اخبار بازی

اطلاعاتی جدید از فرایند ساخت Dragon Age 4

اطلاعاتی جدید از فرایند ساخت Dragon Age 4

وی جی مگ: اکنون که Anthem عرضه شده Dragon Age 4 پروژه بعدی استودیو Bioware به شمار می‌رود که در مراسم The Game Awards رونمایی شد. در حالی که این اثر در مراحل بسیار ابتدایی تولید قرار داشته و جزئیاتی نیز از آن منتشر نشده اما به گفته برخی از اعضای تیم سازنده، فرایند ساخت Dragon Age 4 از دو سال گذشته به صورت کامل ریبوت شده است.

به گزارش وی جی مگ، کوتاکو به تازگی مطلبی از این بازی منتشر کرده که بیان می‌دارد استودیو Bioware پس از ساخت و عرضه بازی Dragon Age: Inquisition و انتشار آخرین بسته الحاقی آن در سال 2015، کار روی نسخه بعدی این مجموعه فانتزی نقش‌آفرینی را آغاز کرده است. به دلیل فشاری که روی استودیو Bioware بود تیم سازنده Dragon Age 4 چندین بار مجبور شدند ساخت این بازی را رها کنند. پس از انتشار Inquisition، بخشی از تیم استودیو به توسعه Mass Effect: Andromeda مشغول شدند و گروهی دیگر به رهبری مارک داراه و مایک لیدلا مشغول تولید Joplin شدند که اسم رمز پروژه Dragon Age بعدی به شمار می‎‌رفت. به گفته تیم سازنده این پروژه در زمان خود بسیار مهیج محسوب می‌شد.

متاسفانه تولید پروژه برای مدتی دست نگه داشته شد تا تیم داراه و لیدلا در سال 2016 به پروژه Mass Effect: Andromeda منتقل شوند و بازی به مرحله انتشار برسد. پس از نشر این اثر در سال 2017، تیم سازنده Dragon Age باری دیگر به ساخت Joplin مشغول شدند اما باز هم این مسئله مدت زمان زیادی طول نکشید. در سال 2017 و چند ماه پس از بازگشت کیسی هادسون به Bioware، این استودیو به همراه کمپانی EA تصمیم گرفتند تا پروژه Joplin را کنسل کنند و بخش عمده‌ای از تیم سازنده این بازی مشغول تولید Anthem شدند. مدتی پس از این موضوع بود که مایک لیدلا از Bioware جدا شد و نهایتا به Ubisoft ملحق شد.

از آن زمان تیم کوچکی مشغول ساخت نسخه جدید Dragon Age شدند که اکنون دیگر با اسم رمز پروژه Morrison شناخته می‌شد و همین Dragon Age 4 فعلی است. گفته می‌شود Morrison از بخش‌ها و سرویس‌های آنلاین محور بیشتری به نسبت پروژه قبلی تشکیل می‌شود و به علاوه با ابزارها و کدهای یکسان Anthem توسعه می‌یابد. در حال حاضر مشخص نیست تا چه اندازه ایده‌های Joplin به پروژه جدید Morrison منتقل شده و عناصر آنلاین آن هم تا چه اندازه خواهد بود. فرایند ساخت Dragon Age 4 هم‌اکنون در مراحل بسیار ابتدایی قرار داشته و مشخص نیست پروژه نهایی چه چیزی از آب در خواهد آمد.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شش − شش =