اخبار بازی

اطلاعاتی جدید از بازی بعدی سازنده Braid

بازی بعدی سازنده Braid

وی جی مگ: اگر طرفدار بازی‌های مستقل هستید به احتمال زیاد Jonathan Blow را می‌شناسید. از او به خاطر بازی معمایی Braid تمجید شد. یک بازی زیبا و جذاب که توجه همگان را به خود جلب کرده بود. در این بازی معماهای زیادی وجود داشت که می‌توان گفت کلاسیک بودند. یکی دیگر از بازی‌های او The Witness بود. این بازی سه بعدی نیز نظر منتقدان را مانند بازی قبلی به خود جلب کرده بود. خیلی‌ها این بازی را دوست دارند ولی عده‌ای به خاطر دشواری بیش از اندازه، این بازی را منطقی نمی‌دانند.

به گزارش وی جی مگ، تیم سازنده این بازی، هم‌اکنون در حال کار بر روی یک عنوان دیگر است ولی این بازی هنوز آماده انتشار نیست. این بازی، از یک بازی ژاپنی قدیمی به نام Sokoban الهام گرفته است که باید همه جعبه‌ها روی زمین به ترتیب چیده شود تا نشانه‌های آن پوشانده شود. Blow در صحبتی که با Game Lab داشت یک دموی کوتاه از بازی را به آن‌ها نشان داد که در این بازی می‌توان چند کارکتر را کنترل کرد. در زیر می‌توانید توضیح کوتاهی در مورد بازی بخوانید:

«این یک بازی معمایی است و از چندین مرحله تشکیل شده است. بسیاری از مرحله‌ها در یک صفحه قرار دارند که البته بعضی از آن‌ها بزرگتر هستند. در بازی با کاکترها می‌توانید در محیط اطراف بدوید. این معماها شامل اینگونه مراحل می‌شوند که مثلا باید یک کریستال را از یک اتاق بیرون بیاورید بدون اینکه در اتاق حبس شوید. کارکترهای مختلف، قابلیت‌های مختلفی دارند. همچنین یک دکمه برگرداندن (Undo)  در بازی وجود دارد برای زمانی که پلیر مرتکب اشتباه می‌شود.»

در مصاحبه‌ای با Eurogamer اطلاعات زیر بدست آمد:

«ما هنوز این بازی را به طور رسمی معرفی نکرده‌ایم پس نمی‌خواهم در مورد آن زیاد صحبت کنم ولی در صحبت‌هایمان اشاره‌هایی به این بازی کرده‌ایم. این یک بازی عجیب مرحله‌ای است که مرحله‌های زیادی دارد و ما نسبت به سال قبل، مرحله‌های بیشتری داریم».

از Blow پرسیده شد که آیا می‌توانیم انتظار یک  معرفی رسمی و اعلام تاریخ انتشار را داشته باشیم؟ او چنین پاسخ داد: «ساخت این بازی نسبت به بازی‌های قبل سخت‌تر است چرا که در مرحله آزمایش‌های زبان برنامه نویسی است. هنوز نمی‌توانم چیزی بگویم، حتی نمی‌توانم بگویم که چه زمانی به طور رسمی این بازی را معرفی می کنیم. احتمالا وقتی که به زمان عرضه نزدیک شدیم این بازی را به طور رسمی معرفی کنیم. زمانی که این بازی کامل و قابل بازی شد می‌توانیم زمان عرضه بازی را مشخص کنیم».

از آنجایی که بازی The Witness زمان زیادی در دست ساخت بود (حدودا هشت سال)، نباید انتظار این را داشته باشیم که به این زودی‌ها این بازی عرضه شود.

بازی Braid در سال 2008 برای پلتفرم‌های PC، PS3 و Xbox 360 منتشر شد.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهارده − یازده =