اخبار بازی

اطلاعات 2000 نفر از شرکت کنندگان در E3 لو رفت

اطلاعات 2000 نفر از شرکت کنندگان در E3 لو رفت

وی جی مگ: اگر از کسانی هستید که در E3 به عنوان یه خبرنگار شرکت کرده اید و یا به تهیه محتوای نوشتاری یا ویدئویی از کنفرانسهای E3 پرداخته اید، احتمال این هست که اطلاعات شما نیز لیک شده باشد. کسانی که در کنفرانسها شرکت میکردند باید در ESA  که نرم افزار مدیریت ایونتهاست ثبت نام میکردند. در این ثبت نام تمام اطلاعات شما از جمله اسم و ادرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی شما به همراه تعدادی دیگر از اطلاعات شما ثبت می شوند. و حالاتمام کسانی که در این نفر افزار برای حضور در مراسم ثبت نام کرده اند، اطلاعاتشان بدون اجازه آنها روی نت منتشر شده.

شب گذشته یکی از تولید کنندگان محتوا یعنی Sophia Narwitz این موضوع را با ساخت یک ویدئو فاش کرد و نشان داد که تمامی این اطلاعات به راحتی در دسترس است. بعد زا اینکه بسیاری از کسانی که اطلاعاتشان لیک شده به شدت به این قضیه اعتراض کردند (از جمله تولید کنندگان محتوا و روزنامه نگاران و آنالیزورهای Wall Street) ESA این لیست را از نرم افزار خود از دسترس خارج کرد ولی این کار دیر انجام شده و لیست در چندین فروم منتشر شده. هنوز مشخص نیست که دقیقا این لیست را چه کسی و با چه نیتی منتشر کرده است.

بعد از این گند بزرگ ESA بیانیه ای منتشر کرده و از کسانی که اطلاعاتشان منتشر شده عذرخواهی کرده:

Entertainment Software Association (ESA) دیروز از وجود یک رخته در سایت خود و در قسمت پرتال مخصوص E3 آگاه شده. متاسفانه این رخنه مورد سو استفاده قرار گرفته و لیست های خصوصی به صورت عمومی منتشر شده. ما به شدت از این موضوع ناراحتیم و پوزش میخواهیم.

ما ثبت نام شدگان در ESA را چه مدیا باشند چه غرفه داران و چه خبرنگار و سایت را در یک لیست حفاظت شده جمع آوری میکنیم و برای هرکدام قرار ملاقات و ساعات اجرا و مکانها و زمانها را مشخص میکنیم. 20 سال است که این کارمان بوده و تا بحال هیچ مشکلی نداشته ایم. ما قسمت E3 در سایت را پایین آورده ایم و مطمئن شده ایم که دیگر مشکلی وجود ندارد.

باز هم بابت این اتفاق معذرت خواهی می کنیم و بسیار ناراحت هستیم و اقداماتی انجام داده ایم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

این عذرخواهی توسط بسیاری از کسانی که اطلاعات مهم آنها لیک شده است پذیرفته نشده و بسیاری از آنها از این قضیه ناراحت و عصبانی هستند و خواستار جبران خسارت توسط کمپانی مزبور هستند. این نگرانی وجود دارد که افراد مخالف رسانه ها و ضد رسانه از این اطلاعات برای اذیت و آزار و تهدیدات مختلف استفاده کنند. در واقع یک گزارش از یک سایت هم منتشر شده که ایمیلی دریافت کرده اند که تمام اطلاعات کارکنان آنها در آن بوده از جمله آدرس منزل .

این فاجعه عواقب بدی خواهد داشت که به این زودی ها نمایان نمی شود. این لیست در اروپا در دسترس است که میتواند منجر به باز شدن یک شکواییه و پرونده برای ESA به دلیل نقض قوانین حفاظت از اطلاعات شخصی شود. علاوه بر این چه کسی میتواند ضمانت کند که در آینده این اتفاق برای شرکت کنندگان مجدد نخواهد افتاد؟ آیا این فاجعه تعداد بازدید کنندگان از نمایشگاه ها را کم خواهد کرد؟ آیا این اتفاق شروع زوال کامل E3 خواهد بود؟ حس شما اگر تمامی اطلاعات شخصیتان روی نت منتشر می شد چگونه بود؟

میثم قربانی

میثم قربانی

مدیر سایت

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − 9 =