اخبار بازی

استودیوی سازنده سری Dead Space توسط EA تعطیل شد !

استودیوی سازنده سری Dead Space توسط EA تعطیل شد !

شب گذشته شرکت EA اعلام کرد که استودیوی سازنده سری Dead Space یعنی Visceral Games به پایان کار خود نزدیک شده و در حال تعطیلی است. بعد از این خبر مشخص شد که فرآیند ساخت بازی Star Wars که چند سال است توسط این استودیو و به کارگردانی Amy Hennig در حال انجام است، با تغییراتی همراه شده است.

معاون EA آقای Patrick Soderlund تشریح کرد که این بازی به صورتی در حال ساخت بود که تمرکز زیادی روی داستان و ماجراجویی به صورت خطی داشت. او اشاره کرد که آنها بازی را به صورت داخلی مورد تست قرار دادند و شرکت تصمیم گرفت که مسیر ساخت بازی باید به کلی عوض شود. این بازی همچنان گرافیک بسیار عالی خواهد داشت و وفادار به دنیای Star Wars خواهد بود اما در حال کلی طراحی بازی با تغییراتی مواجه می‌شود. المان‌های اصلی بازی با تغییر مواجه خواهند شد تا گیمر بتواند با گشت و گذار در بازی با ماجراجویی‌های جدید روبرو شود.

در حالی Soderlund به صورت مستقیم اشاره‌ای به این قضیه نداشت اما به نظر می‌رسد که آنها قصد دارند طراحی کلی بازی را از یک اثر خطی به یک اثر جهان باز تبدیل کنند. تولید و این بازی فعلا به یک استودیوی جدید و زیر مجموعه EA واگذار شده که فعلا نامی از آن برده نشده است. گرچه مدیریت کلی پروژه زیر نظر EA Vancouver انجام خواهد شد که قبلا نیز روی این پروژه کار می‌کرده است. همچنین شرکت EA در حال تلاش است تا تمامی کارمندان Visceral را به استودیو‌های دیگر منتقل کند.

در انتها باید گفت که انتظار می‌رفت این بازی در سال مالی 2019 ( از ماه آپریل 2018 تا ماه مارچ 2019) عرضه شود اما EA با توجه به مشکلات پیش آمده قطعا بازه زمانی جدیدی را برای عرضه این بازی در نظر خواهد گرفت.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا هنوز رهبری این پروژه به عهده Amy Hennig خواهد بود یا خیر. او سابقه کارگردانی چند بازی از سری Uncharted را در کارنامه دارد و برای پیوستن به پروژه ساخت Star Wars توسط Visceral، از استودیوی ناتی داگ جدا شد. استودیوی Visceral Games در سال 1998 با نام EA Redwood تاسیس شد و در بیست سال گذشته روی آثاری بزرگ مثل سری Dead Space، Dante’s Inferno و Battlefield Hardline کار کرده است.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 7 =