اخبار بازی

افزایش فروش PC بعد از شش سال !

افزایش فروش PC

وی جی مگ: فروش کامپیوترهای خانگی برای اولین بار بعد از سال 2012 افزایش پیدا کرده است. مدتی بود که در فروشگاه‌‌ها تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها فروش بیشتری نسبت به PC داشتند. ولی بعد از شش سال فروش PC افزایش پیدا کرد.

به گزارش وی جی مگ، از بعضی از بزرگترین سازندگان کامپیوتر‌های خانگی دنیا مانند Lenovo، HP، Dell، Apple و Acer انتظار می‌رود تا در اواخر سال 2018 با رشد خوبی در فروش رو به رو شوند. اما کارخانه‌های کوچک‌تر در مقایسه با سال قبل، با افت فروش رو به رو می‌شوند.

در تحقیقی که Gratner انجام داده معلوم شده که از هر چهار کامپیوتر خانگی خریداری شده، سه تای آن‌ها از 5 شرکت بزرگ به فروش رسیده است. علی‌رغم موفقیت شرکت‌های بزرگ، نمی‌توان گفت سرمایه‌گذاری آن‌ها روی کامپیوتر‌های خانگی، یک دلیل کافی برای افزایش فروش است.

Mikako kitagawa تحلیل‌گر Gartner در این باره می‌گوید: «افزایش فروی PC در سال 2018 به علت افزایش تقاضا از سوی مراکز خرید بوده است که مصرف‌کننده‌ها علت این تقاضای بیشتر بودند. اگر خود را درجای مصرف کننده قرار بدهیم متوجه می‌شویم رفتار کاربران PC تغییر کرده و این تغییر، روی رشد فروش کامپیوترهای خانگی تاثیرگذار است. مصرف کننده‌ها از تلفن‌های هوشمند خود بیشتر از انجام وظایف روزانه استفاده می‌کنند. مانند بررسی شبکه‌های اجتماعی، استفاده از تقویم برای تنظیم قرار ملاقات‌ها و…، انجام کارهای بانکی و خرید که نیاز به یک PC را کم می‌کند».

انتظار می‌رود که همه این ابزارها  در سال 2018 با افزایش فروش 0.9 درصدی رو به رو شوند که بیشتر آن مربوط به تلفن‌های هوشمند است که 1.4 درصد رشد داشته‌اند. در گزارشی دیگر از Gartner، اعلام شد که یکی از دلایل فروش کم کامپیوترهای خانگی، درخواست زیاد برای DRAM است که قیمت آن به شدت افزایش یافته است.

به هر حال بعد از شش سال، کامپیوتر‌های خانگی توانستند با رشد خوبی در فروش رو به رو شوند و گیمرهای بیشتری به سمت PC می‌روند. می‌توان گفت که کارت گرافیک جدید Nvidia GTX 1180 که اواخر امسال وارد بازار می‌شود، تاثیر مثبتی روی فروش PC می‌گذارد.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

2 نظر

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

سیزده − سه =