طور کلی حذف شده باشد این ضمانت شامل حال چنین محصولاتی نمی‌شود.

آقای Thomas B. Pahl رییس بخش حمایت از مصرف‌کننده FTC اظهار کرد که «مقررات موجود برای ضمانت کالایی که بخشی از آن محصول و یا سرویس استفاده شده هم به مصرف‌کننده که باید پول بیشتری برای آن بپردازد و هم به خرده‌فروش‌هایی که این کالاها و سرویس‌ها را ارائه می‌کنند آسیب می‌رساند.»

در نکته جالب دیگری سال گذشته وبسایت Kotaku در یادداشتی عنوان کرد اتحادیه سرگرمی‌های نرم‌افزاری (دیجیتالی) (ESA) علیه قانون “حق تعمیر” لابی کرده است زیرا این قانون‌گذاری ممکن است عواقبی را برای حق نشر سازندگان کنسول‌ها داشته باشد. به هر حال کمیسیون بازرگانی فدرال از شرکت‌ها خواسته تا ضمانت‌نامه و مواد تبلیغاتی خود را بازنگری کنند تا مطمئن شوند گارانتی اعمال شده برای محصولات‌شان شامل تنها یک بخش مشخص یا یک سرویس نمی‌شود. کمپانی‌هایی که با این اخطاریه مواجه شده‌اند 30 روز برای انجام موارد خواسته شده فرصت خواهند داشت در غیر این صورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

منبع: Gamingbolt.com

فرداد معبودی

فرداد معبودی

4 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار × پنج =