اخبار بازی

امکان تجربه Age of Empires Definitive Edition روی Steam وجود ندارد

امکان تجربه Age of Empires Definitive Edition روی Steam امکان ندارد

وی جی مگ: سایت آلمانی GameStar طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است که نسخه بازسازی شده عنوان استراتژی ریل‌تایم Age of Empires Definitive Edition به صورت انحصاری برای Windows Store عرضه شده و از انتشار آن برای استیم خبری نیست.

Jorg Neumann از مدیران نشر شرکت مایکروسافت در گفتگو با GameStar درباره انحصاری بودن این بازی در استورهای مایکروسافت و عدم انتشار آن روی پلتفرم محبوب استیم توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش وی جی مگ، طی سالیان گذشته شرکت مایکروسافت برای عرضه بازی‌های خود روی پلتفرم شرکت Valve همواره با روی باز عمل کرده است اما مصاحبه اخیر Neumann نشان می‌دهد نگرانی بزرگ این شرکت حفظ پلیرهای آنان روی پلتفرم Xbox Live است.

«این مسئله ممکن است باعث ایجاد نوعی سوءتفاهم شود. پلتفرم مکانی است که افراد می‌توانند به بازی کردن بپردازند. مانند فضای اجتماعی Xbox Live. این موضوع بدین معنی است که Xbox Live در هر جایی وجود داشته باشد ما می‌توانیم بازی خود را روی آن عرضه کنیم. متاسفانه راه‌حلی برای انجام این موضوع در استیم وجود ندارد. و تمامی موارد آن نیز به ما مربوط نمی‌شود.»

«مواردی وجود دارد که برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار است. در بازی‌های چند نفره ما می‌خواهیم این امکان را مهیا کنیم که پلیرهای ما بتوانند به راحتی با یکدیگر بازی کنند. این مشکل که شخصی بازی را در یک استور تهیه کند و شخصی دیگر همان بازی را در استوری دیگر و در نتیجه دو دوست نتوانند به دلایلی غیرمتعارف با یکدیگر بازی کنند، کاملا برخلاف موضع و سیاست کاری ماست. تنها راه نیز برای حل این مسئله پلتفرم Xbox Live است.»

باید اشاره کرد Neumann اندک امیدی را برای حل این مشکل و عرضه بازی روی استیم باقی گذاشت. باید به جمله “تمامی موارد این مسئله نیز به ما مربوط نمی‌شود” Neumann توجه کرد که نشان می‌دهد حل این مشکل بیشتر به تمایل همکاری Valve برای ایجاد ارتباطی بین پلتفرم خود و Xbox Live بستگی دارد.

Age of Empires Definitive Edition در تاریخ 20 فبریه 2018 (1 اسفند) برای Windows 10 منتشر می‌شود.

منبع

فرداد معبودی

فرداد معبودی

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هفده + ده =