اخبار بازی

از دید بریتانیا خرید و فروش Loot Box مصداق قمار نیست

از دید بریتانیا خرید و فروش Loot Box مصداق قمار نیست

یکی از بحث‌های بسیار مورد توجه درباره Loot Box که در چند روز گذشته مطرح شده است، در نظر گرفته شدن Loot Box به عنوان مصداق قمار است. در حالی که چند سیاست‌مدار و کشور مختلف این اتهام را مورد تایید قرار داده و در تلاش هستند تا با وضع قانون مرتبط استفاده از این شیوه را در بازی‌ها ممنوع کنند به نظر دولت بریتانیا نظری کاملا مخالف دارد.

کمیسیون مربوط به قمار و شرط‌بندی در بریتانیا اعتقاد ندارد که Loot Box در بازی‌ها، مصداق بارزی از قمار هستند. آنها معتقد هستند که وقتی آیتم‌های به دست آمده در Loot Boxها فقط قابل استفاده در بازی هستند و امکان تبدیل دوباره آنها به پول وجود ندارد نمی‌توان از آنها به عنوان قمار و شرط‌بندی یاد کرد و به همین دلیل این کمیسیون قدرت قانونی برای ورود به این مسئله را ندارد.

در سمت مقابل باید گفت که این کمیسیون در مقابل وب‌سایت‌هایی که با دریافت پول آیتم‌های داخل بازی را به گیمر‌ها ارائه می‌کنند برخورد می‌کند.

این کمیسیون در ادامه اشاره کرد که بسیاری از پدر و مادر‌ها هیچ نگرانی در مورد سیستم Loot Box در بازی‌ها ندارد و نمی‌دانند که آیا این سیستم می‌تواند برای کودکان آنها خطرناک باشد یا خیر. این کمیسیون پیشنهاد داده که سازندگان بازی سیستم کنترل والدین (Parental Control) را برای تایید سن گیمر را به آثار خود اضافه کنند.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

19 − چهار =