اخبار بازی

اطلاعاتی جدید از بازی Devil May Cry 5

اطلاعاتی جدید از بازی Devil May Cry 5

وی جی مگ: یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد عنوان Devil May Cry 5 بود و اکنون مجله ژاپنی فامیتسو در مصاحبه با کاگردان آن آقای هیدکی ایتسونو و تهیه‌کنندگان آن اطلاعاتی جدید از بازی Devil May Cry 5 به اشتراک گذاشته است.

به گزارش وی جی مگ، در این گفت‌وگو مشخص شد هدف سازندگان برای بخش بصری بازی، دست‌یابی به تصاویری با کیفیت بسیار واقع‌گرایانه است در حالی که می‌خواهند فریم‌ریت 60 را حفظ نمایند. به لطف انجین مورد استفاده برای بازی Resident Evil، سازندگان می‌خواهند با استفاده از تمامی تکنولوژی که در دسترس دارند تصاویری تا حد امکان نزدیک به لایو اکشن را تولید کنند. با توجه به این‌که طراحی لباس‌ها با روش‌های مرسوم دشوار است، آن‌ها لباس مورد استفاده شخصیت‌های بازی را در دنیای واقعی تولید کرده، آن‌ها را اسکن کرده و به داخل بازی وارد کردند.

هنگامی که چهره و بدن اسکن می‌شود و سپس لباس با استفاده از جلوه‌های CG به آن اضافه می‌شود اگرچه محصول نهایی زیبا به نظر می‌رسد اما فاقد چین و چروک طبیعی بوده و ظاهری هم‌چون جنس وینیل و لاستیک را به خود می‌گیرد.با استفاده از روش ذکر شده سازندگان می‌توانند نتایج طبیعی‌تری را کسب کنند. بسیاری از اسکن‌های صورت گرفته توسط استودیوهای خارج از کشور کپکام انجام شده است. اگرچه کپکام از استودیو خود واقع در اوساکا (شهرستانی در ژاپن) استفاده می‌کند اما بسیاری از بازیگران بازی اهل اطراف لندن هستند. بنابراین استودیویی نزدیک این مناطق مورد استفاده سازندگان بازی قرار گرفته است. هم‌چنین تکنولوژی جدیدی برای قابلیت‌های اساسی بازی معرفی شده که پیش از این در Resident Evil Engine وجود نداشتند.

افکت‌های استفاده شده در Resident Evil 7 واقع‌گرایانه بودند اما اکنون حرکات شمشیرها در DMC5 باعث ایجاد افکت‌های پرزرق و برقی می‌شوند. بدون وجود هم‌چنین مواردی نیز نمی‌توان روی یک بازی نام Devil May Cry گذاشت. در بازی Devil May Cry 4 به منظور اولویت‌بندی مدت زمان پاسخ‌گویی و سریع بودن آن، تیم سازنده انیمیشن‌های مربوط به اکشن را کنسل کرده و آن را به مانند یک اثر فایتینگ طراحی کرد. در بازی Devil May Cry 5 بازی به سرعت و به صورت پیوسته به پلیر واکنش نشان می‌دهد و فریم مربوط به انیمیشن‌ها را رد نمی‌کند. حذف کردن فریم در بازی که کیفیت بصری آن به لایو اکشن وابسته است باعث می‌شود کیفیت بصری نامطلوبی از آن به تصویر کشیده شود.

برای مثال وقتی یک کاراکتر حول خود بچرخد اگر بخواهید تغییر وزن این کاراکتر را به صورتی واقعی نشان دهید باعث می‌شود پاسخ‌گویی تصویر به گونه‌ای نه چندان جالب نشان داده شود. اگرچه این موضوع در Resident Evil 7 چندان مشکلی به شمار نمی‌رفت از آن‌جایی که در Devil May Cry 5، سرعت بازی از نکات اساسی اکشن پرسرعت آن محسوب می‌شود به همین دلیل سازندگان در تلاش بودند تا مشکلات قبلی موجود را برطرف کنند که امری چالش‌برانگیز برای آنان بوده است.

با توجه به این Devil May Cry طرفداران پر شوری را حتی در میان تیم سازنده دارد نباید به هیچ وجه توسعه آن با مشکل و خطر مواجه شود. آقای ایتسونو در ادامه اشاره می‌کند بازی DMC: Devil May Cry توسعه یافته توسط استودیو Ninja Theory نیز اثر بسیار خوش‌ساختی بود که نکات مثبت زیادی را شامل می‌شد. تیم سازنده تلاش خود را به کار گرفته تا تمامی نکات مثبت موجود در عناوین قبلی این سری را در نسخه پنجم مورد استفاده قرار دهد تا باعث رضایت تمامی طرفداران سری شوند.

اگرچه شخصیت نرو در بازی قبلی جوان‌تر بود تیم سازنده مایل بوده تا این شخصیت را در نسخه پنجم در قدرتمندترین ذهن و بدن به تصویر بکشد و به همین دلیل بازی چند سال پس از حوادث نسخه قبلی به وقوع می‌پیوندد. پیر شدن و بالا بودن سن دانته نیز دلایل مشخص خود را دارد که البته اکنون از آن صحبتی نخواهد شد. شخصیت سمت راست تصویر نیز، سومین شخصیت قابل بازی خواهد بود که در حال حاضر هویت او مشخص نبوده و باید دید خالکوبی او ربطی به نرو خواهد داشت یا خیر.

در آخر مشخص شد بازی Devil May Cry 5 در نمایشگاه گیمزکام که در ماه آگوست برگزار می‌شود حاضر بوده و قابل بازی خواهد بود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

5 × یک =