اخبار بازی

افت ارزش سهام Nintendo و Sony بعد از معرفی Stadia

افت ارزش سهام Nintendo و Sony بعد از معرفی Stadia

وی جی مگ: کمپانی گوگل در هنگام معرفی پلتفرم استریم جدید خود به نام Stadia، آن را آینده صنعت بازی توصیف کرد. به نظر می‌رسد این شعار به سرعت بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده زیرا به دنبال معرفی این سرویس، ارزش سهام Nintendo و Sony به میزان 4 درصد کاهش داشته است.

به گزارش وی جی مگ، ارزش سهام Nintendo و Sony در حالی با افت مواجه شده که این دو کمپانی با کنسول‌های سنتی خود در بازار موفقیت بسیار بزرگ و قابل توجهی کسب کرده‌اند. به‌علاوه باید توجه داشت هر دو شرکت Nintendo و Sony به منظور عملکرد کلی مطلوب به کنسول‌های خود وابسته هستند. به نظر می‌رسد همین مسئله موجب شده تا سرمایه‌گذاران احساس کنند پلتفرمی چون Stadia می‌تواند کنسول‌های سنتی و سودآوری آن‌ها را با خطر مواجه کند.

با این حال می‌توان انتظار داشت تغییرات صورت گرفته در بازار سهام کوتاه مدت بوده و معمولا چنان مواردی نشان‌دهنده عکس آن چه که قرار است اتفاق بیفتد هستند. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت برندهایی چون Playstation و Nintendo در امنیت به سر می‌برند. شاید هم اتفاق دیگر رقم بخورد و گوگل و پلتفرم جدید استریم آن همه چیز را با تغییر اساسی در صنعت بازی رو به رو کنند. شکی وجود ندارد Stadia پروژه بسیار جاه‌طلبانه‌ای در این صنعت محسوب می‌شود.

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

نوزده − 12 =