اخبار بازی

اطلاعاتی جدید از نسل آینده Xbox

اطلاعاتی جدید از نسل آینده Xbox

وی جی مگ: تاکنون اطلاعاتی از نسل آینده Xbox به نام Xbox Scarlett فاش شده. کنسولی که ادامه دهنده خانواده کنسول‌های خانگی مایکروسافت و دنباله Xbox One خواهد بود. تاکنون مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه مشخص نشده اما اکنون آقای برد سمز که نام Scarlett هم توسط این شخص فاش شده بود جزئیات بیشتری را از کنسول نسل آینده Xbox به اشتراک گذاشته است.

به گزارش وی جی مگ، در ابتدا باید بگوییم که با یک دستگاه به مانند کنسول‌های سنتی Xbox رو به رو خواهیم بود. سخت‌افزار مورد استفاده این کنسول تاکنون مشخص نشده چرا که هم‌چنان در مراحل ابتدایی تولید و توسعه قرار دارد. برای برطرف شدن نگرانی‌ها پیرامون این موضوع لازم به ذکر است فیل اسپنسر پیش از این در نمایشگاه E3 اظهار کرده بود که دقیقا همان تیمی که مسئول طراحی Xbox One X بودند کنسول نسل بعدی این شرکت را طراحی و توسعه خواهند داد. بنابراین از نظر معماری می‌توان انتظار شباهت‌های فراوانی را میان این دو داشت.

دومین کنسول نسل بعدی Xbox جالب‌تر و مهیج‌تر خواهد بود. این کنسول علاوه‌بر برخورداری از قیمت کمتر، به طور کامل از قابلیت سرویس استریم و پردازش ابری که شرکت مایکروسافت در E3 معرفی کرد استفاده خواهد کرد. دلیل این موضوع و ساخت این کنسول به صورت کامل بر پایه پردازش ابری نیز حل مشکلات مربوط به تاخیر در پردازش است که از مشکلات اصلی پردازش ابری در بازی به شمار می‌رود.

ظاهرا این کنسول برخی از مسائل پردازشی را به صورت سخت‌افزاری انجام می‌دهد، پردازش دستورات ورودی، تصاویر و تشخیص برخورد اشیا و مواردی از این دست جز مثال‌های آن بوده و اگر قرار باشد این موارد به صورت کامل توسط پردازش ابری انجام شوند تاخیر فراوانی در آن ایجاد می‌شود. این کنسول هم‌چنان از سخت‌افزار داخلی بهره می‌برد اما با قیمت کمتری نسبت به کنسول سنتی نسل بعدی مایکروسافت به فروش می‌رسد.

این دقیقا همان کاری است که شرکت مایکروسافت تمایل داشت تا در سال 2013 با کنسول Xbox One انجام دهد اما دو تفاوت عمده این بین وجود دارد. اول این‌که هم‌اکنون تکنولوژی بهتری در دسترس قرار داشته و دوم این‌که برخلاف سری قبل، شرکت مایکروسافت قصد دارد برای پلیرهایی که علاقه‌ای به کنسول‌های پردازش ابری ندارند نسخه سنتی کنسول را نیز عرضه کند.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

شانزده + هجده =