اخبار بازی

افت 54 درصدی سود سونی با وجود عملکرد خوب Playstation

افت 54 درصدی سود سونی با وجود عملکرد خوب Playstation 1

به نظر می‌رسد که فروش خوب Playstation 4 همچنان ادامه دارد. این کنسول به تازگی توانست یکی دیگر از رکور‌دهای Playstation 2 را پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2016 که از 1 اکتبر آغاز و به 31 دسامبر ختم می‌شود، سونی موفق شده است که 9.7 میلیون Playstation 4 را شیپ کند. در بازه زمانی مشابه سال گذشته سونی موفق به فروش 8.4 میلیون کنسول شده بود. رکورد قبلی در زمینه بیشترین فروش در آمار سه ماهه، در اختیار Playstation 2 بود که توانسته بود در تابستان 2003 نزدیک به 8.8 میلیون کنسول را به فروش برساند.

با توجه به آمار ارائه شده به نظر می‌رسد که PS4 می‌تواند به آمار پیش‌بینی شده فروش 20 میلیون کنسول در سال مالی 2016 دست پیدا کند. سونی برای دست‌یابی به این هدف نیاز به فروش 2.9 میلیون کنسول در سه ماه چهارم سال مالی 2016 دارد که چندان دور از ذهن نیز نخواهد بود.

قسمت مربوط به بازی شرکت سونی بسیار خوب عمل کرده و با پیشرفت 5.2 درصدی توانسته است که درآمد 444 میلیون دلاری را کسب کند. خانواده Playstation پردرآمدترین قسمت شرکت سونی بوده است. بقیه قسمت‌ها نیز مانند موبایل و موسیقی نیز به سود خوبی دست پیدا کردند اما در قسمت فیلم،‌ Sony Pictures با افت فاحشی روبرو شده. با توجه به ضرر فاحش Sony Pictures و علاوه بر پیشرفت خوب بقیه قسمت‌ها به خصوص Playstation،‌ سونی با افت درآمد 54 درصدی به صورت سالانه روبرو است.

البته با فاکتور گرفتن بخش فیلم به نظر می‌رسد که مسئولان سونی از آمار ارائه شده بسیار راضی باشند چون بقیه بخش‌ها به خصوص Playstation‌ بسیار خوب عمل کرده‌اند.

منبع

محمد طالبیان

محمد طالبیان

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 4 =