اخبار بازی

اطلاعاتی جدید از Playstation VR 2

اطلاعاتی جدید از Playstation VR 2

وی جی مگ: در حالی که شاید بسیاری از توجهات معطوف PS5 به عنوان ویترین اصلی سونی برای نسل بعد شده باشد اما نباید از Playstation VR 2 به عنوان نسخه نسل بعدی هدست واقعیت مجازی این کمپانی غافل شویم. با توجه به بیشتر شدن رقابت در این عرصه، مسلما سونی هم برنامه‌های بیشتری برای ادامه کار خود در این بازار دارد.

به گزارش وی جی مگ، دومینیک مالینسون از برند PlayStation در گفتگو با VentureBeat راجع به نسخه جدید هدست واقعیت مجازی PS VR و ایده داشتن چندین مدل از آن صحبت کرد. ایشان معتقد است داشتن یک نسخه بی‌سیم در کنار یک نسخه قدرتمندتر باسیم جایگزین می‌تواند ارزشمتد باشد. زیرا سیم این هدست همواره موجب حواس پرتی گیمرهای کژوال می‌شده است. «صحبت در خصوص مدل بی‌سیم یکی از روش‌های آسان برای عملی شدن آن است. می‌توان مدل باسیم را خریداری کرده و سپس آن را با مدل بی‌سیم جایگزین کرد. سپس برای استفاده از آن محدوده‌ای وجود دارد. درست به مانند کاری که با PS4 انجام شد برای PS VR نیز یک مدل معمولی و یک مدل پیشرفته ارائه شود.»

ادامه گفته‌های مالینسون از Playstation VR 2 به بهبود تکنولوژی آن اختصاص پیدا کرد. برای مثال تکنولوژی ردگیری نگاه چشم می‌تواند یکی از موارد باشد که واقعیت مجازی را به جریان اصلی صنعت بازی تبدیل کند و با عمق بخشیدن به آن، این دستگاه را به سطح جدیدی برساند. «این تکنولوژی می‌تواند متوجه شود که در این دنیای مجازی به کجا نگاه می‌کنید و توجه شما به چه نقطه‌ای خیره شده است. پس از آن ما می‌توانیم لایه‌های جدیدی اضافه کنیم. می‌توانیم با اندازه گرفتن گشادی مردمک چشم متوجه شویم توجه به چه سمتی است. می‌توانیم فاصله بین دو مردمک چشم را اندازه بگیریم زیرا این یک امر بسیار مهم در واقعیت مجازی به شمار می‌رود چرا که به کاربر اجازه می‌دهد به صورت دقیق نور را تنظیم کرده تا حداکثر میزان رضایت و راحتی حاصل شود.»

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

3 × 5 =