اخبار بازی

اعتیاد به بازی مورد تایید گیمرها نیست !

اعتیاد به بازی مورد تایید گیمرها نیست ! 1

وی جی مگ: بر اساس اطلاعات منتشر شده از یک نظرسنجی بسیاری از گیمر‌ها اعتیاد به بازی‌ها را قبول ندارد! آنها معتقد نیستند که تجربه زیاد بازی‌ها منجر به اعتیادی مثل مصرف الکل، مواد مخدر و یا قمار داشته باشد.

به گزارش وی جی مگ، وب‌سایت Quette نظرسنجی به همین منظور راه اندازی کرده بود که شامل 886 نظر و 4500 رای بود. اعضای شرکت کننده در این رای‌گیری در موارد مختلفی در صنعت بازی نظر خود را اعلام کردند. حالا به نظر نتیجه نهایی رای‌گیری بسیاری را غافل‌گیر خواهد کرد. بر اساس آمار ارائه شده، 89 درصد گیمر‌ها احساس می‌کنند که انجام بازی برای جامعه مفید است.

44 درصد از افراد شرکت کننده نیز معتقد بودند که بازی‌ها حال روحی و روانی آنها را بهبود می‌بخشد. این موارد را می‌تواند به بازی‌هایی مثل That Dragon و Gone Home تخصیص داد که تمرکز اصلی آنها روی خشونت نیست و رابطه احساسی قوی بین شخصیت‌ها ایجاد می‌کنند. با توجه به مرتبط کردن خشونت دنیای واقعی و انجام بازی‌های خشن توسط رسانه‌ها در چند مدت اخیر، 93 درصد از گیمر‌ها عقیده دارند که که تلاش زیاد رسانه‌ها برای مرتبط کردن خشونت دنیای واقعی و بازی‌ها را غیر عادلانه می‌دانند. تقریبا دو سوم از گیمر ها بین سه تا پنج دوست خود را از طریق تجربه بازی پیدا کردند. البته با توجه به آنلاین شدن بسیاری از بازی‌ها و ارائه تجربه مالتی‌پلیر گیمر‌ها باید بیشتر با یکدیگر تعامل کنند که در مواردی می‌تواند به دوستی در دنیای واقعی تبدیل شود.

یکی از سوالات مهم این نظرسنجی در مورد اعتیاد بود. از گیمر‌ها سوال شده بود که آیا اعتیاد به بازی‌ باید در کنار اعتیاد به مواد مخدر، الکل و قمار قرار گیرد؟ بیش از 51 درصد از گیمر‌ها چنین عقیده‌ای ندارند. 23 درصد نیز گفتند که انجام بازی‌های مانند اعتیاد است و باید به همان شکل با آن برخورد شود. 26 درصد نیز در این مورد مطمئن نبودند. این نظرسنجی در حالی انجام شد که سازمان جهانی سلامت چند ماه پیش انجام بازی را به عنوان اعتیاد در لیست خود قرار داده بود.

برچسب‌هاGame pc PS4 steam xbox one بازی
جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

1 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده + 19 =

  • شخصاً معتقدم بالای 90 درصد جو منفی که در مورد بازیهای ویدئویی وجود داره برای مقاصد سیاسی مثل حفاظت از صنعت اسلحه سازی و … هست.