اخبار بازی

افزایش 150 درصدی فروش نسخه Definitive Edition بازی‌ها در سال 2018

افزایش 150 درصدی فروش نسخه Definitive Edition بازی‌ها

وی جی مگ: با آمدن محتواهای قابل دانلود برای بازی‌ها، چیز‌های بیشتری به بازی‌ها اضافه می‌شود که پلیر‌ها را مشتاق می‌کند بیشتر از قبل به بازی بپردازند. محتواهای قابل دانلود سلاح‌های بیشتر، اسکین‌های جدید، کارکتر‌های جدید و داستان بیشتری به بازی اضافه می‌کند.

به گزارش وی جی مگ، این محتواهای قابل دانلود باعث شده‌ که پلیر‌ها به جای پرداخت 60 دلار، 100 دلار یا بیشتر برای بازی‌ها بپردازند. در زمان کنسول‌های Xbox 360 و PS3 ناشران بازی‌ها به فکر عرضه نسخه Game of the Year Edition شدند که بعد از چند ماه پلیرها می‌توانستند نسخه کامل‌تر بازی را با همان قیمت 60 دلار خریداری کنند. قبلا اینگونه بازی‌ها با یک نسخه GOTY عرضه می‌شدند که نسخه‌های Definitive و Complete نیز اضافه شد.

در مقایسه با جوئن سال 2017 فروش نسخه‌های Definitive با 150 درصد افزایش فروش رو به رو شده است. Mat Piscatella تحلیل‌گر NPD متنی را در این باره منتشر کرد:

«فروش بازی‌های کامل به طرز قابل‌توجهی نسبت به نسخه‌های اصلی افزایش یافته است. اینگونه بازی‌ها با نسخه‌هایی با نام‌های GOTY، Complete، Remastered، Definitive، Legendary، Anniversary انجام می‌شود که در سال 2018 این فروش 150% افزایش یافته است، در حالی که نسخه‌های اصلی بازی که با نام‌های Standard، Base، Cpllector’s، Limited، Special عرضه می‌شوند با افت فروش رو به رو شده‌اند.»

این آشکارسازی بسیار تعجب‌برانگیز است چرا که نشان می‌دهد مصرف کننده‌ها مدتی را صبر می‌کنند تا نسخه‌های کامل بازی را بخرند. برای نمونه بازی Injustice 2 در می 2017 منتشر شد و بسیاری ازطرفداران در این فکر بودند که اگر نسخه معمولی بازی را بخرند باید پول بیشتری برای محتواهای اضافی بدهند، در حالی که با صبر کردن می‌توانستند نسخه‌ کامل بازی را با همان قیمت پایه خریداری کنند. البته صبر کردن مصرف کننده‌ها برای نسخه کامل بازی آسیبی به فروش Injustice 2 نزد. در واقع انتشار نسخه Legendary Edition در سال 2018 عملکرد بسیار خوبی داشت همانگونه که بازی Mortal Kombat XL فروش خوبی را تجربه کرد.

حتی بازی‌هایی با محتواهای کمتر نیز از این ویژگی استفاده می‌کنند. یک نمونه خوب برای این‌گونه بازی‌ها، Horizon Zero Dawn Complete Edition است که محتوای قابل دانلود The Frozen Wilds برای آن منتشر که اگر نسخه کامل بازی را خریداری کنید، این محتوا به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این تجارت به این زودی‌ از رده خارج نمی‌شود و قرار است که ادامه یابد.

امیر تقی زاده

امیر تقی زاده

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

17 − 13 =