اخبار بازی

افت ناگهانی ارزش سهام Nintendo

افت ناگهانی ارزش سهام Nintendo

وی جی مگ: نینتندو همراه با Nintendo Switch روزگار خوبی را پشت سر می‌گذارد و انتظار می‌رود که با نمایشی موفق در E3 2018 وضعیت را حداقل برای یک سال آینده نیز بیمه کند اما با وجود این مسائل شاهد افت ناگهانی سهام Nintendo هستیم و دلایل مختلف و البته عجیبی برای آن مطرح شده.

به گزارش وی جی مگ، بلومبرگ اعلام کرده که ارزش سهام Nintendo اکنون بزرگ‌ترین تخفیف خود در یک دهه اخیر را در وال‌استریت تجربه می‌کند. روز دو شنبه ارزش سهام Nintendo افتی 6.3 درصدی را تجربه کرد و جمعه قبل از آن نیز چهار درصد کاهش ارزش داشت. این اولین باری است که در چنین بازه زمانی کوتاهی از دسامبر 2016 تاکنون ارزش سهام Nintendo کاهش پیدا می‌کند. در شرایطی که چندی پیش نیز فهرست بازی‌های این کمپانی در E3 2018‌ لو رفت بسیاری انتظار داشتند که با توجه به وضعیت خوب Nintendo Switch‌ برعکس شرایط فعلی رخ دهد اما فعلا خبری از رشد ارزش سهام نیست.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که دلیل اصلی این موضوع به دموی آنلاین بازی Mario Tennis Aces ارتباط دارد. هرچند این بازی از لحاظ کیفیت کلی مشکل خاصی نداشته اما امکانات آنلاین آن مشکلات بسیاری را تجربه کرده و همین موضوع باعث شده بسیاری از سرمایه‌گذارها اینگونه نتیجه‌گیری کنند که ساختار آنلاین Nintendo Switch مشکل دارد و این موضوع در آینده کنسول تاثیر منفی می‌گذارد.

در مقابل اما تحلیل دیگر که به دکتر سرکان توتو اختصاص دارد، از توقف پروژه «کیفیت زندگی» نینتندو خبر می‌دهد. به نظر می‌رسد که Nintendo همراه با Panasonic مشغول توسعه پروژه‌ای سخت‌افزاری تحت عنوان «کیفیت زندگی» بودند و حالا مدتی است که شریک آنها یعنی پاناسونیک بدون دلیل خاصی از ادامه راه صرف نظر کرده. نکته قابل توجه این است که اطلاعات چندانی درباره این پروژه وجود ندارد و مشخص نیست که افت ارزش سهام Nintendo به آن ارتباط دارد یا خیر.

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

پنج × چهار =