اخبار بازی

انجمن اینترنتی CD Projekt Red هک شد

انجمن اینترنتی CD Projekt Red هک شد 1

استودیوی سازنده سری The Witcher امروز تایید کرد که فروم آنها به خاطر وجود داشتن مشکلات امنیتی سال گذشته مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته و اطلاعات 1.9 میلیون کاربر دزدیده شد.

اطلاعاتی همچون نام کاربری، آدرس ایمیل، پسوردها به صورت SHA1 در اختیار هکرها قرار گرفته است. آنها اعلام کردند که در برخی مواقع شاید ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد که هکر اقدام به انتشار اطلاعات به صورت عمومی کند. CD Projekt قبلا در مورد این هک اطلاعاتی منتشر کرده بود. به نظر می‌رسد که این هک در ماه مارچ 2016 (نزدیک به یکسال قبل) انجام شده باشد اما هیچ دلیل قاطعانه‌ای برای ثابت کردن آن وجود نداشت.

البته آنها این اطمینان را به کاربران داده بودند که حتی اگر رمز عبوری دزدیده شده باشد همه آنها رمزگذاری شده هستند. همچنین CD Projekt اعلام کرد که اطلاعات دزدیده شده حالا چندان قابل استفاده نیستند چون بعد از این حادثه آنها به سیستم کاربری مربوط به سایت GoG.Com مهاجرت کرده‌اند. در تحقیقات جدید مشخص شد که هکر کاملا به بانک اطلاعاتی سرور دسترسی داشته و توانسته است که به رمز‌های عبور دسترسی پیدا کند اما این رمز‌ها با الگوریتم MD5 رمزگذاری شده‌اند و قابل استفاده نخواهد بود.

این استودیو اعلام کرد که بهترین راه برای ما درخواست از کاربران برای تغییر رمز عبور است اما ما بعد از این حادثه تست‌های مختلف امنیتی را به انجام رساندیم و تلاش خود را چند برابر کردیم تا این اتفاق دیگر رخ ندهد. همچنین CD Projekt به صورت رسمی به خاطر رخ دادن این اتفاق عذر خواهی کرد و اعلام کرد که کاربرانی که در این هک اطلاعاتشان دزدیده شده در چند روز آینده با ایمیلی مطلع خواهد کرد.

منبع

جواد محسنی

جواد محسنی

دبیر بخش خبر وبسایت VGMAG

نظری ارسال کنید

برای ارسال نظرتان اینجا کلیک کنید

هجده − 6 =