اخبار بازی

افت 50 درصدی فروش Star Wars Battlefront 2 نسبت به نسخه قبلی

افت 50 درصدی فروش Star Wars Battlefront 2 نسبت به نسخه قبلی

Star Wars Battlefront 2 از روی تیزرها و تریلرها عنوان بسیار امیدوارکننده‌ای نشان می‌داد. اضافه شدن بخش کمپین داستانی نیز از نکات مثبت قسمت دوم به‌شمار می‌رفت تا اینکه که بتا این عنوان توسط EA منتشر شد. بتا عمومی بازی زمینه شکست آن را فراهم کرد. نه به دلیل اینکه گیم‌پلی و روایت داستان بازی مشکلاتی دارد، بلکه به این دلیل که بازی از سیستم play-to-win و پرداخت درون‌برنامه‌ای استفاده می‌کرد.

استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای، مهم‌ترین عامل شکست بازی بود. چراکه برخلاف بسیاری از بازی‌ها که از این سیستم به عنوان یک قابلیت جانبی و ظاهری استفاده می‌کنند و با آن می‌توان تنها چند قابلیت و محتوای ناچیز به‌دست آورد، سیستم پرداخت‌ درون‌برنامه‌ای استفاده شده در Battlefront 2، تاثیر مستقیم بر هسته گیم‌پلی و پیشرفت در بازی دارد. به همین دلیل بسیاری از گیمرهای معمولی از تجربه آن خودداری کردند و این خود به فروش بازی لطمه زد.

طبق گزارش Wall Street Journal، این بازی تنها توانست 882 هزار نسخه فیزیکی در آمریکا بفروشد که این مقدار، 50درصد کمتر از فروش نسخه اول بازی در بازه زمانی مشابه است. به‌علاوه Battlefront 1 در روز اول عرضه 60درصد بیشتر از نسخه دوم بازی فروخته بود. حال آن‌که این مقدار فروش تنها مربوط به فروش نسخه فیزیکی بازی بوده و فروش دیجیتالی آن لحاظ نشده است.

فروش ضعیف بازی ناشی از تاثیر سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای آن تنها مربوط به آمریکا نمی‌شود بلکه در ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر نیز همین‌طور بوده است. شرکت EA قول داده تا بهبودهایی در این سیستم اعمال کند اما به نظر نمی‌رسد این تغییرات به فروش بازی کمک کنند.

به هر حال امیدواریم شرکت EA و DICE از اشتباهات خود درس گرفته باشند.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

چهار − سه =